Egyetem, Éjszakák, Mesés Díszletek Cuccok, Vár az Üzlet, Házi Kedvencek, Bulis Cuccok, Évszakok, Divatos H&M Cuccok, Csili-Vili Cuccok, Jó Utat, Trendi Tini Cuccok, Hajótöröttek, Szabadidő, Christmas Party Pack, Festive Holiday Stuff, Konyhai és Fürdőszobai Lakberendezési Cuccok. Az imént a The Sims 2 kiegészítőit soroltam nektek, és akkor még nem esett szó az első évadról, csakúgy, mint a konzolos játékokról, a Krónikák és a Carnival sorozatról sem. Ezek után azt hinné az ember, hogy bejelentik a 874. kiegészítőt, de nem, az EA most valami újjal rukkolt elő. Hölgyeim és uraim, jön a The Sims 3!
Nagyot téved az, aki azt hiszi, hogy a már négy éve piacvezető, és minden eladási rekordot megdöntő, 100 milliós példányszámban értékesített The Sims 2 a kislányok játéka. A statisztikák azt mutatják, hogy a virtuális családot nevelő játékosok 40%-a férfi, és ami számomra a legmeglepőbb, hogy mindösszesen 20%-uk 17 éven aluli. Hogy mit jelent ez? Bizony azt, hogy jól belenyúlt az EA, ugyanis egy olyan nagyszerű játékot sikerült megalkotniuk, ami világméretű hisztériát váltott ki az emberekben, és azok közül is nagyjából a fizetőképes, felnőtt vásárlóerőben.
A Sims jött, kettőt pislogott és hódított, a kis hugitól kezdve a bátyón át anyuig mindenki ezt tolja, mi hardcore gamerek pedig a Gears of War mögül kilesve csak nevetünk rajtuk, bele se gondolva, mekkora kultúrája van a Sims-nek. Jelen cikkünk ugyan nem akar virtuális családpátyolgatásra bírni senkit, de azért érdemes még annak is elolvasnia, aki nem megszállott rajongó, hiszen sok érdekes dolgot elmesélünk a játékról.
A harmadik epizód igazi folytatáshoz hűen megtartja az előző részek minden jó tulajdonságát, de feldobja azt új megoldásokkal, innovatív ötletekkel, és persze egy sokkal szebb grafikai motorral. Új rész lévén az Electronic Arts az egyik új vezető designerét, Rod Humble-t állította a Sims projekt élére, ő korábban az Everquest fejlesztésében is részt vett, úgyhogy nem számít már újoncnak a játékiparban. Rod elsődleges célja, hogy eltörölje a Sims sorozatról alkotott laikus, ám többnyire igaz képet, miszerint a cél csak a fürdőszobától a konyháig kísérgetni szimünket, majd elküldeni a budira, aztán aludni. A Sims 3 már nem az idő minél jobb beosztásáról, és a napi rutinfeladatokról fog szólni, hanem magáról az életről, a nagy döntésekről, a családról és a kapcsolatokról. Reméljük Rod barátunk nem csak a levegőbe beszél!
Csavarogni a korábbi részekben is el lehetett már menni, most azonban ez még jobban ki lesz emelve. Szimünk nem a négy fal között fog élni, otthona nem a lakás lesz, hanem a város. Na persze nem hajléktalan lesz, ugyanúgy kell majd építeni saját kecót, csak bármikor elmehet szomszédolni, kiülhet a parkba, vagy leugorhat edzeni a fitness terembe. A város élni fog, az utcán emberek bóklásznak majd, köszönnek egymásnak, olykor még meg is állnak beszélgetni kicsikét. A játék egy GTA: Pleasentville lesz, ahogy viccesen a Games for Windows magazin munkatársai fogalmaztak.
Nagy változás nem is itt, hanem a játékmenetben lesz. Nem szükséges majd mindig figyelnünk a folyamatosan csökkenő szükségletek mezőket, így nem kell majd folyamatosan elküldözgetni szimünket klotyóra, kaját csinálni, gyereket ringatni, majd fürödni, abban a stresszben, hogy bármikor megérkezhet a melós autó. A The Sims 3-ban olyannyira felhagynak a tamagochi stílussal, hogy a szükségletek csak egy-egy buboréküzenetben léteznek majd tovább, a gép például kiírja nekünk, hogy Béla éhes, mi rákattintunk, a kajálás task felkerül a teendők listájára, és Béla következő konyhai látogatása alatt önállóan készít magának egy szenyát, nekünk nem kell majd ilyenekkel babrálni. Persze a 2-ben se volt mindez kötelező, Feri ott is elment zabálni, de már csak az utolsó pillanatban, éhenhalás ellen.
A meló sem úgy történik majd, hogy megjön az autó, mi pedig utána percekig bámulhatjuk az üres kérót, várva, hogy hazajöjjön a ház ura, vagy asszonya. Ha Béla például szakács lesz, akkor elkísérhetjük őt a melóhelyre (valahogy úgy, mint a Vár az Üzletben), és ha mondjuk plusz feladatot vállalunk vele, akkor segítségünkkel közelebb kerül majd az előléptetéshez. Persze nem kell majd minden nap pizzát sütnünk a játékban, Béla ezt megcsinálja magától, mi csak felturbózhatjuk a munkahelyi teljesítményét.
