Nyilvánossá válik a CryEngine 3 SDK-ja

  • Írta: fojesz
  • 2011. április 24.
  • Érdekesség
Link másolása
A Crytek a nyár elején elérhetővé teszi a Crysis 2 szerkesztőprogramját, majd augusztusban a CryEngine 3 SDK-ja is nyilvánossá válik. Ezzel nem csak a Crysis folytatását bütykölhetitek, de saját PC-s játékot is összedobhattok - vagy ha nem, legalább bízhattok benne, hogy sokan így tesznek majd!

A Crysis 2 napjaink legszebb játéka, ehhez kétség sem férhet, szinte hihetetlen, hogy a nyár folyamán bárki hozzáférhet majd az alatta futó motorhoz. Cevat Yerli bejelentése szerint először a Crysis 2 szerkesztőprogramja válik letölthetővé, augusztusban pedig a CryEngine 3 SDK-ját is bárki beszerezheti - ingyen.

A nyílt levél szerint az SDK magában foglalja az engine teljes verzióját, hozzáférést biztosít annak a kódjához, az olyan funkciókhoz, mint a LiveCreate, továbbá mintakódokkal, így például a Crysis 2 kódjával várja a lelkes moddereket, fejlesztőket. Újonc vagy a játékfejlesztés területén? Sebaj, a Crytek útmutatók is mellékel a csomag mellé!

A Crytek egyébként már 2009-ben bejelentette, hogy bizonyos oktatási intézmenyeknek ingyenesen elérhetővé teszi az engine-t, legutóbbi döntésük révén viszont bárki hozzáférhet az anyaghoz.

Köszi, sowsminimal!

35.
35.
ZoleeSt
Esetleg Van valakinek kedve indítani egy livestream-es fiókot és ott órákat adni?
33.
33.
Hubert Cumberdale
#32: Már ég megjelent.
www.crymod.com <---itt megtalálod az SDK-t meg teljes leírás is van, hogy mit hogy kell. Sajna angol, de ha valamit nem tudsz, akkor írj nekem privit és ha tudok akkor segítek szívesen :)
32.
32.
ZoleeSt
Hello!
Érdekel ez a dolog nagyon, eddig elkeztem egy játékot UDK-val de nem is tudom olyan gyerekes volt. Most hogy megtaláltam ezt a cikket várom a cryengine3-at, de úgy tudom még átlag felhasználóknak nem jelent meg?
Valaki tudna segíteni a kezdő lépésekben?
3dsmax és a java nem gond.
31.
31.
Tokodboy
#30: Ha érdekel a téma, akkor mindenképpen állj neki tanulni magadtól. Ha valamit nem tudsz vagy csak nem tudod hol kezd, keress meg és mindenben segítek.
A továbbiakat PÜ-ben, ha érdekel.
29.
29.
realBaffle
Jelenleg sisco-s rendszerinformatikát tanulok, szóval marad az első opció.
28.
28.
Tokodboy
#27: Vagy magadtól megtanulod, vagy eljösz arra az egyetemre ahol tanítom. Ha érdekel privibe megírom.
27.
27.
realBaffle
Megtudja mondani nekem valaki, hogy milyen tudás anyag kell a használatához?
26.
26.
PocokKutya
igazad van Shotgun... azért ez gáz:)
25.
25.
Shotgun Blues
#12: Kár, hogy pont a Crytekesek nem tudják rendesen a CryEngine-t:)
24.
24.
Hubert Cumberdale
#22: Kösz! Majd átnézegetem. Bár nemtom miért nem találkoztam még a leírással, pedig szoktam nézegetni a crymodot. Na ha más nem a képekből kisilabizálom :D

