Beastieball próbakör

  • Írta: wilson
  • 2024. december 9.
Link másolása
Egy színtelen világ felfedezése és kidíszítése után most egy színpompás, élettel teli mikrouniverzum felfedezésére invitál a Wishes csapata, a Pokémon játékmenetét a röplabdával házasítva egy egyedi élmény érdekében.

Minden egy kábellel kezdődött: vagy ha pontosabbak akarunk lenni, mondhatjuk, hogy mindent egy kábel kötött össze - két, egymással így kommunikálni képes Game Boy kézikonzolt, azok birtokosait, és ugyanazon világot, ahol egyik játékból a másikba szivárogtak át az ott elfogott lények. A többi pedig, nos, nem csupán történelem, de százmilliók mindennapjainak szerves része, főleg, ha a mind a mai napig szupernépszerű és aktív Pokémon GO-ra vagy a már pénznyomdának kinevezett Pokémon TCG Pocketre gondolunk, amely a kompetitív játékra kitalált gyűjthető kártyajátékból faragott egyszerűsített, állandó fogyasztásra szánt élményt. A Pokémon-formula főbb elemei egyáltalán nem ismeretlenek a világ számára, elvégre jövőre lesz 30 éve, hogy a Game Freak egy birodalmat épített köré, imitátorokból pedig ez idő alatt bőven akadt: a kultikus státuszba lépett Yu-Gi-Oh, a maga útját járó Digimon, a pár évig a csúcson levő Yo-kai Watch vagy a közelmúltból a nyugati fejlesztésű, MMO-élményt kínáló Temtem és az elsöprő sikere árnyékában a túléléséért jogi harcot vívó Palworld. A legújabb kihívó pedig ezúttal ismét a tengerentúlról érkezett, és egy nem is annyira meglepő helyről, elvégre a Beastieballt jegyző Wishes Unlimited és a mögötte álló Greg Lobanov már korábban is írt szerelmeslevelet a kilencvenes évek Nintendo-dominanciájához az egészen remekbeszabott, a Zelda építőkockáit újrarendező Chicory: A Colorful Tale-lel most pedig ezt ismétli meg, de nem egészen úgy, ahogy a többiek. 

Mert ugyan a Beastieball során itt is lények sokaságát kell begyűjteni egy valamennyire nyitott, alapvetően folyosókra és zónákra osztott világ felfedezése során, de ennek folyamata a szokásostól eltér, hiszen itt nem labdákban kell otthont biztosítani az egyedi tulajdonságokkal, személyiségekkel és paraméterekkel rendelkező lényeknek, és még csak nem is hagyományos csaták során kell megnyerni a támogatásukat és a barátságukat, hanem.... röplabdázással. A Beastieball mindezt egy olyan körökre osztott "harcrendszerrel" rendelkező szerepjátékként tálalja, ahol a beastieknek hívott lények összegyűjtésével kell létrehozni egy csapatot, kihívni a riválisokat, és lépésről lépésre egyre feljebb kerülni a beastie liga ranglétráján. A beastie-k a vadonban is imádják ezt a sportot űzni, és mindent ezzel rendeznek le: nézeteltéréseket, barátságokat, ellenségeskedéseket, melyekből életre szóló barátságok, vagy ellenkezőleg, éles rivalizálások születhetnek.

Ennek pedig komoly jelentősége van a sikeresség terén, elvégre ha a csapattagok nincsenek szinkronban, meglehetősen nehéz mindig helytállni a kezdetben kifejezetten egyszerű, aztán egyre komplexebbé váló "csaták", azaz a beastieball meccsek során. Ezek mindegyike egy-egy 2x2-es rácsra osztott pályán zajlik, 2-2 beastie részvételével. A felek felváltva követik egymást azok körei után, melyek alatt mindössze 3 akciólehetőség érhető el - ez lehet támadás, védekezés, a társak támogatása, új helyre való mozgás, vagy épp csere. A győzelmet többféleképpen is ki lehet vívni, például pontszerzéssel, a riválisok kiütésével.

Minden beastie adott életerővel rendelkezik, amit többféleképpen is vissza lehet tölteni mind a meccsek alatt, mind azokon kívül, de a küzdelmek során számos egyéb módosítót is magukra húzhatnak - extra védelmet, lelkesedést, mérgességet, stresszt, vagy épp idegességet. A Pokémonokra jellemző kő-papír-olló felállásnak itt nyoma sincs, nincsenek effektív vagy szupereffektív támadások, ugyanakkor a helyezkedésnek és a beastiek képességrepertoárjának kihasználásán múlik igazából minden. Egyik meccs se tart túlságosan hosszú ideig, pár perc alatt általában mindig eldől, végül ki kerekedik felül, de vesztesnek lenni se feltétlen rossz.

Egyrészt mert tapasztalati pont gyakorlatilag mindig jár, amely nem csak a beastie-k szintnövekedéséhez járul hozzá, de újabb képességek megtanulásához is, amit még akár egymástól is el tudnak lesni, és a játékoson múlik, hogy végül melyik kerül be a korlátozott repertoárjukba. Másrészt mert pénz- vagy egyéb jutalom is bezsebelhető, a csapatot ugyanis mindig egyvalaki garantáltan szponzorálja, és ha sikerül az általa támasztott feltételeknek eleget tenni - adott támadást bevetni, kötött mennyiségű kör alatt nyerni - az szinte mindig a kincstárat gazdagítja, ha épp nem pénzzel, akkor valamilyen kifejezetten hasznos tárggyal.

Az ehhez megálmodott világ pedig pont annyira megkapó, mint amilyen a Chicoryé volt: telis-tele van különleges figurákkal, akik megtöltik élettel az apró, de annál hangulatosabb települések sokaságát, amit az egyre impozánsabb életművel rendelkező Lena Raine, a többek között a Celeste és a Chicory zeneszerzője koronáz meg egészen pazar zenei aláfestésével, egy a Pokémonhoz hasonló, mégis a maga útját járó, egyedi, megkapó és lebilincselő játékélmény érdekében, amely már most, a korai hozzáférés kezdetleges szakaszában is egy komplett, már-már befejezett kalanddal kecsegtet, de a végleges verzió megjelenéséig hátralevő egy évben nyeri el azt a végleges formáját, amely műfajának egyik modern klasszikusává teheti.

A Beastieball 2024. november 12-én jelent meg a Steamen korai hozzáférésben. A bemutató a PC-s verzió alapján készült és a korai hozzáférés legelső szakaszában elérhető tartalmat reprezentálja. A teljes verzió legkorábban 2025 végén érkezik.

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...