Megváltozott a háború…
Többé már nem nemzetekről, ideológiákról, etnikumokról szól, hanem magáról az üzletről és az ebből nyerhető profitról. ID kártyás fegyverekkel rendelkező, ID kártyás katonák küzdenek a harcmezőn, akiknek a teste nanotechnológiával lett tökéletesítve. Gyorsabb reflexek, reakcióidő, magasabb fájdalomtűrési határ, és gyorsabb gyógyulás jellemzi őket. A magánhadseregek tartják kezükben a világot, mindent ők felügyelnek, irányítanak, a harc többé már nem a történelemről szól. Mikor már minden a tökélyre lett fejlesztve, mikor már nincsenek magasztosabb célok a gyilkolásban, a küzdelem rutinná válik. Megváltozott a háború…
ÜBERKONZOL:
X360, PS3, PSP konzolok, kiegészítők, használt és új játékok olcsón! LCD, Plazma, Projectoros HDTV-k, Házimozik, BluRay filmek!
Használt készülékek és játékok vétele, cseréje, beszámítása!
További infó: www.uberkonzol.hu, www.uberdigital.hu
Használt készülékek és játékok vétele, cseréje, beszámítása!
További infó: www.uberkonzol.hu, www.uberdigital.hu
Nagyvonalakban ezekkel az elgondolkodtató sorokkal indul, minden idők talán legsikeresebb és legjobban várt PS3-as sorozatának legújabb része, a Metal Gear Solid 4. Persze mielőtt még az intro elindulna, megadják nekünk az alaphangulatot, a hihetetlenül művészi és elképesztően hangulatos start képernyővel is. Gyönyörű tavaszi reggel van, a temető melyet virágok ezrei tarkítanak, tenger módjára hullámzik a lágyan simogató szellőben. Középen egy öregember áll egy sír előtt, tiszteleg, majd elgondolkozik a múlton, elmereng azon a rengeteg dolgon, amit már megélt az élete során. Lassan elővesz egy cigarettát, meggyújtja, majd miután szépen lassan elszívta, egy újabb tárgyat vesz elő az öltönyéből. Egy pisztoly az. Sokat megélt veteránként alaposan leellenőrzi, hogy minden rendben van-e a fegyverrel, majd térdre borul és szép lassan a szája felé céloz a gyilkos eszközzel… ekkor elsötétül a kép.
Ezek után a start gombot megnyomva, pár beállítás után, két véletlenszerűen kiválasztott reklámot nézhetünk meg abból a sokból, amit a blu-ray lemezre raktak nekünk. Ezekből a reklámokból átérezhetjük azt a bizarr világot, amiben a történet játszódik és elgondolkodhatunk azon, hogy vajon mennyire vagyunk messze ettől a saját valóságunkban. Nem tudom, hogy ennyi bevezető után kellően sikerült-e éreztetnem veletek, hogy az MGS4 valami hihetetlen atmoszférával rendelkezik. Ennyi is bőven elég volt nekem ahhoz, hogy átkozzam a sorsot, amikor annak idején kihagytam ezt a leginkább csak jelenségnek nevezhető csodát, amit ez a most már 6 részesre bővült játék képvisel. Mielőtt elvesznék a dicséretek tengerében, lássuk szépen lassan, hogy mit kaptunk a pénzünkért és a hosszadalmas várakozásért.
Azok, akik az előzetes bemutatókból és Snake öreg mivoltából arra következtettek, hogy előreugrottunk a történetben 20-30 évet, azokat kellemetlen meglepetés fogja érni. Nem szeretnék több spoilert írni nektek, elég ha annyit tudtok, nem telt el sok idő azóta, hogy Snake eltűnt a nyilvánosság elől a második rész eseményei után. Mint minden magányos hős, ő is csak a hátralévő idejét szeretné egy kicsit kiélvezni. Ha nem derült volna ki, hogy régi ellensége, Liquid Ocelot újra előkerült és sejthető, hogy megint valami rosszban sántikál, valószínűleg nem lett volna folytatás. Otacon felveszi vele a kapcsolatot és megkéri arra, hogy most az egyszer utoljára mentse meg a világot. Snake persze nem habozik, magára ölti speciális ruháját, és azon veszi észre magát, hogy a távol kelet felé tart egy kamion rakterében.
