A huszadik század elején járunk egy alternatív múltban, ahol immáron negyven éve tart az amerikai polgárháború. Az északi szövetségi államok és a konföderáció közötti véres csatározás teljesen megváltoztatta Amerika földjét, a világ egy merőben más arcát mutatja már, mint amit mi ismerünk. Azonban bárhogy is alakuljon a vége, a fegyvergyárak, illetve azok milliárdos igazgatói mindenképpen nyernek a dolgon.
A Prescott Standard Industries is egy ilyen virágzó vállalat, Mr. Prescott tervei azonban túlnőnek azon, hogy ellássa golyóval a veszekedő feleket. Jól felszerelt magánhadsereget szervezett, és le akarja rohanni mindkét felet, megszerezve ily módon a hatalmat önmaga számára. A Codemasters és a Blue Omega Entertainment idén ősszel PC-re, PS3-ra és Xbox 360-ra megjelenő legújabb játékának, a Damnationnak ez volna a kerettörténete, ránk pedig az a megtisztelő feladat vár majd, hogy rendet tegyünk ebben a sötét világban.
Főhősünk Hamilton Rourke lesz, aki a harmadik - de a Prescott sereget is beleszámolva inkább a negyedik - felet képviselő lázadók oldalán harcol. Az önkéntes katonákból álló alakulat békét akar végre Amerikában, és ezért mindent meg is tesznek, erejük azonban egyre fogy. A Prescott Industries serege a játék elején az utolsó még békés, független várost veszi majd támadás alá, így ha ez is elbukik, akkor tényleg nem marad majd miért küzdeni. Ezt követően indul majd csak a revans, és Rourke igazi küldetése.
A bejárható terület hatalmas lesz, ha minden igaz, akkor 3 óra alatt lehet majd csak elgyalogolni egyik végéből a másikba, ami azért nem semmi. Ennél is érdekesebb, hogy állítólag nem lesz térkép, de még iránytű sem a játékban, a tájékozódás teljesen a mi vállunkat nyomja majd. A fejlesztők úgy nyilatkoztak, hogy szeretnék kalandossá tenni a játékot, egy mini-mapon villogó pötty követése pedig elvenné azt a különleges érzést, melyet ily módon teremtenek a Damnationnek.
A pálya több kisebb régióra lesz majd osztva, a különleges berendezéseknek hála pedig mindegyiknél legalább 10-12 lehetőség lesz, hogy eljussunk egy tetszőleges A pontból B-be. Igazi kalandokra számíthatunk tehát, ám a Damnation mégiscsak egy shooter, nem hanyagolhatjuk el az akciót sem. A negyven éves háború mindenféle, még most is elképzelhetetlen technika bölcsője lesz, merészebbnél-merészebb megoldásokat láthatunk majd a játékban – nekem személy szerint viszont a kedvencem az a fegyver lesz, ami a vonatsíneket a földön tartó óriásszögeket lövi majd ki. Kőkemény!
Nem csak fegyverünkre támaszkodhatunk, hősünk ugyanis különleges képességének köszönhetően képes lesz minden közelben lévő élőlény auráját érzékelni. A játékban ez úgy fog kinézni, hogy Rourke leteszi a fegyvert, begörnyed, és a kezét a halántékához emeli, melynek hatására a képernyő elhomályosodik, majd pirossal kirajzolódnak előttünk az ellenfelek körvonalai. A dolgunk csak annyi lesz, hogy megjegyezzük, hol hány ember áll, majd indulhat is az „ereszd el a hajam".
Ez az erő a multiplayer módot is feldobja majd, nem lesz majd könnyű ugyanis csipával a kézben kempelni, ha az ember pirosan villog. A Damnationnek mellesleg négy többjátékos módja lesz, név szerint a deathmatch, a team deathmatch, a capture the flag és a king of the hill – gondolom egyiket se kell bemutatni. Emellett interneten és local networkön lehet majd co-opozni is, a teljes single player sztori ugyanis párosával is végignyomható lesz, ekkor egy szépséges fiatal hölgy lesz majd Rourke segítője.
A játék az Unreal Engine 3.0 erősen módosított változatát használja majd, ami nem meglepő, hiszen a Damnation az Epic által meghirdetett Make Something Unreal modkészítő versenyre készült eredetileg, csak ezek után figyelt fel rá a Codemasters. A Gears of War-hoz hasonlóan ez a játék is külső nézetes lesz, láthatjuk majd, ahogy Rourke cserélgeti a stukkereit, újratölt, azonban Marcusszal ellentétben vele nem lehet majd fedezékbe vonulni. A fejlesztők a taktikai elemek helyett inkább a pergős, epikus csatározásra szeretnék helyezni a hangsúlyt, ezen opciót ezért hagyják ki művükből.
