Játékos pályafutásotok során biztosan találkoztatok már olyan - főleg multiplayer módra kihegyezett - játékkal, amelyben konkrét reklámfelületek borították a pályát, rajtuk pontosan targetált hirdetésekkel - amellett, hogy ezek nem feltétlenül váltottak ki szimpátiát a gamerekben, egy olyan címnél, mint a jövőben játszódó Battlefield 2142 meglehetősen furán vették ki magukat.
Úgy tűnik, az ingame reklámoknak - legalábbis ilyen formában - leáldozott, az Electronic Arts ingyenes játékait pátyolgató részleg igazgatója, Ben Cousins szerint ez a modell megbukott, és korántsem hozott annyi bevételt, mint amennyit vártak tőle, míg a mikrotranzakciók óriási sikernek örvendenek (mármint üzleti szempontból, nyilván).
Az EA a Battlefield Heroesnál (és erre a modellre épít az új Battlefield Play4Free is) mindkét modellnek esélyt adott, s náluk abszolút leszerepeltek a játékbeli reklámplakátok, Cousins ezért gondolja úgy, hogy ez a modell a múlté. Persze a reklámok még így is lesznek, viszont némileg más formában: példának a Dr. Pepper promócióját hozta fel, amelyben az üdítő vonalkódját kellett beolvasni a játékba az exkluzív felszerelésekért - Cousins szerint ez a mély integráció működhet, egyébként a reklámoknak leáldozott mára.
Amúgy emlékeztek még arra, mikor a Splinter Cell CT-ban nyomatták a sok winterfresh reklámot? Na azon becsináltam!
valahol a kettő között találhatnának egy megoldást...
Tisztességes DLCk is vannak azért pl. a BFBC2 Vietnam, meg a GTA kiegjei de nem túl sok sajna. Ami tény, hogy a játékokba ágyazott reklámok bebuktak mert a legtöbb játékos nem foglalkozott velük a játékra koncentrált. Az ilyen üdcsi meg hasonló reklámoknak inkább a LANokon és egyéb offline rendezvényeken lehet szerepe még. Online a mikrot. a jövő. Sajnos, mert ezzel egyre több félkész és szétvágott terméket fogunk majd kapni. :S
Jó lenne nekünk, mert realisztikussabbá tenné a játékot, megismernénk az amerikai reklámokat, életstílust általuk, a gyártók meg egy csomó vásárlót nyernének, mert én is biztos vennék inkább olyan terméket, ami ott is tetszett. Pl. a Dodge Charger új változatát a GTA 4 miatt kedveltem meg, mert bár nem emlékszem a játékbeli nevére, de abban egyetérthetünk hogy az az.
Mondja aki nem ért egyet ezzel!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.