A fejlesztők adhatják ki a next-gen címeik javításait

  • Írta: fojesz
  • 2013. március 9.
  • Pletyka
Link másolása
Kifejtjük: a konzolokon a rendszerek viszonylagos zártsága miatt nem olyan egyértelmű és egyszerű folyamat javításokat kiadni a játékokhoz, mint PC-n, ami nem igazán kedvez a kisebb fejlesztőknek. Most ez megváltozhat.

A konzolokon jóvá kell hagyatni minden egyes frissítést a gyártó minőségellenőreivel, ráadásul fizetni is kell érte - Simon Vikland, az Overkill Software munkatársa szerint a kisebb fejlesztőcégek számára ez a rendszer rendkívül kényelmetlen.

Viszont mindez megváltozhat, Vikland ugyanis azt a pletykát hallotta, hogy a next-gen konzolokon a fejlesztők már maguk tehetik elérhetővé a játékaik javításait, ami szerinte remek lenne.

"Meglepett, hogy mennyi mindent akartunk még csinálni, mikor befejeztük a játékot, mert PC-n mindezt ingyen megcsinálhatjuk - csak fel kell tenni a javításokat. Viszont a konzolokon ez egy csomó pénzbe kerül, ami nem szerencsés..." Vikland elmondta, hogy szerinte érthető a konzolgyártók aggodalma, nyilván le akarják tesztelni a frissítéseket, hogy nem omoljon miatta össze a rendszer, de ő mégis inkább a most pletykált módszert preferálja.

Az utóbbi időben előtérbe kerültek a független fejlesztők, mi sem bizonyítja ezt jobban, hogy a Sony már eleve úgy promózza a PlayStation 4-et, mint ami a kis fejlesztőcsapatok álomplatformja lesz. Ebbe a gondolatmenetbe tökéletesen beleillene az is, ha nem fárasztaná őket mindenféle jóváhagyási procedúrával.

13.
13.
Macccy
#12: Naa, ez így gonosz, miért okozna neked örömet az, ha nem jönne rájuk semmi játék?? Ez gonoszság kicsit, érzed?


OFF
Amúgy sztori: szerintem én öreg vagyok, vagy nemtudom. Munkahelyen terminálkodok eleget, többet is mint szeretnék, otthon csak arra vágyom, hogy bekapcsoljam a dobozt és játsszak/filmezzek ájulásig. Ma reggel gondoltam megdugom a kocsit diagnosztikai kábellel, kértem hozzá kölcsön egy notebook-ot. Majdnem elpattant a halántékomban az ér amikor második alkalommal dobott értelmezhetetlen hibaüzenetet a program vagy az usb driver miatt. Persze végül sikerült, de elmúltak már azok az idők, amikor élveztem ha driverekkel szarakodtam meg keresgéltem az ilyesmire a megoldást. Csak működjön ...
12.
12.
#11: én azon röhögnék a legnagyobbat, ha 2-3 generáció múlva a pc-re többet nem adnának ki semmilyen játékot. :D
lenne szépen terminál jellegű pc. mellé tablet/notik/okostelók meg egyebek.
a konzol-pc hibridekre meg menne minden játék. ugyanúgy mehetne rá tovább az ipar, videókártyák, perifériák, stb.
meg lenne szabva, hogy adott játékhoz milyen vga kell meg milyen proci. az alatt nem is lenne érdemes megvenni a játékot. gyakorlatilag egy barebone-t vennél, amibe rakhatsz ami tetszik. a generációváltás meg mehetne mondjuk 5-6 évente szépen.
persze az azért nem működne, mert miért is lenne egységes platform, ha a 3-4 platformból sokkat többet is el lehet adni? hát igen, megint csak a pénz
11.
11.
Macccy
#10: Ezt így értelmezed?

Én meg úgy, hogy semmi más nem változik (a konzol koncepció nagyonis jó és marad célhardver) csak most a kis kiadók és fejlesztőcsapatok ugye recesszióban a csőd szélén állnak - na meg hosszú sorokban a Microsoft, Nintendo és Sony (in alphabetic order) irodájának ajtaja előtt. Most enyhülni fog az ő kiadási költségük, cserébe elképzelhető (mondom csak elképzelhető!) hogy a Live/Online Quality Assurance nem lesz annyira biztosíték a zavartalan játékélményre és az eddigi teszemazt 97%-ban hibátlan és fagyásmentes rendszer most 90-92% -osra fog esni és több inkompatibilitás, fagyás lesz. Csak dobálózok a számokkal persze, de dióhéjban ilyesmi lehet. Ingyen semmi sincs, a tesztelők is abból élnek!

