Tegnap este robbant a bomba, miszerint az EA bezárta a Visceral Studiost, a készülő Star Wars-játékukat egy másik fejlesztőnek passzolta át, hogy újragondolják azt. A hirtelen munka nélkül maradt pályatervező, Zach Wilson a Twitteren árult el pár részletet a parkolópályán heverő Dead Space-sorozatról.
A Battlefield: Hardline és a Star Wars-játék pályadesignere ugyan azt nem említette meg, hogy a Dead Space 2 végül nyereséges volt-e, vagy sem, annyi azonban bizonyos, hogy az EA nem volt elégedett a teljesítményével, holott körülbelül 4 millió példányban kelt el a trilógia középső darabja. Nagyjából 60 milliót költöttek el a fejlesztésre (az első részre 37 milliót), így ez a 4 millió végül is szép eredmény, de az EA elvárásainak nem felelt meg.
Így már érthető, hogy a soron következő Dead Space 3-ba miért kerültek mikrotranzakciók. Az EA igyekezett minden pénzt kipréselni belőle, ám végül a pénzügyi siker itt is elmaradt. A kiadó ezután döntött úgy, hogy egyszerűen megöli a frencsájzt. Ez a leglogikusabb magyarázat arra, miért nem kaptunk több Dead Space-játékot.
A szomorú tények bizonyítják, hogy kicsivel szerényebb elvárások mellett talán még ma is élne a Dead Space-sorozat. A nagy kiadóknak nem feltétlenül kéne folyton az új Call of Dutyt, vagy Assassin's Creedet keresniük, inkább a meglévő IP-jeiket kéne megbecsülniük és továbbcsiszolniuk.
Illetve, hogy beharangozzátok, hogy majd holnap írunk valamiről.
Mehhhhh...
A Bethesda/Activision/Ubisoft esetében sokkal diverzebb motorhasználatról van szó és az egyik ezek közül ennek ellenére bemerészkedik niche piacokra (akció-horror). Más kérdés persze, hogy az EA a "hét bő esztendő - hét szűk esztendő" minőségpolitikájával tartósan csak a tini korosztályt képes megszólítani, ami tényleg jelentősen szűkíti a kereteit.
#22: Ez mondjuk egy EA-s hír alatt pont nem annyira releváns. Áll annyira stabil lábakon a cég, hogy előbb vásárolja fel a Bethesda-t vagy a Ubisoft-ot, mintsem csődbe menjen.
Sajnos a legnagyobb kiadóknak, akik a legkomolyabb lehúzásokkal operálnak és leggerinctelenebb módon használják ki a fejlesztőiket, mindig lesz annyi tartaléka, hogy megmentsék magukat a buktától. Ez max akkor fordulhat nagyot, ha a független stúdiók nagyon megerősödnek. Mert ekkor jön el az a pillanat, hogy nem a beetethető vásárlók kezében dől ez az EA-féle cégek sorsa, hanem a dolgozók kezében.
Az EA már azelőtt megölte a franchise-t, mielőtt elkaszálta a folytatásokat.
Ugyanigy fog jarni az ea meg acti is idovel, meg a tobbi is.
Természetes folyamatok zajlanak (régen is pont ennyi szar/klón játék volt mint most is), de miért kell mindig rinyálni?
Ez sem piskota...
* A deadspeace eleg szepen teljesitett eloszor
* Meg anime meg minden szar (konyv, stb.) is epult kore
* Tobb volt, mint egy jatek, univerzumot epitettek kore
* A kiado-nak nem jott be annyi della, mint amit akart
* Elkaszalta az egesz felepitett mizeriat
Megertem az EA-t, mivel ez egy gazdasagi dontes volt. Nem ertem az EA-t, hogy miert nem fektetett bele energiat a tovabbi univerzum epitesbe. A problema ott van szerintem, hogy bar ertheto az EA dontese, nem tett semmit azert, hogy be is jojjon a bevetel. Sajnos befektetett energia nelkul nncs haszon. Az EA viszont nem szeret energiat befektetni semmibe. Ezt azert szerintem mindenki elismerheti.
A csavo meg jo hogy duhos es csalodott, mivel az o gyereket buritottak ki a furdovizzel egyutt es dobtak utana meg a kadat is. Szerinte egy kisebb bevetel is elvitte volna tovabb a franchiset+univerzumot.
Szerintem is etalon ebben a műfajban. Megboldogult hardwireden kisebbségben voltunk mikor a leg1. trailer után "mondogattuk" , hogy meglátjátok ez beszarás lesz gyerekek. A legtöbben csak hümmögtek hogy ez egy bishock klón meg ilyenek.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.