A Spyro-, a Ratchet & Clank- és a Resistance-játékok utána az utolsók között tippeltünk volna arra, hogy az Insomniac Games flipperjáték hegesztésére adja a fejét, 2007-ben viszont mégis erre vetemedett: a csapat Facebook-oldalán megjelent artworkök tanúsága szerint az 1080Pinball fél évig készült, és a PSN-en jelent volna meg letölthető formában.
Az anyagot az eddig készült legrealisztikusabb flipperjátéknak szánták, a fejlesztés során odafigyeltek az ütközők és a golyó mozgásának pontos szimulációjára, utóbbit befolyásolta például a golyó tömege, az asztal felülete által okozott súrlódás és a gravitáció is. Mindez 60 fps és - ahogy a cím sejteti - 1080p-s felbontás mellett futott az eredeti tervek szerint.
Hogy végül miért nem készült el a projekt, azt nem tudjuk, mindenesetre most 25 konceptrajzot tudunk mutatni a játékról. Az Insomniac jelenleg az EA-vel karöltve dolgozik az első multiplatform agymenésén, ami az Overstrike címet viseli.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.