Nehéz lefordítani az angol "gimmick" szót rendesen, de igazából valami olyan egyedi dolgot, trükköt takar, ami egymagában képes eladni mondjuk egy játékot. Ez a meghatározó eleme, ami nélkül gyakorlatilag semmit nem érne. "Néha merész egy ilyenre játékot építeni, néha hülyeség is, de meg kellene tapsolnunk a hasonló kockázatvállalást. Ezek néha gyengék a kezdéskor, de sok jó ötlet kifinomultabbá válik és beérik az idők során" - mondja a Harmonix egyik vezető designere, Brian Chan.
Az úriember ezen kívül arról beszélt még, hogy egy sikeres, de főként a casual rétegnek szánt játék újabb részeivel nehéz növelni az összetettséget, mert ez sokszor azt jelenti, hogy a hardcore felé mozdulnak el: "Megtartani a játék könnyű elérhetőségét a kezdőknek, de növelni a nehézséget a régi rajongóknak egy nagyon nehéz feladat, és egyre nehezebbé válik, ahogy a franchise növekszik."
Ha különleges ötletekről és dolgokról van szó, akkor a Harmonixnak sem kell a szomszédba mennie, elvégre ők hozták be a Guitar Hero spéci, műanyagból készült gitárkontrollerét. A cég szerint az ilyen és hasonló ötletekből nőhetik ki magukat sikeres franchise-ok.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.