John Carmack, az id Software alapítója és technikai igazgatója huszonkét év után elhagyta az céget. A Bethesda meglepő nyilatkozatát a Polygon közölte le. A szakember távozását azzal indokolták, hogy Carmacknak más irányú tervei vannak a játékfejlesztésben, jelenlegi munkája befejeződött az id-nél, ő felelt az id Tech 5 engine-ért. A kulcsember távozása nem érinti hátrányosan a stúdió jelenlegi projektjeit.
A csapat fejese, Tim Willits úgy nyilatkozott, hogy szerencsésnek mondhatják magukat, elvégre remek programozókat tudhatnak soraikban, s így folytathatják az id hagyományát, azaz továbbra is nagyszerű játékokat készíthetnek csúcstechnológiával.
Eközben az Oculus VR szóvivője megerősítette, hogy John Carmack már teljes munkaidőben fog náluk dolgozni a fejre csatolható VR-kütyün. Mint ismert, Carmack augusztusban lett a cég CTO-ja részmunkaidőben, miközben az id-nél betöltött pozícióját is megtartotta. Eddig.
Anno a Doom 3 megjelenésekor az egyik kiállításon (nem E3 volt az tuti, GamesCom akkoriban pedig még nem volt) nagy arccal kijelentette, hogy a videókártya gyártók vagy készítenek voxel grafikát támogató chip-eket, vagy nem készít több játékmotort...
Eredmény: Unreal engine 2 jött látott és győzött...
Néhány évvel később az UE 3 pedig olyan szinten letarolta a piacot amiről Carmack álmodni se mert...
ki ne lenne ott, ha nem ő. egyértelműen a VR a jövő szerintem is, az igazi 3D nem ez a szutyok ami most van
Viszont örömteli abból a szempontból, hogy így teljes gőzzel dolgozik a VR sisakon. Nagyon nagyon bízom a sikerükben.
Egyébként nagy kár sz ID-ért, mert tényleg forradalmasították a játékipart anno, ők hozták be a valódi 3D-s shootereket. Máig nosztalgiával emlékszem vissza a Quake 1-re. Hogy az mekkora durranás volt anno! :)
Ez milyen értelmetlen mondat ha belegondoltok, hogy "A kulcsember távozása nem érinti hátrányosan a stúdió jelenlegi projektjeit." Egy kulcsember távozása MINDIG megroppantja az addigi ügymenetet. Hacsak nem találnak maguknak még ez ilyen zsenit, mint ez a srác. Remélem robbantani fog ezzel a kukkerrel, nagyon várom már hogy kiforrja magát a technológia, és megfizethető áron eljuttassák a szélesebb tömegekhez! Nagyon remélem, hogy nem nyugdíjas éveimre tartogatják.. :)
Az lesz majd a szép, ha jön majd a hír, miszerint az ID is Unreal/Cry Engine-re áll át... nem hiszem hogy ezek után ott bármi is jó irányba haladna, főleg hogy a Zenimax elvetette az eredeti Doom 4 ötletét. Amit a Zenimax elért a Bethesdán keresztül, azt a szimpátiát a ID esetében el is vesztették.
A Doom 1-2 egyszerűen forradalmi cuccok voltak. A 3. rész sem volt rossz, de ennyi. Rage is megvan nekem. Tetszett, de egy elmegy kategória. Az autós multiplayer viszont nagyon király benne. Én nem a Fallouthoz hasonlítanám, hanem szerimtem inkább Borderlands szerű lett.
Wolfeinstein meg életem első játéka volt életem első PC-jén amin még turbó gomb is volt, és ha megnyomtam olyan volt mintha benyomtam volna a nitrót. 25Mhz? OMG, szakított. Az új W-3d viszont nagyon nem tetszett.
Szerintem kommentemből is látszik, hogy Carmack távozása az id-ből nekem nagyon szomorú hír. Sok szép percet köszönhettem neki.
Vagyis semmi.
Persze, nem rossz a Rage sem. De a Fallout-ból lopott tartalmi/hangulati elemeken kívül semmi nincs benne, ami egy kicsit is kiemelné a középmezőnyből.
Habár bízom a csókában, a szememben ő egy programozó-félisten, biztos tudja mit csinál, sok sikert neki az "új" helyen. Remélem felforgatja a játékipart ÚJRA.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.