Destiny 2 bétateszt

  • Írta: Daks
  • 2017. július 31.
Link másolása
Ostrom alatt az Utolsó Város. A Föld egyetlen, még biztonságos bástyáját Red Legion-hajók támadják, a Cabal, mint a pestis, mindent elpusztít maga körül. És nincs, aki megállítsa.

Megjelenés előtti tiszteletkört futott az Activision és a Bungie legújabb közös játéka. A Destiny 2 bétaváltozata július utolsó előtti hétvégéjén nyitotta meg kapuit, felvonultatva az egyjátékos kampány bevezető küldetése mellett három, stílusban teljesen eltérő multiplayer módot. A tartalmas csomag először az előrendelőknek vált tölthetővé, majd néhány nappal később megnyílt a nagyközönség előtt is - ezt pedig mi sem hagyhattuk ki!

Egy évvel járunk a Rise of Iron eseményei után. Red Legion-hajók ostromolják az Utolsó Várost, a Cabal flottája pusztító erővel sodorja el otthonunk első védvonalát, a rakétázás után pedig megindul a szárazföldi invázió is. A béta kipróbálható kampánya a támadás kellős közepébe repít minket, az első sorból nézetve velünk végig otthonunk bukását, miközben fegyvert ragadva elkeseredett harcba kezdünk, hogy mentsük, ami menthető.

A Homecoming küldetés bő félórányi játékmenetbe enged betekintést. A parancsnokságon vagyunk, ami éppen most szenvedett gyilkos találatot - körülöttünk minden lángol, a falak beomlottak, csak egy kisebb járaton tudunk elmenekülni. Egy fenevad aztán pár méterre tőlünk a nyakánál fogva emeli fel, és végzi ki társunkat - mi tárat cserélünk, és már indul is az őrület. Sorra szedünk le mindenkit, miközben folyamatosan érkezik hozzájuk az utánpótlás - a kampány a jobb Call of Duty-részek és az új DOOM legakciódúsabb pillanatait gyúrja egybe. A küldetés minden perce mérnöki precizitással készült, olyan mozis hangulatot életre keltve, hogy csak kapkodjuk a fejünket.

Vannak részek, amikor hullámokban támad a Cabal, a mi feladatunk pedig visszaverni őket minden erőnkkel, míg máskor hagyományos csőpályákon visz végig az utunk, ellenséges katonák és bossok tucatjai ellen harcolva. Vannak beltéri és kültéri helyszínek, fantasztikus kilátással az Utolsó Város lángoló panorámájára, maga a grafika pedig olyan gyönyörű, hogy csak ámulunk. A neonfények, a robbanások, a csillogó és vizes felületek mind ott vannak, a bevezető küldetés nagyon meg lett csinálva, aztán pedig jön a fordulat. Amikor már azt hinnénk, hogy sikerrel vettük fel a harcot a támadókkal, megjelenik maga Dominus Ghaul. Kísérő kisrobotunk fénye kialszik, minket pedig gyilkos ütés visz a padlóra - folytatás a teljes játékban, szeptember 6-án.

A kampány már most ígéretes, egyetlen rész volt csak benne, ahol mindenki megakadt egy fél percre, amikor egy turbina központi részeit kellett fegyverrel szétlőni. A két irányból forgó alkatrészek könnyen elsodorták az embert, ezért kellett próbálkozni egy párszor, mire meglett a megoldás - és bár az értelmesebbeknek nem okozott ez különösebb gondot, a készítők megnyugtattak mindenkit, könnyítenek rajta a végleges változatban.

A béta a kampány mellett három multiplayer módot is felvonultatott. A Control menüpontra nyomva egy Endless Vale nevű, kőfalakkal és alagutakkal határolt, piros növények uralta, elhagyatott helyszínen nyomhattunk zászlófoglalós 4v4 harcokat. A pályán A, B és C pontok jelölték a stratégiailag fontos állomásokat, a cél pedig mi más is lehetett volna, mint ezek elfoglalása és megvédése, a rendelkezésre álló idő lejártáig. Minél tovább tartottunk egy helyet, annál több pont íródott hozzánk, ha viszont valamelyik az ellenség kezére került, akkor az ő számlálója indult be. A játékmód nem nyújtott semmi egyedi megoldást, és a pálya sem volt túl nagy, de jó volt nyomni vele nyomni néhány kört ezúttal is.

