A Red Barrel csapatának tagjai nem ma kezdték a szakmát, s eltökélt szándékuk az, hogy a játékos intelligens szörnyekkel találkozzon a vérfagyasztó kaland során. Az egyik ilyen nagydarab lény emberfeletti erővel rendelkezik, s miközben a játékost üldözi, azt ecseteli, hogy mit fog tenni a "kis malackájával".
Az egyik barátságos NPC papruhát visel, de nem sok jóságos teremtménnyel találkozunk az elmegyógyintézet falai közt. A lesoványodott, alultáplált fogvatartottak túl sok veszélyt nem jelentenek azon kívül, hogy felfordul tőlük a gyomrunk. A zárt intézetben többen radikális kezeléseken estek át, testük borzalmas változásokon ment át, olyan mintha egy élénk cipzár tartaná össze a bőrüket. A legtöbbjükön csak a halál segít, amit talán mi is megadhatunk nekik.
Horrorjátékról lévén szó, a zene és a fények nagy szerepet játszanak a hatáskeltésben. A hideglelős pillanatokkal sokszor csak úgy szembesülünk, ha egy gyér fényforrással megvilágítjuk a környezetet. A magányos hegedűszólamok mindig követik az eseményeket, tökéletes aláfestést adva.
Kézikameránkra is nagy szerep hárul. A szemcsés kép és az éjszakai üzemmód nagyban hozzájárul a szürreális hangulathoz. Az akkumulátorcsere feszült pillanatokat tartogat, főleg akkor, ha a kamera jelenti a sötétben való tájékozódást - ezekben a másodpercekben teljesen védtelenek leszünk.
A demó alapján úgy tűnik, hogy az Outlast lineáris játék lesz - a fejtörők kimerülnek abban, hogy megtaláljuk a továbbjutást elzáró ajtó kulcsát. Sűrűn találkozunk ellenőrzőpontokkal is, de lehetséges, hogy a végleges játék némileg bonyolultabb lesz.
Egy szó mit száz - a hangulatra igazán nem lesz panaszunk. Az Outlast a harmadik negyedévben jelenik meg PC-re.
Mert gépem az nincs hozzá,de ha lenne, akkor sem! : )
Egyébként aki szereti az ilyet, annak majd jó borzongást!( vagy besz.rást, kinek hogy ) : )
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.