A poligonok száma nem minden, ha élethűségre törekszünk. Az új Unreal Engine 4.0 ezt jól bizonyítja azokban a videódemonstrációkban, melyeket egy művész készített a motor megvilágítási képességeiről.
Egy francia, kísérletező szellemű Unreal Engine 4.0-felhasználó, koola készített néhány videót, melyben azt mutatja be, hogy az új motor milyen fénykezelési lehetőségekkel rendelkezik. A teljes életszerűség elérésének lehetőségét lassan érdemes lesz komolyan venni. Hát még ha belegondolunk hogy nézne ez ki egy Oculus Rifttel a fejünkön.
A motorhoz még annyit, hogy hiába lesz 'übertutiszép' a grafika, ha a játék fos, azon az sem segít :/
Szerintem létezik az átlag fejlesztői pakk közepes költségű gammákra. Létezik egy az AAA multiplatformos játékok számára, aminél megengedik a jobb grafikát, nehogy lejárassák a konzolt. Létezik egy az exluzívok számára, ahol bármennyi erőt kituszkolhatnak. És legvégül létezik a fejlesztői pakk, amiért lefizetik a két céget, hogy kit tudják használni a konzolt tudását. Valahogy így működik.
1: Anno volt egy ps2 (meg némi xbox) és erre jöttek X360 (elsőként) Gyakorlatilag dvd felbontást, némely játék még kisebb felbontásba futott, felváltotta a HD, ez hatlmas urgrás volt. A Ps2 kijövetelekor és nem sokkal után is, csupán egy közepes (akkori) pc erejének felelt meg. X360 megelőzte a korát, többmagos gép volt (még pc-n várni kellett ilyesmire akkoriban), messze felette volt az átlag gépeknek, csúcs kategóriát képviseltek. A mostani gépek jó indulattal tartoznak oda, sőt semmi forradalmit nem tudnak, pár év és egy közepes pc-nél is alig tudnak majd többet. Összegezve nincs komolyabb előrelépés a ma kapható komolyabb teljesítményű pc-khez képest, illetve az előd is komolyabb erőt képviselt, mint anno ps2 időszakában.
2. Egy új trend bontakozik ki, ahol sok pénzt lehet szedni online közösségi funkciókból, látható, hogy fejlesztési pénzek jelentős része erre és nem a hardverre megy el, ahogyan megjelentek az indi játékok, valamint a mozgásérzékelős szarságok is, ezek mind-mind a hardver rovására mennek.
3. Kevés AAA+ játék, sok a licenszelt motor, nem biztos megéri fordítva ülni a lovon, azaz egy GTA vagy Skyrim miatt a többi fejlesztő (akik többen is vannak) rovására készíteni a konzolt, ezek a játékok úgy is szebbek lesznek, több pénzt ölnek bele, míg kisebb fejlesztők élvezhetik az konzol új funkcióit, meg amúgy se tudnának komolyabb játékot készíteni.
Ez persze az én véleményem, de azért remélem van aki hasonlóképp vélekedik
Flamewarról, szó nincs, csak azért hoztam fel, mert elkezdtem 20004-től kezdve keresgélni olyan játékokat, amik felett elsiklott a figyelmem (PC-re) és rátaláltam olyan gyöngyszemekre, mint a Kane and Lynch, Total Overdose, Alice: Madness Returns, Prey, Stranglehold, és bár ezek a játékok már akkor se feltétlen voltak olyan szépek, mégis a többi szempontnak eleget téve leszögeztek ezek a programok.
Szóval a lényeg, hogy szerintem a látványnak nem kell elsődleges szempontnak lennie a többi feltétel mellett, inkább csak egy eszköznek, amelynek a felhasználásával, sokkal szerethetőbbé, és eladhatóbbá lehet tenni valamit
https://www.youtube.com/watch?v=PivoSi2VvqA
Ilyen szintű lesz, nem is olyan sokára! Egyébként ez techdemó, tehát nem azt mutatja, hogy néz ki majd minőségben egy játék, inkább mire képes egy játékban a grafikai motor. Környezetünkre nincs akkora hatással a játékipar, számítógépek (ha jó helyre kerülnek) szinte teljesen újrahasznosulnak, sajnos olyannyira, hogy még pl az Afrikában kiöntött számítástechnikai szemét jelentős részét a szegények újrahasznosítják, más kérdés a műanyag részeket elégetik.
Visszakanyarodva egyre kevesebb áramfelvétellel, egyre környezet barátabb módon gyártott termékek ezek. HDD igénye nem eget rengető, egy Skyrim HD textúrákkal is 10 GB alatt marad, nincs is semmi gond :)
http://tinyurl.com/ossma7j
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.