Túlságosan is hasonló a PS5 és az Xbox Scarlett?

  • Írta: sirdani
  • 2019. június 21.
  • Hardver
Link másolása
Legalábbis erre a következtetésre jutott a PlatinumGames alapítója, Atsushi Inaba, aki szerint a két új konzol architektúrája még a PlayStation 4 és az Xbox One párosához képest is jobban fog hasonlítani egymásra.

Mind a következő PlayStation, mind pedig a magányosan érkező Xbox Scarlettről már meglehetősen sok információ látott napvilágot a sajtóban, a fejlesztők pedig még ennél is nagyobb betekintést kaptak az új masinák szívébe.

Az E3 során kiderült, hogy közülük sokan vannak, akiket ámulatba ejtett a következő generációban rejlő számtalan lehetőség, ám Atsushi Inaba pont a lelkesedési spektrum másik oldalát képviseli. Meglátása szerint a két next-gen konzol „őszintén szólva még az előző generációhoz képest is jobban hasonlít egymásra. Ha engem kérdeztek, semmi sincs bennük, ami felkavarná az állóvizet, vagy szuper innovatív lenne. A játékos hardvereknek az egyénileg gyártott chipekről kellene szólniuk, amelyeket nem találhatsz meg a PC-dben. Most viszont azt látjuk, hogy csak összedobnak pár olyan cuccot, ami már korábban is elérhető volt.”

„Nehéz lelkesedni olyan dolgok iránt, melyek már eddig is léteztek, csak korábban bizonyos mértékben elzárkóztak a használatuktól. Éppen ezért számomra az olyan dolgok jelzik az innovációt, mint a felhőalapú platformok - ezek olyan platformok, melyek nem csak érdekelnek, de úgy is érzem, hogy e téren sokkalta több technológiai áttöréssel találkozhatunk.”

Az Inaba által megfogalmazott jelenség mögött egyébként tényleg megfigyelhető, hogy mind a két gyártó nagyjából azonos AMD-összetevőket vet majd be, és az új PlayStation, valamint a Scarlett esetében is az egyik legnagyobb marketinges reklámfogás az SSD-k által garantált gyorsulás.

82.
82.
Duken
#58: Irdatlan butaságokat beszélsz. Mintha egy 13 éves gyerek próbálna úgy beszélni mint egy felnőtt. Mulatságos.
75.
75.
Obi Wan Kenobi
https://napidroid.hu/sony-megoldotta-nem-lesz-tobbe-veszteseges-mobilreszleg/

