Az igencsak rövidre sikeredett Half Life 2 ( ezentúl csak HL2) Episode 1 után minden rajongó tűkön ült, hogy mikor jön már a folytatás. Az első fél év késés után már mindenki lemondott a dologról és elkönyvelte, hogy a Valve ismét hozza a jól megszokott formáját. Aztán nem sokkal ezután kiderült, hogy igazak a hírek miszerint az Episode 2 sokat fog csúszni, viszont kárpótlásul a játéktörténelem igencsak példátlan kiadványát fogja minden kedves vásárló a kezébe kapni. Nem mást, mint az Orange Boxot, ami tartalmazni fogja a HL2-őt az Episode1-et az Episode2-őt és ha mindez nem lenne elég, akkor még két teljesen egyedi játékot is; a Portalt és a Team Fortress 2-őt, persze mindezt egy gamma áráért. Nemrég megjelent az Orange Boksz, amit mi szétszedtünk 3 cikkre, hiszen nagyon megérdemli ezt a rivaldafényt. Személyes véleményem szerint az értékelése ennek a produktumnak 10 pont, lássuk, hogy hogyan teljesít a Team Fortress 2.
A PC-s játéktársadalom bizonyára emlékszik még az online igencsak közkedvelt Team Fortress 1-re, ami eredetileg csak egy tech demónak készült majd kinőtte magát egy teljes program lett belőle és sok rajongót szerzett a Valve-nak. Régóta mentek róla a mendemondák, hogy majd egyszer elkészül a folytatása is, de aki ismeri a Valve-ot az tudja, hogy náluk ez nem megy olyan könnyen. Ez nem azért van, mert lusták, hanem azért, mert csakúgy mint a Blizzard képtelenek NEM minőségi munkát kiadni a kezük közül. Aki rendszeresen felmegy a Live-ra, az több kis trailert is láthatott már a stuffról és belekóstolhatott egy picit abba a stílusba, amit ez a játék képvisel. Gondolom nem én voltam az egyedüli ember, aki még mindig abban a szkeptikus hitben él, hogy persze-persze, a végleges játék úgy sem így fog kinézni. Hát kérem szépen DE!
Ahogyan az a címében is benne van a Team Fortress legnagyobb erőssége a hihetetlenül kidolgozott csapatmunkában rejlik, éppen ezért 9 fajta karakterrel tudunk majd nyomulni, akik mind egyenként rendkívül szerethetőek, igazi egyéniségek és a csapat akkor pompázhat teljes hatékonyságában, ha mindenki jelen van belőlük. Tekintettel arra, hogy maximum 16 játékos meccset lehet hostolni, sikerült ismételten valami hülyeséget leírnom nektek ide, de ne is törődjetek velem. Szóval a 9 emberkéből álló brigád, további három csoportra osztódik feladat szerint. Vannak a támadók: Scout, Soldier, Pyro. Aztán persze a védekezők: Demo, Heavy, Engineer. Végül pedig a támogatók: Sniper, Medic, Spy. Természetesen attól függően, hogy melyik osztályba tartoznak, bármilyen feladatra használni lehet őket, csak éppenséggel ebben a legjobbak. Lássuk akkor röviden a erősségeiket és gyengéiket:
Scout: Ennek a kis kölöknek a legjobb tulajdonsága, hogy olyan villám gyorsan fut, hogy szinte látni sem lehet, úgy elrohan mellettünk. Legfőképpen a Forton tudjuk kihasználni képességeit, ami tulajdonképpen egy Capture the Flag pálya. Gyengéje a rendkívül karcsú páncélja, ami igazából nincsen is neki.
Soldier: Személyes kedvencem, ő egy amolyan klasszikus FPS karakter, rakétavetővel és shotgunnal felszerelkezve, páncélja átlagos, gyengéje az, hogy jól meg kell tanulni a rakétával való hatékonyságot, ugyanez a helyzet a shotgunnal is.
Pyro: Mindenki nagy kedvence a lángszórós csávó, azon kívül, hogy hatalmas nagy arc, és hogy orvos után is csak a maszkja mögül elfojtott hangon tud kiáltani, nagyon nagy móka felgyújtani az ellenfeleinket. Gyengéje, hogy a lángcsóva hatótávolsága eléggé rövid.