Lesz inventory rendszer a játékban, ami azt jelenti, hogy szimünk mindenféle cuccokat tud majd magánál tartani. Ha Béla teszem azt Valentin napra egy speciális menüt akar csinálni Klárának, akkor elküldhetjük őt a közértbe különleges vadhúsért, friss zöldségért, meg egyéb összetevőkért, amit otthon amúgy nem találna meg a frigóban. A jól sikerült vacsi után pedig jön majd a smacizás, mely úgy feltölti Bélánkat energiával, hogy utána egy hétig gyorsabban fog munkába menni, boldogabb lesz, és könnyebben barátkozik majd. Jópofa részletek, nem?
A karakterkészítő rendszer is átalakul, szimjeinket ezúttal olyan tulajdonságokkal ruházhatjuk majd fel, mint kedvesség, érzelgősség, fittség, okosság, játékosság, vagy éppen paranoia, gonoszság, esetleg gorombaság. Kíváncsiak vagyunk, hogyan bírják majd rá a játékosokat, hogy negatív tulajdonságokkal ruházzák fel a szimet, de biztos erre is van már egy jó recept.
Karakterünk megalkotása azonban nem merül ki ennyiben, lesz új designprogram is, mellyel mi magunk gyurmázhatjuk majd meg a szim teljes arcát és testét. A karakterek ráadásul sokkal szebbek lesznek, mint az előző részben, bőrük természetesebbnek, élettel telibbnek fog látszani. Apró érdekesség, hogy az általunk megalkotott szimeket feltölthetjük majd a játék honlapjára, hogy azokat barátaink letölthessék majd saját szomszédságukba.
Rossz hír, hogy multiplayer továbbra sem lesz, nem hívhatjuk majd meg barátainkat egy virtuális vacsorára, a The Sims single player orientált játék marad. Nagy dolog viszont, hogy a fejlesztők már most úgy rakták le a Sims 3 városának alapjait, hogy a kiegészítők rendesen beleépülhessenek a játékba. Korábban ha egyetemre mentünk, akkor az éjszakai élet ki volt lőve, ha pedig nyaralni, akkor búcsút mondhattunk az üzletnek. Jó, ez utóbbi mondjuk logikus is, de a harmadik részben már minden bekerül a városunkba, a kiegészítő tényleg ki fogja egészíteni a Sims-et, nem csak amolyan küldetéslemez lesz. Na de mivel lehet még kiegészíteni a Sims világot? A fene se tudja, a fejlesztők biztos hagynak majd jó pár fehér foltot ezen cél érdekében!
A Sims jött, kettőt pislogott és hódított, a kis hugitól kezdve a bátyón át anyuig mindenki ezt tolja, mi hardcore gamerek pedig a Gears of War mögül kilesve csak nevetünk rajtuk, bele se gondolva, mekkora kultúrája van a Sims-nek. Jelen cikkünk ugyan nem akar virtuális családpátyolgatásra bírni senkit, de azért érdemes még annak is elolvasnia, aki nem megszállott rajongó, hiszen sok érdekes dolgot elmesélünk a játékról.
A harmadik epizód igazi folytatáshoz hűen megtartja az előző részek minden jó tulajdonságát, de feldobja azt új megoldásokkal, innovatív ötletekkel, és persze egy sokkal szebb grafikai motorral. Új rész lévén az Electronic Arts az egyik új vezető designerét, Rod Humble-t állította a Sims projekt élére, ő korábban az Everquest fejlesztésében is részt vett, úgyhogy nem számít már újoncnak a játékiparban. Rod elsődleges célja, hogy eltörölje a Sims sorozatról alkotott laikus, ám többnyire igaz képet, miszerint a cél csak a fürdőszobától a konyháig kísérgetni szimünket, majd elküldeni a budira, aztán aludni. A Sims 3 már nem az idő minél jobb beosztásáról, és a napi rutinfeladatokról fog szólni, hanem magáról az életről, a nagy döntésekről, a családról és a kapcsolatokról. Reméljük Rod barátunk nem csak a levegőbe beszél!
Csavarogni a korábbi részekben is el lehetett már menni, most azonban ez még jobban ki lesz emelve. Szimünk nem a négy fal között fog élni, otthona nem a lakás lesz, hanem a város. Na persze nem hajléktalan lesz, ugyanúgy kell majd építeni saját kecót, csak bármikor elmehet szomszédolni, kiülhet a parkba, vagy leugorhat edzeni a fitness terembe. A város élni fog, az utcán emberek bóklásznak majd, köszönnek egymásnak, olykor még meg is állnak beszélgetni kicsikét. A játék egy GTA: Pleasentville lesz, ahogy viccesen a Games for Windows magazin munkatársai fogalmaztak.
