Az NPD Group májusi összegzése szerint a múlt hónapban a következőképpen alakultak az amerikai játékeladások:
- Diablo III (PC)
- Max Payne 3 (360, PS3, PC)
- Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier (360, PS3)
- Prototype 2 (360, PS3)
- NBA 2K12 (360, PS3, Wii, PSP, PS2, PC)
- Call of Duty: Modern Warfare 3 (360, PS3, Wii, PC)
- Sniper Elite V2 (360, PS3)
- Battlefield 3 (360, PS3, PC)
- Dragon's Dogma (360, PS3)
- Just Dance 3 (Wii, 360, PS3)
A hír azért is érdekes, mert az USA-beli játékosok túlnyomórészt konzolon játszanak, azt, hogy nem igazán szoktak PC-s játékokat vásárolni, mi sem mutatja jobban, hogy a számítógépes címek eladásai a Diablo III megjelenésének köszönhetően 230 százalékkal nőttek a tavalyi évhez képest. (Az pedig valahol a Blizzard zsenialitását tükrözi, hogy az utolsó PC-exkluzív játék, ami az amerikai toplista élén végzett, az a Starcraft II volt még 2010 júliusában.)
Összességében egyébként a szoftvereladások csökkentek az USA-ban, ahogy a hardvereladások is mínuszban zártak a tavalyi évhez képest - egyedül a 3DS tudott 17 százalékos növekedést felmutatni. A Nintendo a toplista után kiadott közleménye szerint 285 ezer konzolt adott el összesen (tehát asztalit és kézikonzolt vegyesen), a Microsoft pedig 160 ezer Xbox 360-on adott túl. A játékos kiegészítők növekedése egészen elképesztő, 74 százalékos ütemet mutatott, ez a Skylanders Spyro's Adventure-nek köszönhető.
Ne belőlünk induljunk ki, mi persze, hogy nem vennénk pénzért itemet a karakterünknek, de ahol ez a pár euro annyit nyom a latba mint nálunk 1-2ft addig a külföldiek megfogják venni a dolgokat hisz neki a nem pénz kategória ez.
Persze, mint írtam 1 hónap alatt szerintem lefog futni ez az egész szóval utána max pár euro-t kereshet vele az ember, ha hetente 2 hetente utána bejön 10 euro már az is csoda számba fog menni.
Játékélmény jó, kis zsebpénzt is keres az ember vele mostmár.
#11: Bármit le lehet warezolni, a StarCraft 2-tőt is, hidd el :)
A Microsoftnak pont, hogy semmit sem köszönhet a Pc, sőt messze ők a legnagyobb köcsögök és legnagyobb ellenségei a platformnak, és persze ezek mellett még keményen hazudnak is, hogy pedig nekik fontos ez a platform is. Ami persze rohadt nagy hazugság, mert akkor lennének a legboldogabbak, ha tényleg kihalna a PC-s játékpiac :P
A normális minőségű cucchoz még annyit hozzá kéne tenni, hogy kell egy név. A diablo, starcraft olyan nevek amiknek évtizedes rajongóbázisa van. (ja és ezeket nem lehet warezolni se, így mindenkinek meg kell venni, aki akar játszani)
Na de nem csak a Microsoft a hibás sőt, mindezek ellenére talán ők tettek a legtöbbet a platformért. Jelenleg a PC-s piacot a hardwaregyártók birtokolják. Ezzel az a baj, hogy az egyre csökkenő tortából egyre több cég akar egy szeletet, így a legjobbaknak egyre több és több pénzt kell ölni kutatás-fejlesztésbe, ami aztán a periféria végfelhasználói árán mutatkozik meg. A fejlődés pedig túl gyors egy átlag ember pénztárcájához, így maradnak inkább az előre megépített gépeknél, amit úgysem kell cserélgetni (élenjáró példa erre az amerikai piac: apple termékek dominálnak, valamint a konzolok)
A fejlesztők egy része (nyilván az, amelyiknek hangot adtak) panaszkodik a PC-re való fejlesztéskor, ugyanis a sokrétű alkatrészek mindegyikére optimalizálni kell egy szoftvert, és ez olykor sok idő - és mint tudjuk az idő pénz. Ez így ebben a formában nem teljesen igaz, mert mindegyik hardware egy előre megírt firmware alapján működik (eddig ugye tiszta mindenkinek?). Ezek a firmware verziók esetleg eltérőek lehetnek, de a gyártó gondoskodik arról, hogy radikális eltérés ne legyen, VAGYIS a fejlesztőknek elég egy viszonylag kis részre optimalizálni, a többit már a gyártó drivere elvégzi helyettük.
Száz szónak is egy a vége a PC azért haldoklik, mert hagyják. A Diablo (meg még egy rakat MMO / Stratégia / Indie játék / miegymás) az élő példa arra, hogy ha valaki normális minőségű cuccot hoz, azt igenis megveszi a közönség, nem pedig csak letölti.
Köszönöm a figyelmet.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.