#23: Viszont már a cryengine 2-höz készülnek minőségi modok, csak szerintem ezek után nem biztos, hogy be lesznek fejezve:S
23.
23.
zola2000
azért ettől nem kell csodákat várni, az UE3 is hiába lehet ingyenes játékokat készíteni, mégsem jönnek komoly tartalma UE3 játékok ingyen (max néhány szórakoztató apróság).
22.
22.
Tokodboy
#21: http://wiki.crymod.com/index.php/Weapon_Exporting
Nézd meg itt, hátha segít:)
21.
21.
Hubert Cumberdale
#20: jaja az megvan, csak ha át alakítom azt a scart és elmentem ezzel az exporterrel nem ismeri fel a játék, de nem az exporterrel van gond, én csinálok valamit rosszul, mert sima tárgyakat, épületeket, amik csak simán modellek animáció nélkül, azokat elbírom menteni, játékban is ott vannak, de egy fegyvernél kicsit bonyolultabb a dolog.
20.
20.
Tokodboy
#19: Ahhoz, hogy a modellt megtud nyitni az editorban, van egy Crtek exporter amit telepíteni kell a maxhoz. Ez az exporter csak a 2007-2008-as maxot támogatja (talán még a 9et is.)
19.
19.
Hubert Cumberdale
#18: Nem a trackview, az még megy. A MAX-hoz pedig van egy külön a crytek által kiadott ilyen sdk-ból a MAX-ba betölthető scar és ott minden adott, csak rá kellene jönnöm mit hogy csináltak vagy, hogy mit miért. Vagy még az is elég lenne, ha a modellt át tudnám alakítani, de hiába szerkesztem át, nem fogadja el játékban. Az a baj, hogy ez olyan, mint ha körbe vezetnének egy házban, utána fel akarnék építeni egyet magamtól. Néha elő veszem a programot és bámulom egy tíz percig de sose jutok előrébb :D A HUD-nál én is a flash-re tippeltem vagy még a powerpoint-ra, csak itt is úgy lenne jó, ha az eredetit meg nyitná, mert akkor látnám, hogy hogy épül fel az egész. De meg várom a cryengin3-at. A fegyver rendszer ott egyébként is kicsit különbözik az előző résztől. És talán kicsit érthetőbb is lesz a dolog.
18.
18.
Tokodboy
#17: Tehát akkor, nem az editorral van a baj, hanem hogy max-ba hogyna tudsz animációt létrehozni? Vagy az Editoron belül lévő TrackView-ra gondolsz?
Hud-ot ha jól emlékszem flash-be vagy C++-ba kell megírni.
17.
17.
Hubert Cumberdale
#16: Én egy mod-ot akartam csinálni, de kellettek volna hozzá új fegyverek meg új HUD (meg esetleg járművek).
A 3ds max-al már a modellezésig eljutok, csak az animációk elkészítése már nekem magas, A HUD-ot meg konkrétan fogalmam sincs milyen programmal kellene megcsinálni. Maga az editor használata nem problem, csak ezeket lenne jó tudni. És még csak ilyesmivel foglalkozó oldalt, vagy fórumot se találtam az anyanyelvünkön.
16.
16.
Tokodboy
#14: Mi az amit nem tusdsz benne?
15.
15.
Tokodboy
#13: Igen, mert egy kicsit kusza a felülete és nem egyértelműek a dolgok. Visont cserébe nagyon sok tutorialt lehet hozzá találni.
14.
14.
Hubert Cumberdale
Remélem lesznek ilyen video tutorialok, mert a cryengin2-már 3 éve babrálható, de még most is van pár dolog amire nem jöttem rá. (pedig vannak leírások, csak sajna mind külföldiül) S: Én bírom az ilyen szerkesztősdit, eléggé ki lehet élni a kreativitást.
13.
13.
Motig
#12: hát nemtudom azért itt van egy kis szokás dolog is szerintem(UE alat nem vagyok képes pályát csinálni viszont radiantba ami kevesebbet tud meg bírok.. pedig a kezelőfelület is hasonló) bár ezt várom mert a live szerkesztés nem kicsit érdekel
12.
12.
Tokodboy
@9
A CryEngine nagy előnye, hogy sokkal felhasználóbarátabb mint bármi más.
Sok program esetében úgy működik a dolog, h pl a LevelDesigner-ek megalkotnak valamit és ezt csak korlátozottan látják, pl csak rácsháló. Amit készítettek ahhoz külön be kell lépniük a játékba és ott kell megnézniük, h milyen is lett valójában és itt történik a tezstelés is.
A CryEngine nagy előnyét a jelmondata is jól mutatja "azt kapod amit látsz". Magyarul a LevelDesigner-ek munka közben azt látják amit a Te a végső játékban.

Az UE3 is ezt a szemléletet alkalmazza, csak közel sem olyan módon mint a CE.
11.
11.
randall13
#9: Én úgy tudom, hogy 10000$-ig lehet belőle profitálni szabadon, utána kell perkálni a használatért is.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...