Noha a videó egy kicsit sótlan, a képek magukért beszélnek - a grafikával nem lesz semmi gond, az UE3 továbbra is rendesen állja a sarat. Ha Codemasters-szokás szerint a játékmenetet nem rontják el teljesen, akkor egy klassz kis lövöldét kapunk majd idén év végén – csak érdemelje meg ugye, hogy beszéljünk róla még.
Főhősünk Hamilton Rourke lesz, aki a harmadik - de a Prescott sereget is beleszámolva inkább a negyedik - felet képviselő lázadók oldalán harcol. Az önkéntes katonákból álló alakulat békét akar végre Amerikában, és ezért mindent meg is tesznek, erejük azonban egyre fogy. A Prescott Industries serege a játék elején az utolsó még békés, független várost veszi majd támadás alá, így ha ez is elbukik, akkor tényleg nem marad majd miért küzdeni. Ezt követően indul majd csak a revans, és Rourke igazi küldetése.
A bejárható terület hatalmas lesz, ha minden igaz, akkor 3 óra alatt lehet majd csak elgyalogolni egyik végéből a másikba, ami azért nem semmi. Ennél is érdekesebb, hogy állítólag nem lesz térkép, de még iránytű sem a játékban, a tájékozódás teljesen a mi vállunkat nyomja majd. A fejlesztők úgy nyilatkoztak, hogy szeretnék kalandossá tenni a játékot, egy mini-mapon villogó pötty követése pedig elvenné azt a különleges érzést, melyet ily módon teremtenek a Damnationnek.
A pálya több kisebb régióra lesz majd osztva, a különleges berendezéseknek hála pedig mindegyiknél legalább 10-12 lehetőség lesz, hogy eljussunk egy tetszőleges A pontból B-be. Igazi kalandokra számíthatunk tehát, ám a Damnation mégiscsak egy shooter, nem hanyagolhatjuk el az akciót sem. A negyven éves háború mindenféle, még most is elképzelhetetlen technika bölcsője lesz, merészebbnél-merészebb megoldásokat láthatunk majd a játékban – nekem személy szerint viszont a kedvencem az a fegyver lesz, ami a vonatsíneket a földön tartó óriásszögeket lövi majd ki. Kőkemény!
Nem csak fegyverünkre támaszkodhatunk, hősünk ugyanis különleges képességének köszönhetően képes lesz minden közelben lévő élőlény auráját érzékelni. A játékban ez úgy fog kinézni, hogy Rourke leteszi a fegyvert, begörnyed, és a kezét a halántékához emeli, melynek hatására a képernyő elhomályosodik, majd pirossal kirajzolódnak előttünk az ellenfelek körvonalai. A dolgunk csak annyi lesz, hogy megjegyezzük, hol hány ember áll, majd indulhat is az „ereszd el a hajam".
Ez az erő a multiplayer módot is feldobja majd, nem lesz majd könnyű ugyanis csipával a kézben kempelni, ha az ember pirosan villog. A Damnationnek mellesleg négy többjátékos módja lesz, név szerint a deathmatch, a team deathmatch, a capture the flag és a king of the hill – gondolom egyiket se kell bemutatni. Emellett interneten és local networkön lehet majd co-opozni is, a teljes single player sztori ugyanis párosával is végignyomható lesz, ekkor egy szépséges fiatal hölgy lesz majd Rourke segítője.
A játék az Unreal Engine 3.0 erősen módosított változatát használja majd, ami nem meglepő, hiszen a Damnation az Epic által meghirdetett Make Something Unreal modkészítő versenyre készült eredetileg, csak ezek után figyelt fel rá a Codemasters. A Gears of War-hoz hasonlóan ez a játék is külső nézetes lesz, láthatjuk majd, ahogy Rourke cserélgeti a stukkereit, újratölt, azonban Marcusszal ellentétben vele nem lehet majd fedezékbe vonulni. A fejlesztők a taktikai elemek helyett inkább a pergős, epikus csatározásra szeretnék helyezni a hangsúlyt, ezen opciót ezért hagyják ki művükből.
Noha a videó egy kicsit sótlan, a képek magukért beszélnek - a grafikával nem lesz semmi gond, az UE3 továbbra is rendesen állja a sarat. Ha Codemasters-szokás szerint a játékmenetet nem rontják el teljesen, akkor egy klassz kis lövöldét kapunk majd idén év végén – csak érdemelje meg ugye, hogy beszéljünk róla még.
Kapcsolódó cikk
Még mindig mosolygok...:))
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.