MW3 - még mindig versenyképes az engine

  • Írta: zoenn
  • 2011. június 30.
  • Érdekesség
Link másolása
A Sledgehammer társalapítója, Glen Schofield elmondta, hogy a Call of Duty: Modern Warfare 3 framerate-je még mindig versenyképes és elutasítja a játék motorját ért kritikákat. A konkurenciával szemben nagy előnye, hogy képes 60 képkocka/másodperc sebességre konzolokon.

"A játék 60 képkocka/másodperccel fut. Nem biztos, hogy bármelyik versenytárs képes lenne-e ugyanezt produkálni" - mondta Schofield az Ausgamersnek adott interjújában.

"Ugyan nem láttam az összes versenytársat konzolokon, kicsit féltem is ezen a ponton júniusban, egyáltalán nem gyakori eset, hogy egy játék 60 fpssel fut. Azt hiszem, ez nálunk versenyelőnyt jelent és nem elhanyagolható tényező."

A Sledgehammer elnöke megjegyezte, hogy a Battlefield 3 konzolos verziói csupán 30 fpssel futnak, ahogy azt a DICE korábban megerősítette. Visszatérő kritika a Modern Warfare 3 kapcsán, hogy továbbra sem cserélnek engine-t, de Schofield szerint nincs ok az aggodalomra:

"Igazán durva ez a motor továbbra is. Az, hogy teljesen új audio-rendszerrel van felvértezve és olyan versenyképes, mint bárkié a piacon. Elnevezheted bármi mássá, ha úgy tetszik, minden ami számít, azt megtalálod benne. Miért nem építünk? És építünk, építünk, építünk. Új eszközökkel vértezzük fel, hogy hatékonyabbak legyünk. Egyre több dolgot építünk bele. A motor nagyon jól ismert és tiszta, könnyedén képesek vagyunk frissíteni. Szóval nem tudom, mit tartogat a jövő az engine számára."

A Modern Warfare 3 november elején érkezik mindhárom platformra.

56.
56.
mcwolf
#55: Tévedsz.
Egész más egy filmet 24 fps-sel nézni,és más egy játékkal kínlódni 24 fps-sel.
Az említett Dead Space 2 jól demonstrálja ezt a dolgot. Lásd. lejjebb. De akár a Crysis 2-őt is meg lehet nézni pl. X-en (ahol kb. 24 fps az átlag), majd egy jobb PC-n,ahol 40-60 fps lehet. Ég és föld a difi.
55.
55.
simon 555
nem értem mit vannak oda annyira az FPS-el?
érdekes módon épp most néztem meg az egyik sorozatnak az adatait amit nézek(ST:DS9) és 24 FPS-el megy és nem látni semmi akadást benne és nem hiszem,hogy egy film meg egy játék érzékelése kozott nagy lenne a kulombség.ha tévedek javítsatok ki.
54.
54.
danez11
lol ez mekkora gyökér xDDD direkt alázzák saját maguk?
idézem: "Azt hiszem ez nálunk versenyelőnyt jelent és nem elhanyagolható tényező." -(kb 5 percig megállás nélkül röhögtemxD)
az lehet h 60 fps, az oké is LENNE, de a grafika bárki bármint mond, FOS. itt keménykednek a 60 fpsükkel, amikor a BF3-ban szétlőhetsz bármit, és vezethestz bármilyen járműhet és hadnesoroljamég... :D
53.
53.
mcwolf
#48: http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=46241