Ott van egy valósnak tűnő diagram.
71.
71.
Ps fanboy
#58: Egyáltalán hány gamepass előfizető van? Mert te biztos tudod, ahogy látom felvilágosult vagy. Megosztanád velem, mert én nem tudom? Aztán akkor majd lehet számolgatni, hogy mi merre. Azt meg pláne nem tudom, hogy honnan veszed, hogy az exek nem termelnek profitot. Például ha láttad a GoW ról szoló dokufilmet, akkor láthattad, hogy egy komplett hangárt vásároltak a Santa Monica stúdiónak, amit be is rendeztek nekik, csakhogy kényelmesebb és összehangoltabb körülmények között tudjanak dolgozni. Ez, meg az, hogy folyamatosan dolgoznak a fejlesztőcsapataik különböző exkluzív címeken, nekem baromira nem azt sugallja, hogy az exek veszteségessek lennének. Azt meg nem tudom végiggondolva e valaha, de ha a gamepass olyan nagy biznisz lenne, akkor pont a Sonynak lenne a legnagyobb potenciálja egy gamepass jellegű dologban a maga cirka százmilliós bázisával, mégsem teszik. Vajon miért? Ez a nagy kérdés. Részemről azért mert szerintem szarnak rá, minek adják alább, rendszerint azok szoktak olcsóbban adni valamit, akitől nem veszik meg teljes áron. Egyébként az én számításaim szerint hozzávetőleg simán keresnek kétszáz-kétszázötven milliót egy-egy exkluzív címen tízmilliós eladásnál, ami rendszerint össze is jön nekik. És akkor még ott van az is, hogy ezek megdobják a gépeladásokat, amit sokan lekicsinyelnek, de azért nem rossz pénz az, főleg annak fényében, hogy egy idő után már nem tudják olyan olcsón adni a gépeket, hogy ne keressenek rajtuk. És ezek ugye mégtöbb potenciális vásárlót jelentenek, akikre rásózhatják a Ps pluszt, ami szintén nem rossz pénz nekik százmillió játékos mellet. Szóval nem hiszem, hogy nagyon félteni kéne a Sonyt, meg az utat, amin járnak. Persze a rossz nyelvek szeretnék elhitettni, hogy így veszteségessek meg úgy veszteségessek, csakhogy a tények kurvár@ nem ezt mutatják.
68.
68.
Fata Morgana
#67: Azok a TV appok még mindig nem az igaziak főleg a távirányítóval való gépelés szempontjából sem.
66.
66.
Ps fanboy
#54: Én nem temetem az Ms-t, egyrészt azért mert vannak jó játékaik, Forza, GoW, Halo, ezekben a címekben bőven van még potenciál. Másodrészt nagyon jó konzolokat tudnak összedobni, (lásd X360 vagy One X) és ez szerintem a jövőben sem fog változni. Harmadrészt az, amit az X360 as korszakban elértek, az megsüvegelendő, és azzal végleg be is bizonyították, hogy van helyük a konzol piacon. Én csak a saját ízlésedből indultam ki, engem pedig a gamepassal vagy a live al nem lehet levenni a lábamról. És ezzel vagyunk így még páran, és azt veszem-vesszük észre, hogy a mi ízlésünkre szarik az Ms. Leegyszerűsitve, nekünk systemseller címek kellenének, lehetőleg új IP is, brutális büdzsével, minden, ami a csövön kifér (nem kell, hogy gamepassos legyen) . És akkor azt látnánk, hogy igen, az Ms próbál a mi kedvünkben is járni, annak érdekében, hogy megvegyük a gépüket. De ők ezt nem így látják. Ők szolgáltatásokban gondolkodnak, ezt az utat választották, nyilvánvalóvá is tették, tehát nem ugathat rájuk senki mivel nem árulnak zsákbamacskát, csak így nekem ők kiestek a kosárból, ennyi. De hangsúlyozom nem temetem az Ms-t, van helyük a piacon, ezt mi sem bizonyítja jobban, mint az a negyven milliós játékosbázis.
58.
58.
#54: Így van, ezt hasonlóan látom, Ha totál egy dimenzióból vizsgáljuk a dolgot, mármint csak a Sony és az exkluzív játékok irányából, akkor persze van igazság abban, amit a fanboy mond. Ettől lesznek eladások és rajongók is. De ettől a dolog még abszolút nem egy dimenziós, Teljesen más a hozzáállása és az üzleti elképzelése a két cégnek. Mindezt úgy, hogy a Sony kénytelen a veszteséges exkluzívokba irgalmatlan pénzeket és időt beleölni, hogy fennmaradjon a piaci szelete, míg a MS ezen úgymond túllépett.

Persze sok Xbox-os elmehetett PS-re, de cserébe csak a PC-s gamepass-el többet lehet kaszálni, mint az egész PSN. És a végén mindig a nyereség számít. Hiába, egy adott random PS játékos, aki szerint minden ex egy külön csoda úgy gondolja, hogy a MS hülye és ő jobban tudja, ez nem így van. Azt kell észre venni, hogy MS fronton a crossplay, a visszafele komp, a szolgáltatások ára és minősége mind nagy fegyvertény a Sony-val szemben, hiába hajtogatják valakik, hogy pl ex cím, ami két hét alatt feledésbe merült, jobb volt, mint bármelyik más, ami két hét alatt feledésbe merült.