Nagy változás nem is itt, hanem a játékmenetben lesz. Nem szükséges majd mindig figyelnünk a folyamatosan csökkenő szükségletek mezőket, így nem kell majd folyamatosan elküldözgetni szimünket klotyóra, kaját csinálni, gyereket ringatni, majd fürödni, abban a stresszben, hogy bármikor megérkezhet a melós autó. A The Sims 3-ban olyannyira felhagynak a tamagochi stílussal, hogy a szükségletek csak egy-egy buboréküzenetben léteznek majd tovább, a gép például kiírja nekünk, hogy Béla éhes, mi rákattintunk, a kajálás task felkerül a teendők listájára, és Béla következő konyhai látogatása alatt önállóan készít magának egy szenyát, nekünk nem kell majd ilyenekkel babrálni. Persze a 2-ben se volt mindez kötelező, Feri ott is elment zabálni, de már csak az utolsó pillanatban, éhenhalás ellen.
A meló sem úgy történik majd, hogy megjön az autó, mi pedig utána percekig bámulhatjuk az üres kérót, várva, hogy hazajöjjön a ház ura, vagy asszonya. Ha Béla például szakács lesz, akkor elkísérhetjük őt a melóhelyre (valahogy úgy, mint a Vár az Üzletben), és ha mondjuk plusz feladatot vállalunk vele, akkor segítségünkkel közelebb kerül majd az előléptetéshez. Persze nem kell majd minden nap pizzát sütnünk a játékban, Béla ezt megcsinálja magától, mi csak felturbózhatjuk a munkahelyi teljesítményét.
Lesz inventory rendszer a játékban, ami azt jelenti, hogy szimünk mindenféle cuccokat tud majd magánál tartani. Ha Béla teszem azt Valentin napra egy speciális menüt akar csinálni Klárának, akkor elküldhetjük őt a közértbe különleges vadhúsért, friss zöldségért, meg egyéb összetevőkért, amit otthon amúgy nem találna meg a frigóban. A jól sikerült vacsi után pedig jön majd a smacizás, mely úgy feltölti Bélánkat energiával, hogy utána egy hétig gyorsabban fog munkába menni, boldogabb lesz, és könnyebben barátkozik majd. Jópofa részletek, nem?
A karakterkészítő rendszer is átalakul, szimjeinket ezúttal olyan tulajdonságokkal ruházhatjuk majd fel, mint kedvesség, érzelgősség, fittség, okosság, játékosság, vagy éppen paranoia, gonoszság, esetleg gorombaság. Kíváncsiak vagyunk, hogyan bírják majd rá a játékosokat, hogy negatív tulajdonságokkal ruházzák fel a szimet, de biztos erre is van már egy jó recept.
Karakterünk megalkotása azonban nem merül ki ennyiben, lesz új designprogram is, mellyel mi magunk gyurmázhatjuk majd meg a szim teljes arcát és testét. A karakterek ráadásul sokkal szebbek lesznek, mint az előző részben, bőrük természetesebbnek, élettel telibbnek fog látszani. Apró érdekesség, hogy az általunk megalkotott szimeket feltölthetjük majd a játék honlapjára, hogy azokat barátaink letölthessék majd saját szomszédságukba.
Rossz hír, hogy multiplayer továbbra sem lesz, nem hívhatjuk majd meg barátainkat egy virtuális vacsorára, a The Sims single player orientált játék marad. Nagy dolog viszont, hogy a fejlesztők már most úgy rakták le a Sims 3 városának alapjait, hogy a kiegészítők rendesen beleépülhessenek a játékba. Korábban ha egyetemre mentünk, akkor az éjszakai élet ki volt lőve, ha pedig nyaralni, akkor búcsút mondhattunk az üzletnek. Jó, ez utóbbi mondjuk logikus is, de a harmadik részben már minden bekerül a városunkba, a kiegészítő tényleg ki fogja egészíteni a Sims-et, nem csak amolyan küldetéslemez lesz. Na de mivel lehet még kiegészíteni a Sims világot? A fene se tudja, a fejlesztők biztos hagynak majd jó pár fehér foltot ezen cél érdekében!
Kapcsolódó cikkek
egyébként nem értem a logikádat, ha jön konzolra, akkor szuper a game, ha nem akkor szar. hmmm, furcsa (ez kb jellemzi az egész pc vs konzol, konzol vs konzol, akármi vs bármi mentalitást, ami neked van az jó, a többi szar, ami másnak van de neked nincs az szar. tessék már felnőni)
Ez azért számít sokat, mert ha ott van a csík, és az ember nagy nehezen eléri hogy minden száz százalékon legyen, annyira elfárad hogy a fáradtsága lemegy 50%-ra:
Zsupsz be az ágyba, de mire kialudta magát, megéhezik, magányos lesz, stb:
zsupsz a konyhába, meg a barátokkal beszélgetni, de mire végez, az emésztést is befejezte:
Zsupsz a WC-re, de jaj, a koszos WC lerontja a higéniáját:
Zsupsz be a tusolóba, persze mire mindent ilyen jól megcsinált, mehet is aludni. XD
Ha csak egy éhes/nem éhes állapotot látsz, csinálhatsz bármit ami közben eszedbe jut, nem érzed a pszichológiai kényszert hogy egyből a leglemaradtabbb csíkon dolgozz, akár úgy is hogy nem lenne szükséges.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.