Idáig fajult a helyzet. A Bluehole Studios és annak leányvállalata, a PUBG Corp. beperelte a Fortnite: Battle Royale-t fejlesztő Epic Gamest. A szerzői jogi pert a két játék hasonlóságai miatt indítja a PlayerUnknown's Battlegrounds csapata. A pert Dél-Koreában, a szöuli központi körzeti bíróságnál nyújtották be, hogy ez miért érdekes, arra később még visszatérünk. A vita egyébként már tavaly ősz óta folyik, de a helyzet csak most fokozódott idáig.
Eddig sem volt titok, hogy a PUBG-nél nem nézik jó szemmel a konkurens battle royale-játékok sikerét, s arra is volt már eset, hogy a cég jogi balhét indítson emiatt. Legutóbb a kínai NetEase vállalatot vitték törvényszék elé a Knives Out és a Rules of Survival mobiljátékok miatt. Könnyen úgy tűnhet tehát, hogy a PUBG Corp. az egész battle royale-zsánert a sajátjaként tekinti. Érdekes ez egy olyan játéktól, amely önmaga is egyértelműen Takami Kósun 1999-es regényére, valamint az azt követő mangára és filmre épül, melyeknek a címe is egész egyszerűen "Battle Royale". Persze a játékvilágon belül sem ők voltak az elsők, akik előálltak ezzel a koncepcióval, már 2015-ben elérhető volt a H1Z1, s még ezt is megelőzték a különféle ArmA-modok (melyek egyikéből született a PUBG). Ha igazán mélyre akarunk ásni, akkor akár a korai minecraftos Éhezők viadala-játékmódokat is felemlegethetnénk hasonló elődként.
Térjünk vissza tehát a fő témához, s lássuk, hogy hogyan rétegződik tovább ez a meglepően komplikált ügy. Ha a per miértjét keressük, akkor tehát világossá válik, hogy az elsődleges indok a két játék merőben hasonló játékmenete. Igen ám, de mivel a PlayerUnknown's Battlegounds is az Epic által készített Unreal Engine 4 játékmotort használja, a cég attól tart, hogy a rivális vállalat a jövőben szándékosan visszatarthat olyan frissítéseket, amelyek nagyban segíthetnék a PUBG fejlesztését. Elsőre kissé valószínűtlennek tűnik egy efféle szándékos szabotálás ötlete, hiszen a PUBG mellett ezernyi másik játék támaszkodik még az Epic motorjára, de persze semmi nincs kizárva. Azért reméljük, nem ezzel indokolják majd a Battlegrounds híresen rossz optimalizálását!
És ha eddig nem ástunk volna elég mélyre, akkor térjünk vissza Koreába, s nézzük meg, hogy miért éppen most indul el a jogi akció. Nem titok, hogy az ingyenesen játszható Fortnite sikere erősen odavágott a PUBG statisztikáinak. Természetesen nem kell félteni az így is hatalmas népszerűségnek örvendő játékot, de a PC-s játékosok, s elsősorban a streamerek körében az Epic battle royale-játéka már egy ideje átvette a vezetést. A Fortnite következő nagy lépése pedig a dél-koreai fronton történik. Leszerződtek ugyanis az ottani Neowiz kiadóval, amelyek a Koreában hihetetlenül népszerű cyberkávézókba, úgynevezett "PC bangokba" vinné a játékot. Ott hatalmas kultúrája van az ilyen intézményeknek, s a múltban innen kerültek ki a StarCraft és a League of Legends világhírű eSportolói is.
Ha a PUBG csapata tehát megnyerné a jogi összetűzést, akkor ez teljes mértékben szabotálná a Fortnite koreai terjeszkedését. Taktikai szempontból abszolút érthető, habár kissé radikális lépés ez - bizonyos szemszögből nézve akár kétségbeesettnek is mondható. Az Epic Games egyelőre nem reagált nyilvánosan a fejleményekre.
Az Id Software bepereli a 3D Realmst mert rádöbbentek hogy a Duke Nukem 3D-vel lemásolták a Doom-ot.
Esélyük 0.
Sőt, a per miatt az Epic tisztességtelen ipari magatartásra hivatkozva akár meg is vonhatja az UE4 használati jogát a fejlesztőktől, aztán mehetnek oda ahol a part szakad.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.