Az alábbi felmérést az Independent Game Developers Association végezte, az egyesület 2200 játékfejlesztőt kérdezett meg arról, hogy hol dolgozna a legszívesebben.
Úgy tűnik, a Valve-ot nemcsak a játékosok imádják, de azok készítői is; mondjuk ki ne akarná itt húzni az igát, írni egy kis kódrészletet a Half-Life 3-hoz, aztán kitörölni az egészet a nap végén, hogy soha ne készüljön el a játék.
A felmérés egy tízes toplistán összegezte a legvonzóbb munkahelyeket, a Valve-ot a fejlesztők "saját cége" és az Activision Blizzard követi, de a BioWare és a Nintendo is a legjobbak között tanyázik. Nézzük a pontos sorrendet!
- Valve
- "A saját cégem"
- Activision Blizzard
- BioWare
- Ubisoft
- "A jelenlegi munkahelyem"
- Nintendo
- Naughty Dog
- Double Fine
- Bethesda Game Studios
Ez a Valve.
Többi kiadót, fejlesztő csapatot inkább hagyjuk, ott hiába van jó ötlet, lelkesedés, mindig lealacsonyítják a játékokat egy könnyen befogadható szintre, ahol nem kell kockáztatni, hogy vajon ez sikeres lesz e vagy sem, esetleg egy kisebb tömeget fognának meg vele és nem lenne akkora bevétel.Mondjuk ki bátran, hogy csak kullognak a többiek a Valve után, próbálnak lépést tartani az ő progressziójukkal, és ezt a jelenre értem. 10 éve még más volt a helyzet.
Én az Ubisofthoz mennék.
Jó nekem az a 8. helyezett is!
meglepő, pedig nagyon nagy a felhajtás körülöttük
A Valve-nél maximum csak azért, mert ha évekig nem csinálok semmi érdemlegeset, akkor is dől a lé a Steam jóvoltából. :D
Vagy a City Interactive-nál. Mert biztos nem megy rosszul a fejlesztőknek, ha ennyit szemét kiadása után sem csődöltek be. Ráadásul ott nincs nyomás, nincsenek elvárások, senki nem lepődik meg ha véletlenül szar lesz a játék amin dolgozom. :'D
Minél kevesebbet mehetnek szabadságra és minél többet kell túlórázniuk, az végül a munkaadó számára így is-úgyis nagyobb haszonként realizálódik: több munkáért kevesebbet fizetnek, de a munka ugyanúgy elvégeztetik, egy szoftveróriás esetében meg még marketingre is több marad így.
(Ráadásul a kreatív ötletek visszaszorításával gondolom könnyebben sínen tartható a fejlesztés, hiszen a nagy álmodozás közepette így nem válik a projekt túlontúl ambiciózussá a tényleges munka rovására. Biztos kell egy Kojima-szerű mastermind az egész mögé, aki kellően szigorú, mégis fenntartja a munkamorált, ad a kreatív önálló ötletekre, és még saját látomását is képes csapatával megvalósíttatni. Kemény meló lehet.)
Én nem tudok a R* munkakörülményeiről, de nem attól lesz egy játék jó, mert a dolgozók boldogak. Lehet, hogy korbáccsal voltak verve, hogy programozzanak jobban. Így vagy, úgy meg lett a kívánt eredmény.
De a R* amúgy is egy elég zárt cégnek tűnik. A nagy kutyák döntik el, hogy melyik fűszál merre nézzen, feltételezem ezért nem szeretnének ott dolgozni az emberek. Egy játék programozó szerintem azért lesz konkrétan játék programozó, hogy a saját kreativitását élhesse ki, az meg egy ilyen cégnél nem jöhet össze.
Ebben van igazság. A valvehez is szerintem azért mennek, mert ott tuti nagy a fizetés, dolgozni meg már-már élvezhető. Lehetett hallani róla, hogy ott kicsit szabadabb ötletbörze szokott lenni, meg nem is szigorúak.
Az eszünke sem szokott jutni néha, hogy ezek a játékcégek sokszor emberek megélhetését teszik lehetővé.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.