Újdonságok
Aki ismeri a szériát, tudja, hogy minden egyes résszel egy új, mégis valahol ugyanazt a játékot készíti el nekünk Kojima mester és társulata. Ez most sem lesz másképpen, ismételten egy teljesen új élményben lesz részünk. Az első és legfontosabb dolog, az maga a történet. Kalandozásaink során a játékidő legalább felét az átvezető animációk fogják képezni. Melyeknek a grafikája olyan szinten lélegzetelállító, hogy arra szavak nincsenek. A döbbenet akkor éri csak el a csúcsfokát mikor rájövünk, hogy minden átvezető egy az egyben a gamma motorjával lett megírva. Hihetetlenül élethű mozgás, tökéletes szinkronszínészek, csodálatos zene, és zseniális történetvezetés jellemzi ezeket az átvezetőket, melyeket nem fogjuk túlnyomni, sokkal inkább újra és újra meg akarjuk majd nézni. Külön remek ötletnek tartottam, hogy minket is belevonnak a látottakba, mikor időnként különböző gombok megnyomásával, interaktív módon változtathatjuk a jeleneteket. Legyen itt szó akár egy félrenézésről, visszaemlékezésről, vagy éppenséggel kép a képben funkciók váltogatásáról. Tény, hogy ez a több mint 6 óra átvezető soknak tűnhet így olvasva, de mivel az MGS világának mindig is túlnyomó részét a történet képezte, nem csoda, hogy a befejező részben a lehető legjobbat és legtöbbet próbálták kihozni nekünk a készítők. Ezzel is csak megreformálták a játékkészítést, amihez fogható maximum csak a Mass Effect lehetett tavaly év végén.
Az eddigi részekben is nagy szerepet kapott a szabadság, és az élethű játékmenet, de mivel a korábbi részeket sajnos nem állt módomban letesztelni, csak erről tudok nyilatkozni. Ellentétben mondjuk a Splinter Cellel, itt teljesen szabad kezet fogunk kapni abban, hogy hogyan akarjuk véghezvinni az adott feladatot. Tekintettel arra, hogy félelmetesen nagy mennyiségű fegyverrel fogunk találkozni, megtehetjük azt, hogy Rambo módjára megyünk előre és kiírtunk mindenkit magunk előtt. Ekkor egy Gears of Warral vetekedő TPS játékkal lesz dolgunk, persze ha akarunk beválthatunk FPS nézetbe is, ilyenkor akár a Cod4-el is felvehetné a versenyt a stuff. A környezetünkben a világ él és mozog, rengetegen lesznek körülöttünk, akik az életükért harcolnak, folyamatosan golyók csapódnak be a földbe és a falakba, üvöltések és halálsikolyokat hallhatunk mindenhol. Csak rajtunk múlik, hogy melyik oldal a szimpatikusabb, ahogyan azt is megtehetjük, hogy mindenkit ellenségnek tekintünk.
Természetesen a vérbeli rajongók a lopakodást fogják választani, és a nem halálos fegyvereket. Erre is rengeteg eszköz fog állni a rendelkezésünkre. Az első és talán legfantasztikusabb kütyünk, maga a ruhánk lesz. Ami képes bárhol, bármikor magára ölteni a környezetünk mintázatát. Tapadjunk akár a falhoz, feküdjünk le a földre, vagy akár álljunk egy szoborcsoport mellé, rövid időn belül a ruhánk látványos effektek mellett álcázni fog minket. Ezzel szinte lehetetlenné téve az azonosításunkat. A közelharc (CQC) mozdulatok is végtelen számban állnak majd a rendelkezésünkre, szituációtól függően (állunk, gugolunk, milyen fegyver van a kezünkben) egy tucat mozdulattal tudjuk majd hatástalanítani az ellent. Az egyedüli probléma talán csak az, hogy a korábbi részekkel ellentétben, itt már nem tudjuk őket elrejteni mondjuk egy szekrénybe, vagy egy hordóba, csak egy sötét zugba ahol nem láthatja senki. Rendelkezésünkre fog állni egy nagyon hasznos kis kütyü, a Solid Eye, ami nem csak hogy radarként funkciónál és megmutatja a célt illetve az ellenfeleket, de ezen kívül zoomolni is tudunk vele, illetve a sötétben is láthatunk a segítségével. Lesz egy kis segítőtársunk is, a Metal Gear MkII, ami egy cukor kis robot ellátva egy elektrosokkolóval, illetve egy álcázó berendezéssel. Neki köszönhetően tisztes távolságon belül felfedezhetjük a közeli terepet, illetve elkábíthatjuk gyanútlan ellenfeleinket. Sajnálatos módon a Solid Eye és az MkII akkuja is elég hamar lemerül, amik természetesen újratöltődnek, ha éppen nem használjuk őket.