Demo: Az ír néger gyerek, akinél mindig van egy üveg alkohol. Erőssége rendkívül halálos gránát illetve aknavetőjében rejlik, és ebben van a gyengéje is, ugyanis nincsen más fegyver nála, csupán egy üveg whiskey. Nagyon hasznos tud lenni egy-egy védekező szituációban, amikor mondjuk körbe aknázzuk vele az elfoglalandó objektumot, majd a megfelelő pillanatban jön a nagy BUMM!
Heavy: Az igazi tahó amerikai exkatona, hatalmas izmokkal és pocakkal ellátva, aki különleges kapcsolatban áll a gépágyújával, amit leginkább szerelemnek lehetne nevezni. Erőssége hatalmas életerejében és gépágyújában rejlik, de attól sem ijed meg, ha kifogy a muníció és puszta kézzel kell leverni valakit. Gyengéje az iszonyatosan lassú sebessége, nem is csoda, hiszen Svarcin kívül nem sokan tudnának megmozgatni ekkora súlyokat.
Engineer: Sokan ezt a karaktert szeretik a legjobban, ami nem is csoda, hiszen hatalmas nagy forma az emberünk, mind külsőleg mind pedig képességeit tekintve. Erőssége természetesen a különböző lerakható tárgyakban rejlik (automata ágyú, gyógyító állomás, teleport) amik elengedhetetlenül fontosak egy-egy védekező helyzetben. Gyengéje természetesen alacsony energiájában rejlik.
Sniper: Az angol nemes vén csirkefogó, aki abban leli örömét, ha kilométerekről leszedheti áldozatait. Az erőssége egyértelmű, gyengéje alacsony életerején kívül szerintem nem nagyon van, hiszen másodlagos fegyvere, ami egy megbütykölt sorozatlövő pisztoly, közelharcban is nagyon hatásos.
Medic: Német származású orvosunk, különleges brutalitása miatt elvesztette prakszisát, de hamar megtalálta a helyét a Fortress csapatban. Ő lesz az egyik legfontosabb játékos egy-egy meccs során, hiszen folyamatosan tudja gyógyítani társait. Egyébként külön be is lehet állítani egy gombot, amivel segítségért tudunk neki kiáltani. De vigyázat, hiszen sosem lehet tudni, hogy az aki éppen felénk kiált, valóban a mi csapatársunk-e. Másodlagos fegyvere egy saját gyártmányú injekciós tűket kilövő géppuska, ami ha jól célzunk vele hatásos tud lenni, de nem sebez túl sokat. Viszont kézifegyvere a halálos fűrész nagyon veszélyes tud lenni, a gond ezzel az emberrel csak annyi, hogy már attól is meghal, ha egy heavy csúnyán ránéz.
Spy: Mindenki legnagyobb ellensége a gyűlölt kém, aki nem elég, hogy láthatatlanná tud válni, nem elég hogy mindenkivé át tud alakulni, nem elég hogy pusztító magnumjával elég pár pontos lövés a halálhoz. De mindezek mellett még egy hátba szúrás elég ahhoz, hogy kiiktassa ellenfeleit. A szerencse már csak az, hogy puskánk legyintésének szelétől is másvilágra lehet küldeni.
Mint azt látjátok a karakterek nagyon profin ki vannak dolgozva, a külsejük, viselkedésük és a személyiségük is. Eleinte az embernek az a legfőbb akadály, hogy hogyan leszünk képesek odafigyelni a sok röhögés mellett, amit természetesen a hangulatnak köszönhetünk. A játékban összesen hat pályán lehet irtani egymást, mindegyiknek megvannak a maga szabályai, ami talán az egyetlen negatívum, amit fel tudok hozni. Hiszen mi sem lenne nagyobb poén, mint kedvenc pályánkon 1v1-ben 16-an gyilkolni egymást, mondjuk egy egyszerű deathmachben. De sajnos erre nem lesz lehetőségünk.
