Mindenki a Valve-nál akar dolgozni

  • Írta: fojesz
  • 2014. augusztus 21.
  • Biznisz
Link másolása
Játékfejlesztő vagy? Hol dolgoznál a legszívesebben? Egy szakmabeliek körében végzett nemzetközi felmérés szerint a legtöbben a Valve kirklandi irodájába járnának be reggelente.

Az alábbi felmérést az Independent Game Developers Association végezte, az egyesület 2200 játékfejlesztőt kérdezett meg arról, hogy hol dolgozna a legszívesebben.

Úgy tűnik, a Valve-ot nemcsak a játékosok imádják, de azok készítői is; mondjuk ki ne akarná itt húzni az igát, írni egy kis kódrészletet a Half-Life 3-hoz, aztán kitörölni az egészet a nap végén, hogy soha ne készüljön el a játék.

A felmérés egy tízes toplistán összegezte a legvonzóbb munkahelyeket, a Valve-ot a fejlesztők "saját cége" és az Activision Blizzard követi, de a BioWare és a Nintendo is a legjobbak között tanyázik. Nézzük a pontos sorrendet!

  1. Valve
  2. "A saját cégem"
  3. Activision Blizzard
  4. BioWare
  5. Ubisoft
  6. "A jelenlegi munkahelyem"
  7. Nintendo
  8. Naughty Dog
  9. Double Fine
  10. Bethesda Game Studios
48.
48.
selejtes
Vannak ellenpéldák is, ott van pl a metro2033, mikor kijött egy nagyon szűk réteg tudott csak róla, szinte alig ismerték.Nem volt semmi hype körülötte, most meg már ott tartunk, hogy jön a redux kiadás.Nem véletlen, annak is egy külön oltárt szentelek fejben.Mindig azok a játékok emelkednek fel amiknél nem a reklámozásra költenek, hanem a fejlesztésre.POE is úgy jött ki bétába, hogy alig tudtak róla páran és ma már úgy emlegetik mint a diablo 2 méltó utódját.
47.
47.
selejtes
Nem véletlen, ha van egy jó ötleted és látnak benne lehetőséget akkor abból kihozzák a maximumot és pity puty a minden idők 10es toplistájába kerül a játék.

Ez a Valve.

Többi kiadót, fejlesztő csapatot inkább hagyjuk, ott hiába van jó ötlet, lelkesedés, mindig lealacsonyítják a játékokat egy könnyen befogadható szintre, ahol nem kell kockáztatni, hogy vajon ez sikeres lesz e vagy sem, esetleg egy kisebb tömeget fognának meg vele és nem lenne akkora bevétel.Mondjuk ki bátran, hogy csak kullognak a többiek a Valve után, próbálnak lépést tartani az ő progressziójukkal, és ezt a jelenre értem. 10 éve még más volt a helyzet.
46.
46.
bodortamas1
#20: Mert ez főleg pénz kérdése, de mivel szigorúbbak ott, ezért jobban odafigyelnek. Egy GTA-t meg nem nehéz elkészíteni, nem kell hozzá sok tudomány, sem kreativitás. És lám, mégis milyen sikeres lett, pedig "csak" egy bűnözőszimulátorról beszélünk.
Én az Ubisofthoz mennék.
37.
37.
Drazhar
Én még anno a Last of Us egyik fejlesztői videójában láttam a Naughty Dog studióját. Hát gyerekek.... volt pénz :D
Jó nekem az a 8. helyezett is!
36.
36.
SLi
Riot nincs az első tízben se ?
meglepő, pedig nagyon nagy a felhajtás körülöttük
35.
35.
tsulok
#33: Igen, belső stúdiók, de nem az Ubisoft. Ezért fura is nekem ez a lista, mert az Ubisoft,Activision Blizzard, Nintendo alatt szerintem a belső stúdiókat értik, de közben vannak konkrét stúdiók is.
34.
34.
kristof97
Én az Uncharted 2 fejlesztői videói alapján a Naughty Dog-nál nagyon szívesen dolgoznék. :)
33.
33.
manderel
#32: Az Ubi nagyon is fejlesztő. Ubisoft belsős stúdiók csinálják a Far Cryt, és az Assassins Creedeket is. Ubisoft Montreal stb stb. :)
31.
31.
DevilGamer
Én a Rocksteady Studios-nál dolgoznák! Aww :3
28.
28.
manderel
Komolyan leginkább a CD Projekt Red, vagy Bethesda érdekelne. :)

A Valve-nél maximum csak azért, mert ha évekig nem csinálok semmi érdemlegeset, akkor is dől a lé a Steam jóvoltából. :D