Lesd meg ezt,és lehet ámulni.
Nekem pl. PC után az X360-as Crysis 2 framerate-je qrvára zavaróan alacsony volt. Amúgy meg kell nézni egy játékot konzolon, majd utána egy izmosabb PC-n,és akkor lehet ítélkezni. A Dead Space 2 is beépített konzol-feeling-maker-rel van felszerelve: lockolva van 30 fps-re ,ha a Vsync be van kapcsolva. Egy GTX570-en zavaróan receg 30 frame-nél. Játékban Vsync OFF, driver-ből ON,majd a játék szinte lefolyik a monitorról 60 fps-sel (azt nem számítva, hogy maga a játék grafja nem sokat javult az első rész óta). Persze aki csak konzolon tolja a cuccokat ez a normális, csak akkor nem kell butaságokat írkálni.
52.
52.
killzone2
Hát persze,hogy versenyképes,mivel ő is szereti a szép Armani öltönyében ölelgetni a koszos,sáros,kakis kutyáját, aki mellesleg előtte pisilt a táskájába. Hát hogy ne lenne versenyképes. Még se mondhatja,hogy "Ez már nem jó szeretnénk újat csinálni,mert érdekelnek a játékosok minket és szeretnénk még minőségibb produktumot kiadni, nem csak egy újabb évre elegendő anyagot. Hátha megveszi az a sok ember, ha nem akkor majd váltunk.". Amúgy komolyra véve a mondandót. Egyáltalán nem versenyképes már 2011-ben, ideje munkát beleölni és készíteni az újat. Mert lehet,hogy még idén kisajtolják belőle azt a keveset ami még van és PC-re teljesen optimalizálatlanul kiadják, na meg persze többet eszik majd mint a BF3 vagy a Crysis 2,de ez sem érdekli majd a playereket. Majd jövőre szerintem talán lesz új engine.
50.
50.
shatterhand
akkor, ha már a frissítés
nálam a kane&lynch2 mindent visz e-téren

a cod motor meg arra példa, hogy minek ide köv. generáció
48.
48.
galmat
#40: "PS3: Call of Duty: Black Ops = 960x544 (2xAA)"

Ez komoly? :D Kb a telefonom megy ilyen felbontáson, nem a marha nagy LCD-tv-ken egy konzolos játék...
46.
46.
Mortis
ÓÓÓ. Már megint ez a takarózás. A 40. kommentelőnek tökéletesen igaza van. Két eltérő stílust képvisel az FPS műfajon belül, ez a két játék. Más kell ide s más kell oda. Szerintem ilyen szinten teljesen felesleges a CoD ócsárolása. Régi a motor, való igaz, de ha ráfeküdnének a tartalomra, akkor rögtön nem lenne annyi kritizáló száj. :)
45.
45.
huszti
#31: nekem a BO 45-60 fpsen is laggolt, mert baszták optimizálni. Sőt, levettem full lowra a grafikát (Kb Doom 1 szint, röhej) és akkor se ment fentebb csak olyan 70-80 fps-re, viszont ugyan úgy laggolt...
44.
44.
Darox
#41: A Crysis-ban éppen ez a probléma, hogy semmit nem látsz emiatt! De ránézésre tényleg nehéz megmondani a 30 és 60 FPS közötti különbséget.
43.
43.
Sakee
#42: Nem érdekelnek az okoskák, aki akar csemegézzen, én magamnak hiszek meg a szememnek ( na meg az ak47-nek hangtompítóval :P ) ;)
42.
42.
ribizly
#40: Köszönöm szépen, hogy Valaki végre adatokat írt ide. De figyeld meg, majd jönnek mindjárt az okostojások, hogy "az nem is úgy van", meg "a 720p az nem is annyi"... :D
41.
41.
galmat
Nehéz megfogni ezt a 30 fps meg 60 fps közötti különbséget. Amúgy szerintem csalóka a COD, mert abban a mozgás közben úgy emlékszem nincs Motion Blur effekt, míg egy Crysis-nál mossa rendesen a képkockákat az engine.
40.
40.
Sakee
Elnézést mindenkitől (akinek nem inge...) de sok marhaság van itt összehordva, 30/60 fps= folyamatosabbnak látja az emberi szem a nagyobbat, ami főleg egy "rohangáló" CoD esetén számít, a B3 meg kicsit más lesz,ezért nem kell oda annyi.
De ebbe nem megyek bele, nem fogok senkivel vitatkozni, az ember saját szeme az igazi mérőeszköz,ezt talán elhiszitek. 15+ éve játszom, pc-vel kezdtem, na meg a Wolf3d vel :P Jelenleg Box/ black ops megy csak.
De itt egy kis hozzáfűznivaló: x360 ra
Call of Duty: Black Ops = 1040x608 (2xAA)
Call of Duty: Modern Warfare 2 = 1024x600 (2xAA)
Battlefield: Bad Company 2 = 1280x720 (no AA)
PS3:
Battlefield: Bad Company 2 = 1280x720 (no AA)
Call of Duty: Black Ops = 960x544 (2xAA)
Call of Duty: Modern Warfare 2 = 1024x600 (2xAA)

