Az IDC Global Software és a Business Software Alliance közzétette a tavalyi év kalóz statisztikáit, mely szerint 2%-kal bár, de jobb évet zártunk, mint 2008-ban.
Az IDC Global Software és a Business Software Alliance közzétette a tavalyi év kalóz statisztikáit, mely szerint 2%-kal bár, de jobb évet zártunk, mint 2008-ban.
A tanulmányt immáron hetedik éve készítették el, és most először szólt arról a közlemény, hogy tényleg jó évet zárt a kalózok elleni harc. A felmérés szerint bár globális szinten 2%-kal nőtt a warez, mégis 3%-kal kisebb kárt okoztunk az illegálisan használt programokkal. A virágbolti játékbeszerzésben kelet-európa vezet, átlag 65%-kal, míg a legrendesebb felhasználók az amerikaiak, náluk csak 20% a warezolt programok száma. A legnagyobb kalózkodás Grúziában van, ott a felhasznált szoftverek 95%-a illegális forrásból származik, de a negatív toplistában van még Zimbabwe, Bangladesh, Moldova, Arménia, Yemen, és Sri Lanka is. A BSA jelentésében mi is benne vagyunk, Magyarország átlag 41%-os értékkel a pozitív kategóriába tartozik, és jó hír, hogy ez 1%-kal alacsonyabb is, mint 2008-ban, illetve "csak" 113 millió dollár kárt okoztunk, szemben az előző évi 146 millióval. Hát igen, van mire büszkének lennünk!
A tanulmányt immáron hetedik éve készítették el, és most először szólt arról a közlemény, hogy tényleg jó évet zárt a kalózok elleni harc. A felmérés szerint bár globális szinten 2%-kal nőtt a warez, mégis 3%-kal kisebb kárt okoztunk az illegálisan használt programokkal. A virágbolti játékbeszerzésben kelet-európa vezet, átlag 65%-kal, míg a legrendesebb felhasználók az amerikaiak, náluk csak 20% a warezolt programok száma. A legnagyobb kalózkodás Grúziában van, ott a felhasznált szoftverek 95%-a illegális forrásból származik, de a negatív toplistában van még Zimbabwe, Bangladesh, Moldova, Arménia, Yemen, és Sri Lanka is. A BSA jelentésében mi is benne vagyunk, Magyarország átlag 41%-os értékkel a pozitív kategóriába tartozik, és jó hír, hogy ez 1%-kal alacsonyabb is, mint 2008-ban, illetve "csak" 113 millió dollár kárt okoztunk, szemben az előző évi 146 millióval. Hát igen, van mire büszkének lennünk!
Persze az is közbejátszhat hogy az emberek fiatalon kezdenek játszani, aztán felnőnek, lesz munkájuk, lesz pénzük eredeti játékra, legalábbis én is azóta veszem meg eredetiben is a legjobb játékokat (tehát nem mindent : ), amióta dolgozok.
Ez a T/1 sokatmondó :D
No.
például kíváncsi vagyok,100-ból hány ember tudja nagyjából megmondani,hogy hány szoftver van a gépén,úgy tizesre kerekítve.Jó eséllyel a fele sem.Aztán a saját állításuk szerint sok országba nem is mennek kérdőívezni,hanem egy információs fejlettségi index (IDI) ,és a GDP alapján számolnak.Magyarul két szám alapján hasracsapnak.
Nem hinném,hogy bárki kimutatott volna egyenes arányosságot a GDP/GNP,és a szoftvereladások között.De ha mégis,akkor a kedves piackutató cégnél úgy hiszik,hogy ha valamelyik országban kivágják az erdők felét,ésl egy évben megnő a GDP-jük,hogy ettől az átlagember kevesebbet fog kalózkodni,az elég merész kijelentés.
Minden eladott szoftvert kivonnak ebből a számból,nem számolva se az elkarcolt-újramegvett szoftverekkel,sem azzal,hogy nem csak egy ember használhatja őket (használt szoftver eladása mint olyan tudtommal még nem számít wareznek,bár az EA pl nagyon félti a pénzét).
Az meg,hogy országonként,boltok eladásai alapján állítják össze az eladási listát,ismét ordas baromság.Rengeteg ismerősöm rendel csak külföldről játékokat,mert ott olcsóbb.Hiába költi a magyar pénzt a magyarok által használt szoftverre,akkor is mondjuk a brit eladásokat növeli.
Ha egy kicsit beleásnám magam,valószínűleg találnék még logikai hibákat,de annyira nem érdekel.De az szinte biztos,hogy a hibahatár jóval magasabb,mint 2-3%,így nem sokat érnek ezek a "pozitív változások" a statisztika alapján
Konkrétan 2009-ben volt 2-3 játék, ami egyáltalán arra volt érdemes, hogy letöltsük. Persze, hogy csökkent a warez, ha egyszer nem volt mit leszedni és az embernek már herótja van a sok igénytelen [REQ] cuccoktól.
Kedves cikkírónak mondom, hogy Arménia az magyarul Örményország.
Ez a közvéleménykutatásos módszer még mindig a legpontosab lehetőség, az általad is említett okok miatt. Nyilván nem tudnak minden játékost megkérdezni egyenként.
Kontra-t szarrá toltuk anno bátyámmal :D
Na de a Super NIntendos korszakban is egy új játék 10 000 forint felett volt simán, akkor pedig szinte senki nem tudott warezolni, egyrészt mert a játékok kazettán voltak, másrészt meg még az Internet sem volt úgy tele letölthető illegális tartalmakkal (persze az is lehet, hogy ezt rosszul tudom).
Például én 1996-ban a Donkey Kong Country 3-at 15000 ftért vettem.
Már akkor ennyibe került, ráadásul az akkori keresetekhez képest sokkal drágább volt mint a mostaniak. Néztem még egy Super Street Fighter II-t az is 15000 forint. Pedig akkor még hol volt a warez mostanhoz képest.
it can determine how much software was installed on each
computer in 2009.
To do this, IDC conducts a survey each year this year a
mix of 28 countries from all geographies, levels of IT sophistication
and geographic and cultural diversity totaling
6,000 consumer responses and 4,300 business user responses.
In the survey, respondents are asked how many software
packages (of what type) were installed on their PCs, what...
Zseniális.:D
Közvélemény-kutatással döntik el az összes szoftver árát,ebből levonják az eladottak számát.
Mert hogy a privát trackerekről leszedett,esetleg offline sokszorosított példányokat nem mutatják ki benne,az hótziher.
Nah és a kárt mi alapján számolták?"Ennyit töltöttek be,akkor eztet most beszorozzuk szépen egy random összeggel,amit a szoftverek átlagárából származtattunk,oszt jól van"?
Teljesen semmitmondó ez a statisztika a rengeteg kihagyott tényező miatt.
Amúgy játékpiacban még el is ismerem, hogy csökkent, hisz most több olyan játék jött ki, amiket megérte megvenni.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.