Semmi sem válik PC -vé, csak könnyebb lesz az x86 alapok miatt dolgozni a Microsoft és Sony (in alphabetic order) gépekre, ami tudod kiknek lesz még jó hír, na kinek?? A PC only tulajoknak! Szóval a cinizmus helyett szerintem inkább üdvözöld a konzolgyártók döntését, mert könnyen lehet, hogy több jó multiplatform játékot fogsz tudni vásárolni ... ugye.

"... és beköszönt a béke és az igazságosság időszaka az univerzumban." (Palpatine 25:17)
10.
10.
Tehát visszajutottunk az alapkoncepcióhoz. A konzol, mint olyan hosszútávon életképtelen és amit annyi éven keresztül szajkóztak: a PC halott és a konzol a jövő, az nem jött be és csak akkor élnek túl ha szép lassan PC-vé válnak. GRATULÁLOK !
9.
9.
DevilGamer
Lehet, hogy ezzel a véleménnyel egyedül vagyok, de szerintem ez akkora egy nagy baromság, már konzolokból is PC akarnak varázsolni, vagy mi? Hááát... erre nem tudok mit mondani.
8.
8.
Necreon
Micsoda innováció! Már 30 éve így van és PC-nek hívják!
7.
7.
aordog
PC-re ez rendben is van, mert rengeteg a konfig. Ha viszont minden adott gépen gebasz van, akkor én tuti nem engedném meg az utolagos javitäsokat. Az megint mäs, hogy kiadnak egy textura- pakkot vagy egy késöbb megjelenö videokärtyära egy optimalizäciot. ..
Tegyük fel, hogy egy olyan hiba van, hogy nem akar egy ajto mondjuk egy pärbeszéd utän kinyilni
Elba..täk a jätékot. Ennyi! PC-re mondanäk a konfig miatt! Ok, kijön a patch. De konzolon? Figyelmetlenség és sza..k bele fejlesztöi magatartäs, illetve a kiado sürgetett idiotizmusa miatt van. Ha meg elkerülhetetlen a javitäs konzolon, akkor az a minimum, hogy az ärcsökkentést elvégzi.
5.
5.
belaman
vagy esetleg ne mondjanak realase date-et, hanem when it's ready. vagy ne a vásárlókra bízzák a tesztelést, pláne konzolon, ahol aztán nem jönnek ki újabb hardware-ek...
4.
4.
dBLOOD
#1: Pölö kiadatja a kis fejlesztőcsapat a cuccát EA-vel, aki bezsebeli a tízmilliót, amiből egyet kap a fejlesztő. Aztán a fejlesztő kiad egy patch-et, amit az EA ún. QA (Quality Assurance) részlege letesztel. Ha új cucc is érkezik a patch-el, EA beleugat hogy nem jó, túl sok minden van benne 15 dollárért, szedjük háromfelé és darabját adjuk tizenötért. Ilyenkor a fejlesztő bekussol és bólint, különben nem adja ki senki a cuccot (mivel ugye szerződés van a piócákkal).
A QA részleg munkadíját is a fejlesztőnek kell megfizetnie.
3.
3.
Torque
#1: Nem, egyszerűen a rendszer használati jogáért kell fizetni, az X-Box esetében ez 40 000 dolcsi, ami egy kis Indie-nek nem is kevés. A Sony lépése logikus, pláne, hogy a Nintendo már megtette a WiiU-val.
2.
2.
ATi0021
Tény, hogy kellett némi idő míg átment egy patch vagy dlc, de azért szerintem nem volt rossz dolog a felhasználóknak. A TDU2nél is nem egy rossz javítást és DLC-t dobott vissza a Sony és az MS, addig a PC-sek előbb megkaptak mindent viszont itt ott olyan bugokkal, hogy nézni is rossz volt.
1.
1.
Teuton
Most lehet hülyeséget kérdezek, de itt fizetés alatt azt értik hogy a fejlesztőknek kell fizetni a konzol készítőinek a tesztelésért (tesztelési költség és hasonló cimen)?
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...