A sajtó képviselői már megtekinthettek 45 percet a Shadow of the Tomb Raiderből, a Square Enix pedig pont az élménybeszámolók idejére lőtte fel a netre a legújabb filmes előzetest, amely délben már kiszivárgott ugyan, de most itt van rendes minőségben is:
A játékban Larának egy halálos dzsungelben kell helytállnia, miközben rég elfeledett, sötét sírokat keres fel, és megpróbálja megmenteni a világot a maja apokalipszistől. A régészcsaj végre azzá válik, aminek már a kezdetek óta szánták: igazi Tomb Raiderré! Romvárosokat kutatunk fel Larával, és a sorozat történetének eddig legnagyobb központi hubját is bejárhatjuk.
Hősünk mozgáséért és hangjáért ezúttal is Camilla Luddington felel, aki már a trilógia nyitódarabja óta a fejlesztőkkel dolgozik.
Egy spanyol játékmagazin már bővebb részleteket is közölt a Shadow of Tomb Raiderről. A cikkből kiderült, hogy a fejlesztést tényleg az Eidos Montreal és a Crystal Dynamcs végzi közösen. A harmadik modern résszel azonban nem küldik pihenőre Larát, további játékokat terveznek.
A sztori szerint Jonah visszatér, és tanácsaival megpróbálja Larát a helyes útra terelni. A lányon hatalmas a teher, hiszen embereket kell megmentenie az özönvíztől. Számos fejtörő állja majd az utunkat, melyek nem lesznek nehezebbek a korábbi részekben látottaknál, ám annál epikusabbak és halálosabbak lesznek.
A készítők a legjobb akciójeleneteket ígérik, és még több lopakodásra kihegyezett fegyvert vehetünk kézbe. A főbb sírok jobban emlékeztetnek majd a "klasszikus kazamatákra". Az egyik fő NPC-t Doctor Domingueznek hívják. A játék Mexikóban, Cozumelben veszi kezdetét, ahol a Trinity és Lara egy ősi kulcsot keres.
A végigjátszás (mellékküldetések nélkül) 13-15 órát vesz igénybe, illetve a felszerelésünk minősége és a vadászat ezúttal hangsúlyosabb szerepet kap. A járművezetés kimarad, de cserében Lara tud úszni és merülni is. A kötél is fontos eszköz lesz: a falakon mászhatunk le és fel, valamint futhatunk is vele a nagyobb ugrások előtt.
A legújabb képeket ebben a hírünkben osztottuk meg. Ezúttal néhány artworkre futotta.
A Square Enix rengeteg kiadást tervez, a sztenderd csomag mellett a Day One kiadásnak megfelelő Croft Editiont is választhatjuk (három extra kosztümmel), de lesz Digital Deluxe Edition is.
A gyűjtői kiadás Ultimate Edition néven fut, amelyhez egy Lara-szobor és egy igazi elemlámpa is jár.
Lesz szezonbérlet is, amely hét, Path-nek nevezett kalandot tartalmaz. Mindegyik új sztoriszállal, küldetésekkel és kihívásokkal operál, valamint friss fegyverekkel és cuccokkal. Az első Challenge Tomb például kooperatív móddal vértezi fel a játékot. Egészen 2019 áprilisáig jönnek új tartalmak, csekkold a képet a részletekért:
A Shadow of the Tomb Raider szeptember 14-én landol PC-n, Xbox One-on és PS4-en.
Amúgy pont erről van szó, milliókra optimalizált a cím, nyílván tetszik sokaknak. Viszont ez mindig olyan dolgokkal jár, ami egy rétegnek nem fog tetszeni. Ha egy más típusú TR-t csinálnának, akkor pedig te nyomnád itt a negatív véleményt és mondanád, hogy feleslegesen túlbonyolított sz@r.
Egyébként nem olyan rosszak az új játékok vagy az új TR, de lehetne több is, amit nem lehet meglépni, már le lett írva hogy miért.
Ha keresgélni kellene az utat a továbbjutáshoz akkor megunja X ember, ha kicsit csinálnod is kell valamit a platformer elemeknél (pl ugrás nagyságára odafigyelni stb), az lehet hogy nem tetszik Y embernek. Komolyabb dolgokról nem is beszélve. Úgy kell megtervezni a játékokat, hogy mindenkinek bejöjjön, ez pedig biztos hogy a játékmenet kárára megy.
Ebből jön a moziszerű gémpléj, mert sztorival és karakterrel kell kompenzálni erős mértékben, hogy valami miatt lekössön a játék 10-20 órára. Lehetne még sorolni, ez egy hosszú téma, de le kell nyelni ahogy a mainstream zenét és filmeket is le kell...
Amúgy nem vagyok hipszter az új TR játékokkal is játszom, de sokszor jobban leköt egy rajongói pálya.
Én szívesen látnék AAA összetett játékot, valamilyen újszerű játékmenettel és remélem hogy a jövőben a TR kavarja majd fel az állóvizet, mert a 90-es években is millióan vették elég durva játékmenettel.
Most mosolyogva gondolok vissza ezekre, de az tény, hogy akkoriban nem nagyon röhögtem... Igazság szerint én is megváltoztam már de a játékosok elvárásai is.
Most már inkább az olyan feladványok tetszenek, mint a Far Cry 5-ben a Peggie Stash-ek, amiket gyémánttal jelöl a játék. Egy jó 5, esetleg 10 percre elgondolkozol, körülnézel, de aztán megoldod. Ez még nekem bejön, de sokaknak amúgy már ez sem. Ha olyanok lennének a játékok, mint régen, nem sok ember játszana már velük.
Ráadásul az emlegetett Tomb Raider 3, a kiegjei, meg ez a Chronicles is az akkori elkeseredett és ötlettelen sorozatgyártás termékei voltak, amik híresek voltak az általad emlegetett szarságaikról.
Errol a trailerrol se a Tomb Raider cim ugrott be, sokkal inkabb ezek: Alien, Predator, Commando, A szakasz.
Egyébként számomra nagyon várós, csak nagyon unom már ezeket a lehúzós kiadásokat.
Hova változna?
Ennyi erővel ezt felhozhatnánk akár a játékipar szinte összes folytatásának.
(idén a játék,jövőre meg a seasson pass;) )
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.