lehet csámcsogni..... néhány nagy fejlesztő - legalábbis ahogy én tudom - " engedélyt" kap a Microsofftól,hogy a szebb/jobb/stb játék miatt levigye a felbontást
Na ennyi, tső. Vitatkozni nem akarok, nincs min. Majd meglátjuk mind2-t hogy fog kinézni, nekem meglesz ,de valószínű maradok a CoD sorozatnál.
39.
39.
exact
Ha összehasonlítod ugyanazt a játékot egyszer stabil 30 fps-en, másszor stabil 60-on, nemigen látsz sok különbséget. Viszont ha játszol vele alap 60 fps-en és néhol leesik 30-ra, ott már eléggé érezhető a különbség (sőt, néha már zavaró is). Szal ha így hasonlítjátok össze, akkor van különbség a kettő között :)
38.
38.
Hubert Cumberdale
Érdekes ez az "annyira láccik a 30 fps" dolog. Vajon, ha látnátok egy videót egyszer 30 fps-el és egyszer meg 60fps-el, megtudnátok mondani, hogy melyik melyik? Szerintem 80%-ban tévesen tippelnétek. Na mindegy valamire rá kell fogni...
37.
37.
lackosor6
60 fps ide vagy oda ez szép és jó, cserébe legalább bűn ronda lesz egy-két részlet, mint a MW2-ben, BO-ban és az új MoH-ban is!

Ettől függetlenül nem ez CoD-ok legnagyobb baja, de ezt már unalomig elismételgette mindenki!
35.
35.
McDuff
azért bírja a 60 FPS-t,mert csak 720p a max. felbontás!és erre olyan büszkék?anno az MW1-nél még bírta a FullHD-t és sztem az FPS is stabil volt,nem értem hogy mára már miért nem...semmi változás nincs a motoron már 4 éve...szvsz
34.
34.
Grabowsky30+
Észre lehet venni 30 és 60 közti különbséget, de ennek talán multiban lenne csak értelme. Single módban ha játszol sokkal fontosabb lenne ha lennének speckó effektek, fizika stb stb. Nekem végülis tetszik a COD sorozat, de szerintem ebben az engineben már sok nincsen. Szerintem már BF:BC2 is jobb volt mint a Black Ops, szebb volt korszerübb a speckó effektek sokat hozzátettek a játék hangulatához. Activisonék úgy gondolják a wownál is bejött, hogy x éve megy, akkor a codnál is működhet. Hát bukás nem lesz, mert veszik majd ezt is mint a cukrot, de biztos egyre kevesebb elégedett vásárló lesz, főleg ha optimalizálás sem sikerül a legjobbra, de ne legyen igazam és legyen egy nagyon fasza fps.
33.
33.
wardprod
#29: Tényleg látszik.

Én is a "60fps alatt szaggatósnak látom a dolgokat" teambe tartozom, de ahogy előttem is leírták: ha elérnék BF3-ban azt, hogy beton stabil 30-on menne, az azért nem vészes.
31.
31.
Cuppak
#29 Nekem BO-nál mindig laggol 30fps-en, lehet ez csak BO-nál van.
30.
30.
Cuppak
#28 ja, nekem jedi knightal van így, ha 500 fps felé felugrik a játék kifagyok
29.
29.
adam0527
ha jól tudom az emberi szem már 24 fps-t folyamatosnak lát szóval nem értem, h lagolhat 30 fps-n
28.
28.
Zoom3r
#24: szerintem azért, mert nagyon változik a sebesség. nekem a dirt 2-nél fordult elő, hogy 60 és 40 fps között ingázott (a vsync miatt), de ha stabil 40 volt nem volt semmi gond
27.
27.
wardprod
#23: "ha nagyobb az fps-ed 2x gyorsabban lősz."

Anno nem játszottam COD-okkal, BO volt az első, de ez még így olvasva is szánalmasan hagnzik :D
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...