Nem tudom, hogy sikerült-e kedvet csinálnom ehhez a szuper kis játékhoz, ha esetlegesen nem, akkor annak csak az lehet az oka, hogy ez egy olyan stuff, amit meg kell tapasztalni, ki kell próbálni, látni kell. Azt az atmoszférát, azt a stílust, amit képvisel. Hihetetlen hogy milyen érző, lélegző, lélekkel rendelkező gammákat csinál ez a Valve. BRAVO! Kötelező vétel!!!
Ahogyan az a címében is benne van a Team Fortress legnagyobb erőssége a hihetetlenül kidolgozott csapatmunkában rejlik, éppen ezért 9 fajta karakterrel tudunk majd nyomulni, akik mind egyenként rendkívül szerethetőek, igazi egyéniségek és a csapat akkor pompázhat teljes hatékonyságában, ha mindenki jelen van belőlük. Tekintettel arra, hogy maximum 16 játékos meccset lehet hostolni, sikerült ismételten valami hülyeséget leírnom nektek ide, de ne is törődjetek velem. Szóval a 9 emberkéből álló brigád, további három csoportra osztódik feladat szerint. Vannak a támadók: Scout, Soldier, Pyro. Aztán persze a védekezők: Demo, Heavy, Engineer. Végül pedig a támogatók: Sniper, Medic, Spy. Természetesen attól függően, hogy melyik osztályba tartoznak, bármilyen feladatra használni lehet őket, csak éppenséggel ebben a legjobbak. Lássuk akkor röviden a erősségeiket és gyengéiket:
Scout: Ennek a kis kölöknek a legjobb tulajdonsága, hogy olyan villám gyorsan fut, hogy szinte látni sem lehet, úgy elrohan mellettünk. Legfőképpen a Forton tudjuk kihasználni képességeit, ami tulajdonképpen egy Capture the Flag pálya. Gyengéje a rendkívül karcsú páncélja, ami igazából nincsen is neki.
Soldier: Személyes kedvencem, ő egy amolyan klasszikus FPS karakter, rakétavetővel és shotgunnal felszerelkezve, páncélja átlagos, gyengéje az, hogy jól meg kell tanulni a rakétával való hatékonyságot, ugyanez a helyzet a shotgunnal is.
Pyro: Mindenki nagy kedvence a lángszórós csávó, azon kívül, hogy hatalmas nagy arc, és hogy orvos után is csak a maszkja mögül elfojtott hangon tud kiáltani, nagyon nagy móka felgyújtani az ellenfeleinket. Gyengéje, hogy a lángcsóva hatótávolsága eléggé rövid.
Demo: Az ír néger gyerek, akinél mindig van egy üveg alkohol. Erőssége rendkívül halálos gránát illetve aknavetőjében rejlik, és ebben van a gyengéje is, ugyanis nincsen más fegyver nála, csupán egy üveg whiskey. Nagyon hasznos tud lenni egy-egy védekező szituációban, amikor mondjuk körbe aknázzuk vele az elfoglalandó objektumot, majd a megfelelő pillanatban jön a nagy BUMM!
Heavy: Az igazi tahó amerikai exkatona, hatalmas izmokkal és pocakkal ellátva, aki különleges kapcsolatban áll a gépágyújával, amit leginkább szerelemnek lehetne nevezni. Erőssége hatalmas életerejében és gépágyújában rejlik, de attól sem ijed meg, ha kifogy a muníció és puszta kézzel kell leverni valakit. Gyengéje az iszonyatosan lassú sebessége, nem is csoda, hiszen Svarcin kívül nem sokan tudnának megmozgatni ekkora súlyokat.
Engineer: Sokan ezt a karaktert szeretik a legjobban, ami nem is csoda, hiszen hatalmas nagy forma az emberünk, mind külsőleg mind pedig képességeit tekintve. Erőssége természetesen a különböző lerakható tárgyakban rejlik (automata ágyú, gyógyító állomás, teleport) amik elengedhetetlenül fontosak egy-egy védekező helyzetben. Gyengéje természetesen alacsony energiájában rejlik.