Vagy a City Interactive-nál. Mert biztos nem megy rosszul a fejlesztőknek, ha ennyit szemét kiadása után sem csődöltek be. Ráadásul ott nincs nyomás, nincsenek elvárások, senki nem lepődik meg ha véletlenül szar lesz a játék amin dolgozom. :'D
27.
27.
Thevon
#23: Ezen a téren még nem gondoltam át.
25.
25.
kopic
#24: *(Halo széria gyengébbek kedvéért).
24.
24.
kopic
Bár nincs rajta a listán, de én egyértelműen a 343i-nél dolgoznék.
23.
23.
#20: Én inkább azt figyeltem meg, hogy a munkakörülmények általában éppen hogy fordítottan arányosak a készülő produktum minőségével, sikerével... Minél jobban kihajtják a dolgozók belét, minél többet spórolnak a felhasznált alapanyagokon, berendezéseken és berendezési tárgyakon, a dolgozókon és környezetükön...

Minél kevesebbet mehetnek szabadságra és minél többet kell túlórázniuk, az végül a munkaadó számára így is-úgyis nagyobb haszonként realizálódik: több munkáért kevesebbet fizetnek, de a munka ugyanúgy elvégeztetik, egy szoftveróriás esetében meg még marketingre is több marad így.

(Ráadásul a kreatív ötletek visszaszorításával gondolom könnyebben sínen tartható a fejlesztés, hiszen a nagy álmodozás közepette így nem válik a projekt túlontúl ambiciózussá a tényleges munka rovására. Biztos kell egy Kojima-szerű mastermind az egész mögé, aki kellően szigorú, mégis fenntartja a munkamorált, ad a kreatív önálló ötletekre, és még saját látomását is képes csapatával megvalósíttatni. Kemény meló lehet.)
22.
22.
Pizza74
#20: Láttad azokat a fasza piramisokat Egyiptomban? Beszarás, mi? Ja csak épp embereket hajtottak halálra, mire megépült.
Én nem tudok a R* munkakörülményeiről, de nem attól lesz egy játék jó, mert a dolgozók boldogak. Lehet, hogy korbáccsal voltak verve, hogy programozzanak jobban. Így vagy, úgy meg lett a kívánt eredmény.
De a R* amúgy is egy elég zárt cégnek tűnik. A nagy kutyák döntik el, hogy melyik fűszál merre nézzen, feltételezem ezért nem szeretnének ott dolgozni az emberek. Egy játék programozó szerintem azért lesz konkrétan játék programozó, hogy a saját kreativitását élhesse ki, az meg egy ilyen cégnél nem jöhet össze.
21.
21.
Thevon
#20: B+ elírtam # nem azt akartam írni :akkor miért tudnak ilyen sikeres játékokat ki adni mint pl:GTA,Max Payne?
20.
20.
Thevon
#5: Ha a Rockstarnál borzasztó körülmények vannak akkor miért tudnak ki adnak ilyen sikeres játékot mint pl:GTA,Max Payne?
19.
19.
Yagami Light2626
Riot,Naughty Dog
18.
18.
Hm, meglepő hogy ennyire hátul szerepel a Bethesda. Olykor 5 éven át is képesek egy játékon ülni, majd mikor végeztek, azonnal ráállnak a folytatásra, a DLC-kre, ráadásul sikert sikerre halmoznak a játékaik, igen nagy elismerésnek örvend mindkét nagyobb sorozatuk. (The Elder Scrolls, Fallout)
17.
17.
LWTF
#6: Csak ha szarul melózik, kibasszák. Nincs fizetés, se munkatársak.
16.
16.
RayErizo
Én csak és kizárólag azért ,,dolgoznék'' a Valve-nál, hogy GayBen-t jól tökön rúghassam...minimum 10x.. :D
15.
15.
markoci555
Csak azért, mert be akarnak lesni a Half Life 3-hoz mi van vele, ha van :)
13.
13.
ArrowCross
Én e mellé a kérdés mellé "Hol dolgoznál a legszívesebben?" még megkérdeztem volna ezt is: és miért ott?
12.
12.
mestermagyar
#10: +1

Ebben van igazság. A valvehez is szerintem azért mennek, mert ott tuti nagy a fizetés, dolgozni meg már-már élvezhető. Lehetett hallani róla, hogy ott kicsit szabadabb ötletbörze szokott lenni, meg nem is szigorúak.

Az eszünke sem szokott jutni néha, hogy ezek a játékcégek sokszor emberek megélhetését teszik lehetővé.
11.
11.
sz.joco
A Rockstar Games-nél én is dolgoznék :)
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...