Most ott a Xbox Gamepass Ultimate, vagy mi a bánat is, havi 14.99-ért. Benne van az Xbox Live Gold, az Xbox Game Pass és a PC Game Pass is. Az a temérdek X1 és X360 játék mind játszható és jönnek bele a legújabbak is... De ha csak a PC-s Pass-t nézzük, ami havi 4€. Ugyan úgy jön bele az MS konfon bemutatott játékok 90%-a. Lehet, hogy az ember nem adna pénzt külön ilyen-olyan művészi platformerekért, de azoknak pl a 100%-a jön Pass-be külön díjazás nélkül. De jön bele az összes Halo (új is), Gears (új is), meg minden bánat és már most olyanok vannak benne, mint az új Metro, Wolfenstein 2, Marvel vs Capcom 3, ARK, Sea of Thieves, Titan Quest, Tomb Raider... Jön az összes AOE, Torment: ToN, Wasteland 3, Flight Simulator, hát de csak nem sorolom fel mind a sokat...

Ja... és akkor ezek nem Sony exkluzív játékok és az a baj valakiknek? És ezzel fog a MS a földbe beleállni valakik szerint? Meg kevés konzolt eladni? Akkor számoljunk már, mi az olcsóbb egy cégnek: ha le kell gyártania 60 millió gépet, vagy ha le kell gyártania 20 milliót? És hogy jön ki jobban? Ha 60 millió géphez van 10 milla fix előfizetése, vagy ha 20 millióhoz van 40 millió fix előfizetése?

