A Vive jobban érdekli a fejlesztőket, mint az Oculus

  • Írta: fojesz
  • 2016. augusztus 25.
  • Hardver
Link másolása
Novemberben rendezik meg San Franciscóban a Virtual Reality Developers Conference nevű szakmai eseményt, a szervezők pedig készítettek egy előzetes felmérést, hogy feltérképezzék a fejlesztők preferenciáit a VR-sisakok kapcsán.

A kutatás 500 szakmabeli részvételével készült, a legérdekesebb megállapítása pedig az, hogy bár az Oculus Rift rúgta be a VR-őrületet, a fejlesztőket jobban érdekli a HTC Vive.

A fejlesztőket arról kérdezték, hogy milyen platformra, illetve platformokra készül az első VR-projektjük, a válaszadók között pedig többen - egész pontosan a 48,6 százalékuk - a Vive-ot jelölte meg célplatformként, míg a Riftet 43,2 százalékuk ikszelte be. A különbség persze nem vészes, érdemes viszont megnézni a második kérdést: ha a következő projektjükről kérdezték őket, 34,6, illetve 23,4 százalékuk választotta a Vive-ot vagy a Riftet.

Ezen a ponton muszáj megjegyezni azt is, hogy a kutatásban résztvevők javarészt átugrották a második kérdést, egész egyszerűen azért, mert még nem tudják, hogy melyik platformra fejlesszenek legközelebb, vagy hogy fejlesszenek-e egyáltalán újabb VR-anyagot.

Az olcsóbb platformok közül Google Cardboard a legnépszerűbb, erre 29,16 százalékuk fejleszt valamit, és 14 százalék tervezi, hogy a következő projektje is elkészül rá. A PlayStation VR esetében viszonylag alacsony, 12,9, illetve 3,7 százalékos ez az arány, de itt valószínűleg szerepet játszik az is, hogy a Sony VR-szemüvege még nem jelent meg.

A fejlesztők 78,1 százaléka mondta azt egyébként, hogy nem szeretné platform-exkluzívvá tenni a következő játékát, tehát a fenti különbségek vélhetően tompulnak majd idővel.

A kutatásban arról is megkérdezték a szakembereket, hogy szerintük mi lehet a gátja a VR terjedésének: nem meglepő módon a többségük az egészségügyi problémákat (például hányinger), a killer appok hiányát és a magas árat említette meg. Utóbbi kapcsán többen is úgy vélik, hogy a Sony képviseli a jó irányt.

4.
4.
Rakottkrumpli
#1: Ez tipikus példája a "ha csendben maradtál volna, bölcs maradtál volna" effektusnak....
2.
2.
leviske
Szvsz a különbséget az okozhatja, hogy a Vive mögött azért ott áll a Valve is. Ráadásul irányításban is átgondoltabbnak tűnik a Vive.

A Rift egy szép nagy lufi, aminek talán az egyetlen egyediségét sikerült is az összes konkurensnek átemelnie és kiegészíteni ténylegesen exkluzív tartalommal.

A Sony kapcsán meg úgyis csak az exkluzívok lesznek ténylegesen képesek tartalmat lerakni.
1.
1.
mestermagyar
Most itt szaros monitorokról van szó, milyen platformról hadobálnak a fejlesztők? :D

Az a gond hogy manapság már nincs az új technológia terén konszenzus. Minden újdonság platform akar lenni.
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...