Horizon: Forbidden West teszt (PC)

  • Írta: sirdani
  • 2024. március 22.
Link másolása
Aloy nyugati kalandjáról eddig is tudtuk, hogy a tökéletesség határát súrolja, mint ahogyan a Guerilla Games csapatát is csak dicshimnuszok illették, a PC-s verzió érkeztével viszont itt az ideje, hogy bevéssük az eszünkbe a Nixxes stúdió nevét is!

Mint azt már bizonyára minden valamire való PC-s tudja, a Sony nagyüzemben kezdte portolni a tripla-A-s sikercímeit PS5-ről PC-re, melyek közül a legújabb jövevény nem más, mint a Horizon: Forbidden West Complete Edition. Az átiratért ezúttal a Nixxes csapata felelt, és meg kell hagyni, piszok nagy szerencsénk van velük. Emlékeztek még a Last of Us közel egy évtizede várt PC-s megjelenésére tavaly, ami enyhén szólva nem úgy sült el, ahogyan azt a játék megérdemelte volna? A két órás shadder előtöltésre? A brutális optimalizálatlanságra? Na, mindez a múlté, a Sony ezúttal nem kockáztatott, és a Marvel’s Spider-Man PC-s portjával már bizonyított Nixxes stúdiót vetette be, akik mindannyiunk örömére egy tökéletes átiratot tettek le az asztalra.

Ahogyan azt a PC-s verzió előzeteséből már megtudhattuk, van itt minden, ami csak a PC-játékos szem-szájnak ingere! Ultrawide kompatibilis felbontás, DLSS3, AMD FSR és Intel XeSS felskálázás, a töltési időket megnyirbáló DirectStorage támogatás, korlátlan framrate, DualSense támogatás haptikus feedback-kel, és mi ki tudja mennyi minden más. Aztán a játékot elindítva tényleg szembesülnünk kell valami olyasmivel, ami manapság már kezd ritkaságszámba menni: a játék egész egyszerűen működik, és nincs semmilyen komoly technológiai problémája. Sőt, még a shadderek előtöltését is lezavarhatjuk 1-2 perc alatt!

A beállítások közt mindet megtalálunk, amire csak szükség lehet. A játék egyidejűleg irányítható gamepaddal és billentyűzet-egér kombóval is, melyek gombkiosztását kedvünkre bindelhetjük, hogy mindenki megtalálja a számára kényelmes, kézre álló és praktikus kiosztást. Amik viszont még ennél is izgalmasabbak, azok a grafikai opciók! Előre beállított sémák helyett ugyanis a PC-s játékoktól megszokott módon mi finomhangolhatunk minden apró részletet, ami pedig külön öröm, hogy az állítgatás közben látjuk, ahogyan a háttérben valós időben változnak az árnyékok, tükröződések és textúrák, és persze a teljesítmény, szóval abszolút felhasználóbarát módon sec-perc alatt megtalálhatja mindenki a számára tökéletes grafikai beállításokat.

A porttal kapcsolatban összesen két apróság esetében lehet kis hiányérzetünk. Egyrészt a PS5-ös verziót nem igazán múlja túl a PC-s port: nincsenek a konzolos verzióhoz képes új effektek, ahogyan a teljes sugárkövetéses-szekció is hiányzik. Persze ettől még ne legyen senkinek se hiányérzete, a grafika így is még bőven ámulatba ejtő – ahogyan a játékmenet is abszolút pazar mind a mai napig – ám a némileg magasabb látótávolságnál és a messzebbről betöltődő effekteken kívül egy kétmilliós PC-ből sem tudunk jobb látványt kicsikarni, mint a PS5-ből. A másik fájó pont pedig az AMD tulajdonosokat érinti, akiknek FSR 3 helyett FSR 2-vel kell beérniük, úgyhogy le kell mondanunk az olyan extrákról, mint a képkocka-generálás. Jó, persze mindez csak szőrszálhasogatás, ha megnézzük miként is muzsikál a port ott, ahol más játékoknál a legtöbbször jelentkeznek a problémák, vagyis a teljesítménynél.

Nos, kifejezetten jól. Olyannyira, hogy a megjelenés előtt közreadott gépigény még konkrétan túlzónak is számít, én például egy RTX 2060, 16GB RAM és egy i7 9700K társaságában 1440-ben közepes beállítások mellett, jócskán felcsavart DLSS-sel 70-80fps közt tudtam játszani, ami teljesen folyékony élményt nyújt egy TPS esetében. A textúrák részletességét semmi esetre sem érdemes minimumra rakni, ugyanis a közepes beállításoknál is már ég és föld a különbség, a teljesítménybe pedig abszolút észrevehetetlen a különbség még egy 6GB-os kártya esetén is. A többi beállítást viszont minimumra húzva is még olyan látvány tárul a szemünk elé, ami abszolút több, mint elfogadható, maximumra csavarva (ahol azért a fent említett konfigon már röcög a 40fps) pedig egyenesen káprázatos.

Ami még mindenképpen említésre méltó, hogy a PC-s verzióban rögtön a teljes pakkot kapjuk meg, így például a The Burning Shores kiegészítő sem marad majd ki természetesen a buliból. A magyar játékosok számára pedig külön remek hír, hogy már rögtön a telepítés után egyből elérhető a magyar felirat, úgyhogy magyarítások telepítésével sem kell vesződnünk. Bár összességében nem csak ezzel, hanem semmi mással sem kell vesződnünk a Horizon: Forbidden West PC-s verziója kapcsán. Talán mondhatni, hogy cikkünk főszereplője eddig a legerősebb port a Sony égisze alatt, és hatalmas megkönnyebbülés látni, hogy a következő PC-re látogató Sony címért, vagyis a Ghost of Tsushima portjáért is a Nixxes fog majd felelni.

A Horizon: Forbidden West korábban PS4-en és PS5-ön, mostantól pedig PC-n érhető el.

Kapcsolódó cikkek

3.
3.
Neo1989
Én egy 3060-al játszom, de nekem tökéletesen jó 1080 p high beállítások mellet.
(Mondjuk ahogy olvastam W11-en meg se nyikkan.)
2.
2.
xsbrx
A Dragon's Dogma 2 fiaskó után üdítő élmény volt hogy a 3070-esen szépen futott és nem ment át lag fest-be az egész (khm khm Vernworth).
1.
1.
Doomsayer
Ha egyetlen dolgot tisztelek a Sony játékaiban az az, hogy a magyar nyelv is alapból benne van. Ugyan úgy tudok játszani angol, vagy német nyelven is, szóval nem arról van szó... De ha megnézzük a játékokat, akkor majd az összes európai nyelv benne van mindegyikben, meg hatféle japán meg kínai, meg alien, predator, mordori és szuahéli... de magyar még véletelnül sincsen benne... igen ám, de itt ugyan annyiba kerül a játék, mint pl a Lengyeleknél, ahol szerintem 10 éve nem láttak olyan játékot, amiben nincs minimum lengyel felirat.

Szóval aki teheti és szereti/játszik is ilyen játékokkal az a pénztárcájával szavazzon az ilyenekre.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...