A második játékmód a Countdown névre hallgatott. A Midtown pálya óvárosi hangulatú utcáin lehetett körökre osztott bombarakós játékot tolni benne, lakóházak, piacok, üzletek között egymásnak esve, szintén 4v4 felállásban. A támadóknak A vagy B pontra kellett bombát telepíteniük, míg a védekezőknek ezt kellett megakadályozni, az ellenség teljes megsemmisítésével, vagy a pontok védelmével az időkeret lejártáig. A két csapat felváltva támadt és védekezett, respawn pedig nem volt, akit kinyírtak, az spectatorként a kispadra került. Ha letették a bombát, akkor azt egy rövid ideig lehetett hatástalanítani, de ha felrobbant, akkor is a támadóké volt a pont, ha közben mind elpatkoltak.

A super abilityk nagyon ott voltak már a bétában is. A Destiny 2-ben ezúttal is minden karakterosztálynak és subclassnak különböző speciális képességei vannak, aki pedig ráérez a használatukra, és nemcsak találomra nyomja be őket mindig, az egy egészen más dimenzióját nyitja meg a játéknak. Lehet az egészet elképesztő ügyesen, taktikusan nyomni, és úgy is, hogy egymásnak esünk, ész nélkül húzva a ravaszt - az előbbi játékosok fogják a csatákat igazán élvezni, míg az utóbbiakból lesznek a fragek. De hát valakinek a veszítenie is kell, nem igaz?

A kompetitív módok a béta négy napja alatt izgalmas kihívást nyújtottak, pörgős és taktikus volt mindkettő, csak azt sajnáltam, hogy a 4v4-ből sokszor 4v2, vagy 3v1 lett, a kilépő játékosok helyét nem nagyon töltötte fel a játék. Így pedig elég egyoldalúak lettek a meccsek, de nem vonultatom fel negatívumnak - az is lehet, hogy csak azért volt ez, mert mindig éjszaka játszottam vele, amikor már aludt a fél világ. Nagy kár viszont, hogy a kampány gyönyörű összképéből itt már komolyan visszavett a játék - gyengébbek voltak a színek és a textúrák, nem voltak annyira kidolgozva a részletek, és összességében szegényebb volt az összkép is.

A harmadik, és egyben utolsó játékmód a Strike volt, ami immáron kooperatív kalandokat vonultatott fel. Az Inverted Spire nevű küldetés a Nessus bolygón játszódott, ahonnan rejtélyes jelentést kaptunk - valami nagydolog van készülőben, csak azt nem tudni, hogy micsoda. Két játékostársunkkal kellett utána menni a titoknak, utunkat pocsék AI-val ellátott ellenséges katonák tucatjai állták, voltak hatalmas tereket felvonultató külső helyszínek, és szűk épületek, barlangok is. Egy rövid ideig használhattunk motort, illetve voltak ilyen katapultszerű dobógépek is, amik a távolabbi, vagy magasabb helyszíneket segítettek elérni, a végén pedig itt is jött a meglepetés. Egy óriásrobottal találtuk szembe magunkat, aki annál erősebb volt, minél jobban támadtuk, a bossharc hosszú percekig tartott, több helyszínt felvonultatva. És bizony szükség volt rá, hogy társainkkal folyamatosan élesszük is újra egymást.

Én sajnos lemaradtam róla, de a béta hétvégéjén volt egy különleges Community Event. Egy órára megnyílt mindenki előtt a Farm nevű közösségi hub, ahol még focizni is lehetett - akinek szerencséje volt, az csak dicsérte a helyet és a lehetőségeit, egy srác pedig igazi rekordot is beállított rajta. A mezőgazdasági vállalkozás udvarán maradt nem csak az egyórás nyitva tartás alatt, de egészen a béta lezárásának pillanatáig, észrevette ugyanis, hogy onnan nem rúgják ki az embereket, mindenki önszántából távozik. Végül egyedül volt már, és a szerverek leállítása vetett véget magányos fel-alá járkálásának - de legalább egy csomó videót csinált arról, ahogy mindenféle hülye helyre rúgja be a focilabdát. Meg is írta a sztoriját minden játéklap.

A Destiny 2 a teljesen új egyjátékos kampánnyal, a rengeteg mókát ígérő co-op küldetésekkel, és a vérre menő egymás elleni multiplayer módokkal alkot majd egészet. A teszthétvégén PS4-en stabil 1920x1080 felbontást tudott a játék, míg Xbox One-on 1344x1080 és 1920x1080 pixel között változott ugyanez, attól függően, hogy mennyire volt leterhelve a hardver, és bár van még rajta mit javítani, már most nagyon ígéretes az egész. Kár, hogy a sebesség mindkét konzolnál 30fps-re lett csak belőve, de akit ez nem zavar, az szuper órákat fog majd eltölteni a teljes játékkal is. Ez már most garantálható.

