A régi rendszerben a felhasználói fiókok egy kis csoportja olykor több ezer értékelést ítélt "hasznosnak" avagy "haszontalannak", megborítva ezzel az adatlapon megjelenő értékelések egyensúlyát.
A Steam-csapat arról ír blogbejegyzésében, hogy egyrészt emberileg lehetetlen ennyi kritika feldolgozása, másrészt a jelenség mögött vélt spambotokat jellemzően úgy programozták be, hogy a negatív értékeléseket fel-, a pozitívakat pedig leértékeljék bizonyos játékok adatlapján.
A programozók úgy kívánják elejét venni a visszaéléseknek, hogy az egy fiókról érkező értékelések számával arányosan csökken azok súlya is a végső "hasznossági" százalék meghatározásakor. Emellett az értékelések a végső százalékkal arányosan fognak megjelenni a játékok áruházi adatlapján: egy 80 százalékosra ítélt játéknál például 8 pozitív és 2 negatív értékelés fog szerepelni ezentúl.
Ez már a második lényeges átalakítás az elmúlt pár hét alatt a Steam platformon, korábban a "review bombing" (kritikabombázás) jelenségnek kívántak gátat szabni a hisztogramok bevezetésével, ám úgy látszik, ez csupán félmegoldásnak bizonyult.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.