Újdonságnak számít még az iPod is, ami egy az egyben úgy működik, mint az eredeti. Természetesen saját zenéinket is hallgathatjuk rajta, csak még nem sikerült rájönnöm arra, hogy hogyan, tudom-tudom béna láma vagyok. Aztán ismételten kapni fogunk egy teljesen új életerő rendszert, ami három részből áll össze: energiából, pszichéből és stresszből. Tekintettel arra, hogy szegény Snake nincsen valami csúcsformában, sajnálatos módon a túl sok stressz károsan hat a pszichéjére, ami ha csökkenésnek indul, drasztikusan fog hatni a képességeinkre. Lassabban futunk, hamarabb elfáradunk, rosszul fogunk célozni, és az energiánk is sokkal lassabban töltődik. Ekkor érdemes elővenni egy szál cigit, és szépen nyugodtan elszívni, aminek köszönhetően vissza fog töltődni a pszichénk, de közben sajnos csökken az életerőnk. Illetve ha ellenfelek vannak a közelben, akkor megérzik a füstszagot, és megkeresik annak a forrását. Tehát ha igazán biztosra akarunk menni, akkor lopakodva hajtjuk végre az akciókat. Ami miatt nem fogunk annyit stresszelni, nem csökken a pszichénk, gyorsabban regenerálódunk és sokkal hatékonyabbak is leszünk.
Mint azt már korábban írtam, a fegyverek szerves részét képezik a játékmenetnek. Őrületes mennyiséggel fogunk találkozni, éppen ezért lesz nagy a csábítás, hogy ne lopakodjunk, hanem Svarci módjára lövöldözzünk. Ahogy megismerjük a történetben Drebint a fegyverkereskedőt, lehetőségünk lesz arra, hogy az összeszedett stukkerekből pontokat gyűjtögetve, ízlés szerint tunningoljuk kedvenc csúzlijainkat. Ahogyan az lenni szokott, ez a rész is a végletekig ki van dolgozva. Látszik, hogy Kojima és a brigád imádják a fegyvereket, remélem ti is így lesztek ezzel.
Ha mindez nem lenne elég, akkor ott van még az igencsak kellemesre sikeredett online része is a stuffnak, ami ha nem is veszi fel a versenyt mondjuk egy Cod4-el, de mindenképpen megállja helyét a piacon és rengeteg kellemes órát, napot, hetet, hónapot fog nyújtani a játékosoknak. Rengeteg szabály közül lehet választani, mindenki meg fogja találni a kedvencét, azok is, akik a fanatikus gyilkolászást kedvelik, és azok is, akik a lopakodást. Az egyetlen kellemetlen dolog ezzel maga a regisztráció, ami ellentétben a jól megszokott, gördülékenyen működő konzolos online játékokkal, hosszadalmas és fárasztó, jelszavak, nevek, adatok, beállítások tengerével fog indulni, ami sajnos manapság már nem megengedhető luxus. A PC-seknek röhejesnek fog tűnni, hogy ezt írtam, de azoknak akik régóta már csak konzolon tolják a multizást, heveny hajtépéssel és ősz hajszálakkal fog indulni az online része az MGS-nek. Szerencsére azonban ezt csak egyszer kell megcsinálni, onnantól fogva már megy minden, mint a karikacsapás.
