Tíz évvel ezelőtt talán senki se gondolta volna, hogy a Half-Life 2: Episode 2 megjelenése után a harmadik rész csak üres ígérgetés lesz, a sorozatot pedig sose zárja le a Valve. Pedig minden olyan jól indult. 2006. május 24-én formálisan is bemutatkozott a harmadik epizód, a Valve és főleg Gabe Newell pedig nagyon lelkesen mesélt a készülő játékról. Aztán ahogy teltek-múltak az évek és közeledett a korábban beígért premierdátum, 2007 karácsonya, Newell játékkal kapcsolatos nyilatkozatainak stílusa is változott.
A kezdeti lelkesedésből évekkel később a "természetesen még mindig dolgozunk a játékon" és a "nincs semmi mondandónk a Half-Life-ról" válaszokig jutottunk el. Most meg már ott tartunk, hogy gyakorlatilag senki nem mond semmit a játékról. És talán nem véletlenül.
Egyrészt a Valve a Steam elindítása óta nem igazán foglalkozik játékfejlesztéssel, helyette viszont sok minden másba belevágott. Másrészt a Half-Life-sorozat írója, Marc Laidlaw 18 évnyi szolgálat után idén januárban távozott a vállalattól.
Persze pletykák formájában mindig felbukkan az Episode 3. Legutóbb épp márciusban, amikor a HTC elnöke, Cher Wang a Vive kapcsán bedobta a játék nevét, hogy aztán egyből elnézést is kérjen, amiért hiú reményeket keltett a rajongókban.
Csak remélni tudjuk, hogy a J.J Abrams nevével fémjelzett Half-Life-mozifilm nem jut hasonló sorsra.
Nekem ma sikerült végeznem Uncharted 4-gyel. Nem írok hosszas véleményt, mert nehéz lenne objektíven fogalmaznom. Nem haragszom azokra, akik megvetik trollságból vagy csak úgy. Ezt a játékot látni és tapasztalni kell, mert leírhatatlan. !!! VIGYÁZZ SPOILER !!!
https://youtu.be/mlsrtlsgNHQ?t=822
Ezen a szakaszon konkrétan tátott szájjal mentem végig. Szerintem 5 éven belül nem nagyon lesz játék, ami grafikailag és minőségileg be tudná fogni ezt az alkotást.
De, hogy FPS műfajban mennyire tudnának remekelni, kérdéses. De nem is ez a kérdés, hanem hogy minek. Én már azt sem hiszem, hogy lesz valaha Half-Life folytatás, de ne legyen igazam.
#33: A játék ma inkább szolgáltatás, amit nem szokás használtan továbbadni. A megvásárolt játékkal nem a játékot vásárolod meg, csak előfizetsz a felhasználói jogra, ami ma jelenleg egy afféle végtelen idejű bérlet. Egy adatbázisból a kiválasztott elemre. Mintha kivennél egy könyvet a könyvtárból és akármeddig meghosszabbíthatnád a kölcsönzést, viszont az attól még nem lesz a tiéd. Viszont már terjed a rendes bérlet is, mint az EA Access, vagy a konzolok prémium előfizetése mellé járó "ingyen" játékok. Ezeknél már konkrétan akkor és addig vagy jogosult a játékra, ameddig van élő előfizetésed. Egyébként is tele van tapétázva a felhasználói licenc szerződés azzal, mit tehetsz meg a játékkal és mit nem. Ezt a szerződést el kell fogadnod, hogy játszhass a játékkal, ahogy a Steam ÁSZF-jét is. Ha nem tetszenek a felhasználói feltételek, jogod van elutasítani a szerződést és nem felhasználónak lenni. Persze akkor nem férsz hozzá a tartalomhoz. Vagy elfogadod, de akkor meg nincs okod panaszra, mert pontosan tudtad, milyen feltételek mellett leszel jogosult a játékra.
Elárulom, kb 3 éve még pc-s voltam...de aztán rájöttem, hogy csak simán játszani akarok, és azt egy ps4-től maximálisan megkapom.
Bethesdában azért nem bízok, mert tud jó játékot készíteni, de játékipart megváltoztató címet nem tud letenni. Egy TES játék sosem volt olyan játék, csak nagyon jó volt.
A Valve nem foglalkozik komolyabban játékfejlesztéssel, mondjuk úgy. Volt 2004 óta 1-2 címe, de ennyi, de egyik sem volt HL magasságokban. Igaz a műfajban más se tudott eget rengetőt alkotni. :)
A NAUGHTY DOG több annál, mint egy TPS játékokat készítő stúdió. Ők képesek lennének bármilyen más stílust is mesteri szinten megvalósítani. Ebben biztos vagyok!
Az új Wolfi nem volt egy nagy számú játék, de azért az ember gyorsan kipörgette, majd adta el.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.