2004-ben, mikor a Doom 3 megjelent, szokás volt szidni az alatta futó motort (főleg a Source Engine-re voksoló ellentábor részéről), mert nem igazán tudott nagy, szabad ég alatti területeket megjeleníteni, és különben is: az összes karakter műanyagfigurának tűnt benne. Ennek ellenére azt hiszem, elmondhatjuk, hogy az id Tech 4-nek megvoltak a maga erősségei, például a fény-árnyék ábrázolásban a legjobb volt akkoriban, márpedig a horrorműfajban ez számít leginkább.
A motort ugyan kevesebben licencelték, mint a Quake 3 alatt futó elődjét, azonban később mégis olyan címek alá adott talpalávalót, mint a Quake 4, az Enemy Territory: Quake Wars, a Prey, a Wolfenstein vagy éppen a Brink - sőt, a Prey 2 még mindig erre a motorra építkezik majd, igaz, a fejlesztők alaposan át fogják alakítani, ha minden igaz.
Most újabb fontos pillanathoz érkezett a motor története: John Carmack, az id Software atyaúristene a QuakeConon jelentette be, hogy a Doom 3 - és így az id Tech 4 - forráskódját a ZeniMax engedélyével publikussá teszi, azaz ahhoz bárki hozzáférhet majd ingyenesen, és tanulmányozhatja, hogy minél jobb fejlesztő váljék belőle. A kiadásra a Rage októberi megjelenése után kerül sor, mert állítólag kell rajta egy keveset csiszolni még.
Carmack egyébként más fejlesztőket is arra buzdít, hogy régebbi motorjait tegye nyilvánossá, hadd okuljon belőlük mindenki.
mindegyik id játék forrásfájlja tulajdonképpen egy total commanderrel megnyitható, én is megtettem anno. poénosak voltak a felturbózott fegyverek és ellenfelek játék közben.
most hogy ez már legális és ingyenes lesz igy már még jobb lesz a moddereknek.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.