A Metal Gear Solid 4 méltó befejezése egy 21 éves történetnek. Több mint tökélyre fejlesztette a műfajt, sőt, igazából teljesen újat hozott létre. Semmi és senki nem veheti fel a versenyt azzal a profizmussal, rutinnal és mérhetetlen lélekkel, amit ez a sorozat képvisel. Szavakba nem lehet önteni mekkora élményt nyújt az embernek. Ez sokkal több, mint egy játék, ez sokkal több, mint szórakozás. A Metal Gear Solid képviseli mindazt, amit mondjuk a Gyűrűk Ura a mozifilmek között. Nem lehet szavakba önteni mennyire tökéletes, nem lehet elmesélni mennyire színvonalas. Egyszerűen csak kötelező jelleggel meg kell venni! Akik úgy gondolták, hogy a PS3-nak már vége, sosem fogja behozni a lemaradását, azoknak üzenem, hogy eljött a Playstation ideje, eljött az, amire olyan régóta várt mindenki. Az MGS4 az a játék, ami miatt venni KELL egy PS3-at. Nem tudom már tovább dicsérni, felesleges is, mert aki kihagyja, nagyon nagyot veszít. Az ilyen játékok miatt választottuk ezt a hobbit, ezt az életet, az ilyen játékokról fogunk még nagypapa korunkban is mesélni az unokáknak. Kojima mester… köszönjük neked ezt az élményt!!!
Egyre inkább felkeltődik érdeklődésem az MGS - széria iránt. ( Lsd.: még Praesagus blogjai adott témában ).
Na, jahh, Max. 1 cigi...
:)
A trilogy-t nem egyszerűen várom én is!!!!!
Én mindig is a 3. részt kedveltem leginkább. Most viszont már van ps3am nemsokára végzek a 4-el. Azt kell mondjam, ezek között nincs olyan, hogy legjobb rész. Ha csak akár egy is hiányozna közülük akkor nem lenne teljes a történet. A 4. rész pedig azért hatalmas mert egy méltó végzetet hoz el a Snake család, a Patrioták, a Foxhound és más különleges emberek és szervezetek számára. Természetesen nem akarok mindent felsorolni, mert nem lehetne abbahagyni. Több száz, de inkább több ezer oldalban lehet mindent és mindenkit leírni és kifejteni. Egy remekmű az egész, úgy ahogy van. Ebben a részben minden összeáll ami egy cseppet homályos volt a MGS1-2-3-ban. És itt tudtam meg azt is, hogy miért is fontos az összes része a sorozatnak, nem csak a Metal Gear Solid 1-4.
Hanem mindegyik időrendi sorrendbe ahogy van:
Metal Gear Solid 3 (Snake Eater, Subsistence)- Naked Snake aka. Big Boss-1964
Metal Gear Solid Portable Ops - Naked Snake aka. Big Boss-1970
Metal Gear Solid Peace Walker - Naked Snake aka. Big Boss-1974
Metal Gear - Solid Snake 1994-1995
Metal Gear 2 Solid Snake - Solid Snake 1999-2000
Metal Gear Solid (The Twin Snakes) - Solid Snake 2004
Metal Gear Solid 2 (Sons of Liberty, Substance)-Solid Snake & Raiden 2007-2009
Metal Gear Solid 4 (Guns of the Patriots) - Solid Snake 2014
És a soron következő darab, a Rising. Ami várhatóan a MGS2 és MGS4 között Raiden-nel történteket dolgozza majd fel. Viszont sokan azt mondják, hogy MGS4 után játszódik. Meglátjuk!
Mindenesetre ha még Kojima gondolkodik egy-két részen, akkor jöhetne még egy Big Boss-os epizód Frank Jaeger-rel mondjuk a 80-as években és egy Solid Snake-es 2009 és 2014 között.
Várom a MGS Trilogy HD-t ps3ra!
A grafika még ma is megállja a helyét, sőt sok mai játékénál is jobb! Imádom az ilyen stealth gameket, de meg sose jatszottam egy ilyen király gammel! Talán ezek a videók egy kicsit idegesítőek néhányszor tényleg már skippelnék de nem fogok.
Annyira beleszerettem hogy az 1-et biztos hogy letöltöm (PSN) és majd psp-n tolom, de a peace walkert se fogom kihagyni! Remelem hogy a 2 es a 3-at meg kiadjak a GoW Colletion-hoz hasonlóan mert akkor tényleg értenem a story-t.
btw.: azt hallottam hogy 40+ a játékidő, ha ez igaz akkor teljesen megértem ezt a 11/10 pontozást !
Felejthetetlen élmény.
Én még nem játszottam MGS-sel . De ez tetszik . Nem tudom érteném-e a történetét. Vegyem vagy ne?
ui: a teszt nagyon jó.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.