A Destiny 2 PlayStation 4-re és Xbox One-ra 2017 szeptember 6-án, PC-re pedig október 24-én jelenik meg. A bétaváltozatot Xbox One konzolon próbáltuk ki.

Kapcsolódó cikkek

6.
6.
Blazkowicz
A destiny hangulat megvolt, de semmi eget rengető. Nem voltam eddig részese és ez után sem leszek. :)
5.
5.
user101
Engem az tántorít el, hogy egyáltalán szóba került a COD singléje... szóval D2 felejtős, mert csak a single érdekelt volna, így viszont már az sem ... :(((
4.
4.
RangerFox
Szerintem borzasztóan unalmas volt, le is mondtam az előrendelést.
3.
3.
KeXxX
Gondoltam :D Nincs mit. Elég sokat nyomtam a bétával, mert sokat vártam tőle de ez a kevés újdonság nem igazán győzött meg.. :/
2.
2.
Daks
#1: Júniust írtam, de júliusra gondoltam. Javítva, köszi. A játékmódok részletezését szintén! Én a cikk írásánál ilyen mélyen nem mentem bele a szabályokba. :)
1.
1.
KeXxX
Júliusban volt a béta, nem tudom, hogy sikerült neked Júniusban is játszani vele, főleg Xbox-on. 2 multiplayer mód volt csak, a Strike nem igazán nevezhető multiplayer módnak mivel egy küldetésről beszélünk amit három fő játszhat egyszerre, mert annyit igényel a töltény szivacs fő boss és a rengeteg ellenség miatt. Ez PvE nem PvP. Control-ban alapból foglalva van az A illetve a C pont. Ha valaki kettő vagy annál több pontot tart akkor jár az előny (advantage) és 1 ölésért annyi plusz pont jár, amennyi pontot éppen tartunk. Tehát A és B pont együtt 2+1 pontot ér a 75 pontos meccs alatt. A mód külön számolja is nekünk, hogy hány ölést sikerült előnyben szereznünk, illetve hány pontot foglaltunk el. Szerencsére él a Mercy Call és ha nagyon elhúztunk akkor a játék lefújja a meccset. A Countdown pedig egy Search & Destroy-féle mód amit érdemesebb csapatban játszani mert a rengeteg random játék 1-2 kör elvesztése után kilép és a játék nem pótolja őket. Felváltva támadunk, 6 kört kell megnyerni (6-5 is lehet egy-egy meccs kimenetele). Újraéledés 15 másodperc után használható, de ahhoz 1 csapattársunk segítségére lesz szükség. Körönként egy ember egy játékost éleszthet fel és meg van szabva, hogy összesen hány újra élesztés van 1 körben.Ha lent van a bomba akkor meg kell védeni, vagy kinyír a csapat mindenkit és nyerjük meg a kört, vagy addig védjük amíg fel nem robban. Visszaszámláló nincsen, csak csipog a bomba. Ha kiiktatják a bombás csapatot és a bomba fent van, hatástalanítani kell, különben az ellenfél elveszíti a kört. A Heavy Ammo-t Power Ammo-ra cserélték és percenként jön, de csak 1 ember veheti fel és minden pályán két helyen található meg. Fusion, Sniper, Shotgun, Rocket Launcher és Grenade Launcher fegyverekbe tehető a lőszer, de nem ad sokat. 1-4 között mozog a lőszer állomány de ez ugye fegyver függő. Pl. a Rocket Launcher-hez 1 lőszer jár összesen. A Super képességek pedig gyengébbek lettek és kevesebb ideig tartanak. A Golden Gun pl. 6-7 másodpercig tart vagy még kevesebb ideig. Ha lőttel vele, ha nem, előbb-utóbb lejár. A Bladedancer helyett itt az Arcstrider ami sokkal lassabb és gyakorlatilag csak egy továbbfejlesztés, semmi új. A Titan Fist of Havoc-jával többet lehet már lecsapni, közben futni is lehet vele, Shoulder Charge pedig 1x használható az ellenfélen amíg fel nem tölt újra, de most már nem lehet vele megölni egy full életű játékost. A bubi mellett még ott a Sentinel nevű képesség ami egy eldobható és páncélként használható pajzs. (hosszan letartva a buborékot tudunk magunk köré húzni, röviden pedig elő jön a Sentinel) A Warlock pedig nem tud többet újraéledni magától, kapott egy Dawnblade nevű Solar képességet amivel lángoló kardokat tudunk dobálni az levegőből illetve a földről. Röviden kb. ennyi. Újra skinnelt játék.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...