A Facebook tulajdonában lévő gyártó a héten leplezte le a vezeték nélküli Oculus Questet, amely - ellentétben a Rifttel - még egy bivalyerős PC meglétét sem követeli meg. John Carmack technikai vezető is színpadra lépett az Oculus Connect 5 nevű rendezvényen, hogy meséljen egy kicsit a VR-headset teljesítményéről.
A korábbi id Software-es fenegyerek szerint a nyers erő szempontjából az Oculus Quest nagyjából az előző generációs konzolokkal (PS3, Xbox 360) van párban. Persze ettől még nem úgy fognak kinézni a játékok, mint az említett masinákon.
Mégpedig azért, mert az Oculus Questnek gyakorlatilag kétszer kell az adott játékot renderelnie. Továbbá a fejlesztőknek minimum 72 fps-t kell kicsikarniuk belőle, hogy a folyamatos mozgás érzete meglegyen. Míg az Xbox 360-nak vagy a PS3-nak 1280×720-as felbontásban elég volt 30 fps-ben is futtatni a játékokat, addig a VR-szemüvegnek kétszer kell megbirkóznia az 1280×1280-as felbontással 72 fps mellett, 4XMSAA-val (ami nyolc és félszer annyi pixelt jelent, mint egy előző generációs játéknál). Így értelemszerűen a grafika nem lesz olyan látványos rajta, mint az említett konzolokon.
Szerencsére az Oculus Quest sokkal több és részletesebb textúrát tárolhat a memóriájában, így azért még mindig látványos végeredményt kapunk.
Nem fogok a fejemen egy idióta sz@rral a szemeimtől pár centire vibráló kamu 3d-s képet bámulni !!!
Sokkal inkább látom a jövőt egy olyan megjelenítőben ( minitor, projektor ) ami valós térhatást képes produkálni, nem ilyen kamu 3d-t mint a mai tv-k... NUTS!
Szerintem szeretnél fele olyan okos lenni mint, John Carmack, pont őt nem kellene ócsárolni ugyan is nincs miért.
Persze ettől még NEM fognak úgy kinézni a játékok, mint az említett masinákon
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.