TL;DR
Amit most írtam, amúgy nem hittérítés akar lenni, úgyis mindenki magának tudja, hogy mi válik be neki. De egy adott játékos nem tudja mi és mennyi pénzek mennek a háttérben. Ennek a biznisznek a jövője nem abban van, hogy használtan veszek egy ex játékot és 1000Ft veszteséggel, vagy nyereséggel tovább adom.
54.
54.
Fata Morgana
#49: Ezt azért látod így mert egy kalap alá veszed az MS-t és a Sony-t pedig nem kellene teljesen máshogy gondolkodik mindkettő cég.
Anno még az is kérdés volt hogy az MS be tud-e törni a konzolpiacra és mos eltekintve a nagy exclusive szopkodástól bebizonyította, hogy van helye a piacon pl. az eladott konzolok számát nézve le van maradva még is többen használják a Live-ot mint a PSN-t.
Ahogy teltek az évek változtak az igények is mind konzolok és szolgáltatások tekintetében (akárcsak a telefonoknál) nem csak a játékok számítanak már mint régen hanem a felhasználhatóság és támogatás (backward, game pass stb...).
Nem kell temetni az MS-t amíg a Sony "játékban marad" addig ők is ott lesznek a piacon.
49.
49.
Ps fanboy
A témához is hozzászólva. Független attól, hogy milyenek lesznek az új gépek, nekem nem túl fényes a jövőképem az Xbox ról, ami a következő gent illeti. Egyszerűen nehéz elképzelni, hogy a Microsoft, azaz Xbox, elő akarna állni valami komolyabb címekkel a jövőben. Ennek ez egyik oka az, hogy itt volt az E3 és semmi, nem is utalgattak semmire, hogy esetleg majd a jövőben lesz valami, csak gamepass, meg lesz új gép, szokásos. A másik ok meg az, hogy mostanában elég sokféle nyilatkozatot tettek, például arról, hogy nem számít hány gépet adnak el, mert a szolgáltatásokban látják a profitot, ezt az is alátámasztja, hogy például a gamepasst is kiterjesztették pc-re. Meg nyilatkoztak egy olyat is, hogy a jövőben két havonta szeretnének kijönni valami saját címmel, aminek kivitelezését, a már meglévő és a nemrég megvásárolt fejlesztőcsapatok száma már lehetővé is tenne, és mindezt a gamepass keretei között (természetesen minőségi játékokként hivatkoztak ezekre). Na most én finoman fogalmazva kétlem, hogy ezek systemseller játékok lesznek. Legyünk realisták. Ha lesznek ilyen címek, márpedig lesznek mert ezt a Microsoft vagy Xbox egyik nagyfejese nyilatkozta, akkor ezeknek a címeknek a fele, valami multira kihegyezett cucc lesz, ne adj isten egy része
a plusz tartamak monetizálására is alkalmas lesz. A másik fele meg inkább ilyen indie jellegű, inkább szórakoztató, különböző kaladjáték szerűségek lesznek szerintem. És így ennyi, persze megmaradnak a már jól bejáratott AAA címek, mint a GoW, Halo, Forza, csak úgy a látszat kedvéért. Én úgy látom, hogy ők úgy vannak vele, hogy minek kockáztasanak akár 200 milliót egy-egy új IP re, főleg nem singleplayer re, ha egyszer nem szorulnak rá úgy mint például a Sony. Nekik máshonnan jön az igazán nagy pénz, az Xbox meg csak egy mellékes, ami szintén valamennyi pénzt termel. Valószínűleg ők felmérték, hogy az a bázis, ami jelenleg van, ha az Xbox ot nézzük, javarészt casual játékosokból tevődik össze, akiket a márkahűség, a gamepass, meg a fent említett különböző címek rántanak be. És ezek valószínűleg velük is maradnak, de ha egy részük le is morzsolódik, akár tíz millió játékos, nekik még az is belefér úgyis mennek PC-re a gamepassal, plusz nekik a kiadók is fizetnek (mint ahogy a Sonynak is) minden multiplatform játék után, amit az ő gépünkön futattnak. Tehát egy bizonyos számú eladott gép után, mondjuk legyen az húsz millió (ami valljuk be borítékolható) nekik bőven elég a fenmaradáshoz némi profittal, úgy, hogy még a gamepass sem kéne. Úgyhogy én kétlem, hogy a Sony val a jövőben bármikor is felszeretnék venni kesztyűk exkluzív játékok terén. Persze ez majd megint azt eredményezi, mint ebben a genben, hogy a Sony megint jól elhúz eladások terén. Aztán majd megint jön a sumákolás, mikor titkolni fogják, hogy mennyi gépet adtak el, aztán csak úgy paraszvakítás gyanánt néha-néha bedobnak majd egy jól csengő számot, amiben persze a Pc-s gamepassos játékosok is benne leszek. De szerintem ők csak ilyen szemlélőként lesznek jelen a kövi genben, mint ebben a genben is, úgy látszik ez bejön nekik. Gondolom már csak azért is kívárják mi sül ki a streamingből, hátha jókor lesznek jó helyen. Minden eddigi naívításomat félretéve, szerintem naggyából ennyire számíthatunk az Xbox tól a jövőben.
46.
46.
Ps fanboy
#44: Igazad lehet, az Xbox-osok valóban nagy faszok. :D
44.
44.
frankdelgado
#37: Csak akinek kicsi a pöcse...
43.
43.
Fata Morgana
Mindkettő konzolt várom, vásárolok belőlük 1-1db-ot ahogy a jelen gen-ben de nem lesz első napos vétel egyik sem, meglátjuk hogy "muzsikálnak" élesben.
42.
42.
Unknown
#41: Haha, akkor meg okès :D ezen az oldalon simán leírnak szemrebbenés nélkül ilyen dolgokat maximális komolysággal :D
41.
41.
Ps fanboy
40.
40.
Unknown
#37: Nem várja mindenki
38.
38.
Duken
#34: Ők is jó példák! Még azt a kevés bugot is elnéztem nekik megjelenéskor mert irdatlan nagy játékot csináltak. Nagyon alulértékelt játék, pedig rohadt jó!
37.
37.
Ps fanboy
#32: Nem tökmindegy mi lesz az Xbox ban?)
Úgyis mindenki a Ps-t várja. ;)
36.
36.
FURY380
#15: Playstation OS-e is FreeBSD alapú.
34.
34.
FrankBlack
#29: Én ugyan ilyen véleménnyel vagyok a Kingdom Come Deliverance fejlesztőivel kapcsolatban (Warhorse)
32.
32.
frankdelgado
Most akkor melyik lesz a bikàbb gèp? Lehet màr tudni?
31.
31.
Ooorky
#29: Az kb. annyira dokumentumfilm, mint amit a Discovery csinált a nem létező Amish maffiáról...

