Mint azt már bizonyára minden valamire való PC-s tudja, a Sony nagyüzemben kezdte portolni a tripla-A-s sikercímeit PS5-ről PC-re, melyek közül a legújabb jövevény nem más, mint a Horizon: Forbidden West Complete Edition. Az átiratért ezúttal a Nixxes csapata felelt, és meg kell hagyni, piszok nagy szerencsénk van velük. Emlékeztek még a Last of Us közel egy évtizede várt PC-s megjelenésére tavaly, ami enyhén szólva nem úgy sült el, ahogyan azt a játék megérdemelte volna? A két órás shadder előtöltésre? A brutális optimalizálatlanságra? Na, mindez a múlté, a Sony ezúttal nem kockáztatott, és a Marvel’s Spider-Man PC-s portjával már bizonyított Nixxes stúdiót vetette be, akik mindannyiunk örömére egy tökéletes átiratot tettek le az asztalra.
Ahogyan azt a PC-s verzió előzeteséből már megtudhattuk, van itt minden, ami csak a PC-játékos szem-szájnak ingere! Ultrawide kompatibilis felbontás, DLSS3, AMD FSR és Intel XeSS felskálázás, a töltési időket megnyirbáló DirectStorage támogatás, korlátlan framrate, DualSense támogatás haptikus feedback-kel, és mi ki tudja mennyi minden más. Aztán a játékot elindítva tényleg szembesülnünk kell valami olyasmivel, ami manapság már kezd ritkaságszámba menni: a játék egész egyszerűen működik, és nincs semmilyen komoly technológiai problémája. Sőt, még a shadderek előtöltését is lezavarhatjuk 1-2 perc alatt!
A beállítások közt mindet megtalálunk, amire csak szükség lehet. A játék egyidejűleg irányítható gamepaddal és billentyűzet-egér kombóval is, melyek gombkiosztását kedvünkre bindelhetjük, hogy mindenki megtalálja a számára kényelmes, kézre álló és praktikus kiosztást. Amik viszont még ennél is izgalmasabbak, azok a grafikai opciók! Előre beállított sémák helyett ugyanis a PC-s játékoktól megszokott módon mi finomhangolhatunk minden apró részletet, ami pedig külön öröm, hogy az állítgatás közben látjuk, ahogyan a háttérben valós időben változnak az árnyékok, tükröződések és textúrák, és persze a teljesítmény, szóval abszolút felhasználóbarát módon sec-perc alatt megtalálhatja mindenki a számára tökéletes grafikai beállításokat.
A porttal kapcsolatban összesen két apróság esetében lehet kis hiányérzetünk. Egyrészt a PS5-ös verziót nem igazán múlja túl a PC-s port: nincsenek a konzolos verzióhoz képes új effektek, ahogyan a teljes sugárkövetéses-szekció is hiányzik. Persze ettől még ne legyen senkinek se hiányérzete, a grafika így is még bőven ámulatba ejtő – ahogyan a játékmenet is abszolút pazar mind a mai napig – ám a némileg magasabb látótávolságnál és a messzebbről betöltődő effekteken kívül egy kétmilliós PC-ből sem tudunk jobb látványt kicsikarni, mint a PS5-ből. A másik fájó pont pedig az AMD tulajdonosokat érinti, akiknek FSR 3 helyett FSR 2-vel kell beérniük, úgyhogy le kell mondanunk az olyan extrákról, mint a képkocka-generálás. Jó, persze mindez csak szőrszálhasogatás, ha megnézzük miként is muzsikál a port ott, ahol más játékoknál a legtöbbször jelentkeznek a problémák, vagyis a teljesítménynél.
Nos, kifejezetten jól. Olyannyira, hogy a megjelenés előtt közreadott gépigény még konkrétan túlzónak is számít, én például egy RTX 2060, 16GB RAM és egy i7 9700K társaságában 1440-ben közepes beállítások mellett, jócskán felcsavart DLSS-sel 70-80fps közt tudtam játszani, ami teljesen folyékony élményt nyújt egy TPS esetében. A textúrák részletességét semmi esetre sem érdemes minimumra rakni, ugyanis a közepes beállításoknál is már ég és föld a különbség, a teljesítménybe pedig abszolút észrevehetetlen a különbség még egy 6GB-os kártya esetén is. A többi beállítást viszont minimumra húzva is még olyan látvány tárul a szemünk elé, ami abszolút több, mint elfogadható, maximumra csavarva (ahol azért a fent említett konfigon már röcög a 40fps) pedig egyenesen káprázatos.
Ami még mindenképpen említésre méltó, hogy a PC-s verzióban rögtön a teljes pakkot kapjuk meg, így például a The Burning Shores kiegészítő sem marad majd ki természetesen a buliból. A magyar játékosok számára pedig külön remek hír, hogy már rögtön a telepítés után egyből elérhető a magyar felirat, úgyhogy magyarítások telepítésével sem kell vesződnünk. Bár összességében nem csak ezzel, hanem semmi mással sem kell vesződnünk a Horizon: Forbidden West PC-s verziója kapcsán. Talán mondhatni, hogy cikkünk főszereplője eddig a legerősebb port a Sony égisze alatt, és hatalmas megkönnyebbülés látni, hogy a következő PC-re látogató Sony címért, vagyis a Ghost of Tsushima portjáért is a Nixxes fog majd felelni.
A Horizon: Forbidden West korábban PS4-en és PS5-ön, mostantól pedig PC-n érhető el.
Kapcsolódó cikkek
(Mondjuk ahogy olvastam W11-en meg se nyikkan.)
Szóval aki teheti és szereti/játszik is ilyen játékokkal az a pénztárcájával szavazzon az ilyenekre.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.