Sniper: Az angol nemes vén csirkefogó, aki abban leli örömét, ha kilométerekről leszedheti áldozatait. Az erőssége egyértelmű, gyengéje alacsony életerején kívül szerintem nem nagyon van, hiszen másodlagos fegyvere, ami egy megbütykölt sorozatlövő pisztoly, közelharcban is nagyon hatásos.
Medic: Német származású orvosunk, különleges brutalitása miatt elvesztette prakszisát, de hamar megtalálta a helyét a Fortress csapatban. Ő lesz az egyik legfontosabb játékos egy-egy meccs során, hiszen folyamatosan tudja gyógyítani társait. Egyébként külön be is lehet állítani egy gombot, amivel segítségért tudunk neki kiáltani. De vigyázat, hiszen sosem lehet tudni, hogy az aki éppen felénk kiált, valóban a mi csapatársunk-e. Másodlagos fegyvere egy saját gyártmányú injekciós tűket kilövő géppuska, ami ha jól célzunk vele hatásos tud lenni, de nem sebez túl sokat. Viszont kézifegyvere a halálos fűrész nagyon veszélyes tud lenni, a gond ezzel az emberrel csak annyi, hogy már attól is meghal, ha egy heavy csúnyán ránéz.
Spy: Mindenki legnagyobb ellensége a gyűlölt kém, aki nem elég, hogy láthatatlanná tud válni, nem elég hogy mindenkivé át tud alakulni, nem elég hogy pusztító magnumjával elég pár pontos lövés a halálhoz. De mindezek mellett még egy hátba szúrás elég ahhoz, hogy kiiktassa ellenfeleit. A szerencse már csak az, hogy puskánk legyintésének szelétől is másvilágra lehet küldeni.
Mint azt látjátok a karakterek nagyon profin ki vannak dolgozva, a külsejük, viselkedésük és a személyiségük is. Eleinte az embernek az a legfőbb akadály, hogy hogyan leszünk képesek odafigyelni a sok röhögés mellett, amit természetesen a hangulatnak köszönhetünk. A játékban összesen hat pályán lehet irtani egymást, mindegyiknek megvannak a maga szabályai, ami talán az egyetlen negatívum, amit fel tudok hozni. Hiszen mi sem lenne nagyobb poén, mint kedvenc pályánkon 1v1-ben 16-an gyilkolni egymást, mondjuk egy egyszerű deathmachben. De sajnos erre nem lesz lehetőségünk.
Nem tudom, hogy sikerült-e kedvet csinálnom ehhez a szuper kis játékhoz, ha esetlegesen nem, akkor annak csak az lehet az oka, hogy ez egy olyan stuff, amit meg kell tapasztalni, ki kell próbálni, látni kell. Azt az atmoszférát, azt a stílust, amit képvisel. Hihetetlen hogy milyen érző, lélegző, lélekkel rendelkező gammákat csinál ez a Valve. BRAVO! Kötelező vétel!!!
Köszönet az Überkonzolnak a tesztpéldányért!
www.uberkonzol.hu
www.uberkonzol.hu
E-mailem:benkejani10@freemail.hu :):):)
Én egy hete vettem meg az Orange Box-ot 4000forintért az 576kbyte-ban
Elképesztően hangulatos kis játék és még a legrosszabb napjaimban is mosolyt tud csalni az arcomra :)
Tiszteletem Valve!
A TF2 tényleg a Valve főműve!!! Már sok haverom mondta h vegyem már meg v töltsem le és menjek velük tolni, de én mindig azt mondtam h nem veszem meg ezt a játékot ennyi pénzért!!! Ám mikor megláttam az első gameplayt "beleszerettem" a gamebe, és ki hitte volna még 1-2 hónapja h alig várom majd h megjöjjön az orange box!!??xD
Egyébként General Thomas-nak igaza van
Akárcsak a Portal és az egész Orange-Box, abszolúte must have az anyag!!!
egyszerűen zeniálisak a figurák, és a külön féle játékmódok, amikkel találkoztam...
és a többi játékos sem rest...
nagyban nyomják, jól és taktikázva...
Arkédzsos gyereknek sok esélye nincsen!
A heavy az orosz, a sniper pedig ausztrál származású :D
És alig várom ,hogy végre kezeim között legyen az Orange Box :)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.