A múlt héten formálisan is bemutatkozott az új generációs Tomb Raider-trilógia utolsó felvonása, a Shadow of the Tomb Raider. Zoenn hamarosan egy előzetesben részletesen bemutatja, mit is várhatunk a szeptemberre időzített játéktól.
Addig viszont érdemes megemlékezni arról, hogy a játék fejlesztését vezető Eidos Montreal vezetője, David Anfossi nemrég interjút adott az Electric Playgroundnak, amiben többek között a Shadow of the Tomb Raider technológiai oldaláról is beszél. Az interjúból például kiderül, hogy a játék Xbox One X-en - a PS4 Prót nem említi - 4K-ban fog futni, stabil 60 fps mellett, ráadásul ez a teljesítmény akkor sem fog gondot okozni a játéknak és a konzolnak, amikor olyan jelenetet kell majd meghajtani, amikor közel 150 NPC lesz a képernyőn. A bejelentésnek azonban van egy kisebb szépséghibája, Anfossi ugyanis nem akarta megerősíteni, hogy a 4K-támogatás natív lesz vagy felskálázással érik el.
Azt viszont megjegyezte, ahhoz, hogy kiaknázzák az Xbox One X-ban rejlő nyers erőt új renderelési és bevilágítási technológiát dolgoztak ki. A stúdió vezetője azt is megerősítette, hogy nagyon odafigyeltek az optimalizálásra, így a többi platformon is gyönyörű lesz a Shadow of the Tomb Raider, köztük a teljesítményben a vetélytársaitól kissé lemaradt Xbox One S-en is.
A Shadow of the Tomb Raider szeptember 14-én landol PC-n, Xbox One-on és PS4-en.
Viszont a Far Cry 5-nèl màr valòban HDR a HDR.
Egy valòdi HDR-nèl (pèldàul HZD, GranTurismo, vagy most a GOW) nem csak a szìnek jönnek ki jobban. Hanem olyan szìnek jelennek meg amit HDR nèlkül nem làthatsz. Pèldàul a tűz, hdr nèlkül jàtèktòl függően kb 2-6szìntartomànyban mozog vörös ès narancs között, hdr-el kb a duplàja ès ìgy sokkal realisztikusabb arròl nem beszèlve hogy màs ès màs erőssègű fènytartomànyban (nits) vilàgìtanak a szìntartomànyok. Vagy mondhatnàm a fàk lombjain àtszűrődő napfènyt a taljon plusz pàràval...stbstb.
Csak ez mèg főleg a jàtèkiparban gyerekcipőben jàr ezèrt "köztudott" az hogy csak kiemeli a szìneket.
De pèldàul a GranTurismo HDR a jàtèkiparban a csùcs. Ez màr tènyleg megmutatja mi a különbbsèg. Szemèlyes vèlmènyem csak de szerintem a GOW ugyanaz a HDR "app" dolgozik alatta. Legalàbbis szemre ugyanolyan brutàlis.
Max annak van értelme, ha mindkettőből ugyan olyan screenshotot kiszedsz. Nem photo mode meg minden szarság, hanem nyers játékmenetből.
Egyébként nem értem ezt a farokméregetést... Ezt a generációt már rég kimaxolták. Színezésben és pályadizájban eltérnek az AAA játékok látványvilága na bumm. Eddig ez a Shadow TR sem tűnik nagy számnak ahhoz képest, hogy az első reboot rész már 5 éves.
Nálunk sokkal okosabb hozáértőbb emberek mondták, hogy a jelenlegi csúcs a GoW!
Ezt csak kritizálni lehet de a topp háromban biztos benne lesz év végén.
Nem lepődnék meg ha kategóriájában majd az első helyen zár.
És ezen semmit nem változtat az, hogy egy ilyen átvezető vágással indul, vagy a gameplayből való zökkenőmentes átmenettel, illetve hogy több kameraállás között váltogat vagy csak egyet alkalmaz, ami egy fürge operatőr módjára követi a karaktereket. Ha random bolyongás közben sasolod Atreus arckifejezéseit, az pont annyival lesz rosszabb, mint Laráé az átvezetőkhöz viszonyítva.
Mellesleg CGI átvezetőket nagyon ritkán látni manapság. Gondolom egyszerűen nincs szükség rájuk, mert már in-game is meg tudnak oldani mindent, így megmaradt a trailereknek.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.