A nyugati sajtóban már megjelentek az első tesztek a Metal Gear Solid V: The Phantom Painről, miután a helyi újságírók a Konaminál, a kiadó felügyelete mellett tolhatták a játékot egy héten keresztül. Nem mindegyik funkció volt a tesztelt verzióban elérhető ugyanakkor, ennek köszönhető, hogy a japánoknak már akkor mentegetőzniük kellett a mikrotranzakciós rendszer miatt, amikor még be sem mutatták azt.
A GameSpot ugyanis arról számolt be a tesztje után, hogy a játék Forward Operating Base módja (amiben a játékosok megtámadhatják egymás bázisát) fizetős lesz, ahhoz ugyanis, hogy bázist építhessünk, kezdésként területeket kell vásárolnunk a tengeren, méghozzá úgynevezett MB Coinokkal, amit fizetős szolgáltatásként emleget a játék. Mindehhez bizonyítékul egy screenshotot is lőttek a srácok (ez az), de kipróbálni már nem tudták a játékmódot, ezért nem is nézhették meg, hogyan működik a rendszer pontosan.
Ami - lássuk be - első blikkre nem tűnik barátságosnak, nem véletlen, hogy a Konami azonnal közleményt adott ki. Ebben azt írják, a GameSpot cikkében írtakkal ellentétben nem lesz fizetős a játékmód, ahhoz bárki szabadon hozzáférhet, viszont egy mikrotranzakciós rendszert tényleg beépítettek a játékba, amely egyfajta gyorsítóként szolgál. Habár a cég a következő napokban több részletet is elárul majd minderről, azt még megjegyezte, hogy az első bázis ingyen jár mindenkinek, és az újabbakért kell majd fizetni.
Kenichiro Imaizumi, a Konami producere nem sokkal később azt írta, a kampányban is kereshetünk majd pénzt, tehát valószínűleg nem kell valódi pénzt költenünk a játékra, ha nem akarunk.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.