De az igaz, hogy főleg megjelenés előtti hetekben nem kevés szenvedély, elhivatottság kell hozzá, hogy az ember kibírja a hajtást és ne mondjon fel.
29.
29.
Duken
#20: Érdemes rákukkantanod pl a gow dokura amiben végigkísérik a fejlesztést. Hihetetlen munkát ölnek bele, szenvedélyből nem csak a léért. Csak tisztelni tudom az ilyen fejlesztőket.
27.
27.
#20: Nem.

Ez az a rész, hogy a játékgyártás költsége jelentősen megnövekedett a "régen"-hez képest. Már nem megy a kutatás-fejlesztés-veszteséges értékesítés-szívás vele rendszer ilyen költségek mellett. Egy ilyen megoldással kikerül a kifizetni valók közül a hosszú időt, halom pénzt és kérdéses minőséget eredményező portok készítése. Emellett mindenki lazán dönthet, hogy melyik címét melyik platformokon jeleníti meg és a port, vagy változat nagy pénz nélkül is jobb lesz.
25.
25.
Furcsállnám a világot, ha ez nem így lenne. Az addig oké, hogy anno mindenki lekraftolt valamit magának [rozsdás fém lapok + macskaszőr + liter koszos víz + üvegszilánkok = termék], de már ez már nem hoz annyi pénzt, ami lefedezi a gyártást és emellett fix nyereséges is. Egyik sem akarja a veszteséges gyártást viszontlátni. Igazából fix havidíjakat akarnak látni és emellett fő szempont a kompatibilitás is, mert az mindenkinek olcsóbb.

Most volt anno az egyik ilyen PowerPC proci + nvidia kari, a másik meg Cell proci, meg volt még a PC mellé és ha valaki ezekre fejleszteni akart, akkor kis túlzással készíthette el kvázi 3-szor ugyan azt a holmit. Valamelyikre szopás volt, valamelyikre kevésbé.

Üzletileg bevált, hogy az AMD a beszállító, mert ő maga fejleszt, utána meg kérésre úgy gyárt, ahogy kérik tőle. Most ha mind a ketten ugyan annak a gyártónak egy ugyan olyan termékét veszik, akkor az biztos, hogy ami egyszer meg volt írva arra a CPU-ra, akkor az a másikon is jól fog futni. Persze emellett még mindig variálhatnak a gyártók, hogy a GPU 12, vagy 13 egység gyors legyen. Meg tehetnek több RAM-ot valahova, vagy nagyobb SSD-t. Keresztben.

Ki mennyi pénzt tett a dologba, overall annál erősebb lesz a gépe. De nem kell fejleszteni és biztos a végeredmény. Meg kompatibilis. Így hát összeállt a Sony és a MS, hogy a felhő és stream-gaming alapjait közös erővel fektessék le. Kompatibilis lesz a rendszer, "egy kábelen megy", de mindenkinek olcsóbb, mint egy saját megoldás, ami nem működik együtt a másikkal. Azon belül már persze maguk mondják meg, hogy mi megy a saját felhőjükben, és milyen játék megy az ő kábelükön a saját gépeikre.

Most ez megy, de ugyan az a célja mind a kettőnek, hogy a saját cuccát eladja és minél jobban megszopassa a másikat. De mindezt olcsóbban játszhatják. A játék és a szolgáltatás meg ugyan úgy megvalósítható multiplatform jellegben is és mindenen fut, amin ők akarják, hogy fusson.
20.
20.
godach
"Végre nem kell szenvedni a programozóknak"
Akkor mit fognak csinálni? Régen tudták? Akartak?
Pont ez az egyik fekély a játék iparnak hogy azokat akik klímában, kényelmesen dolgoznak annyira sajnáljuk már hogy lassan ahhoz mérjük az igényeiket hogy nekik kényelmes legyen. Hát, még a...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...