A Google Stadia és a negatív késleltetés

  • Írta: fojesz
  • 2019. október 9.
  • Hardver
Link másolása
A cloud gaming szolgáltatásokkal szemben általános fenntartás a játékosok részéről, hogy a késleltetés miatt nem lehet 100 százalékos a játékélmény. Márpedig a Google szerint a felhő hosszútávon mindennél jobb.

A Google Stadia egy-két éven belül gyorsabb és reszponzívabb lesz a játékokat helyben futtató vasaknál, függetlenül attól, hogy azok milyen erősek lesznek - ezt nem is akárki, hanem a Google Stadia mérnöki csapatát vezető alelnök, Majd Bakar mondta az Edge magazinnak adott interjújában, amit a PCGamesN munkatársai szemléztek.

Oké, de eddig nem pont az ellenkezőjét hallottuk ennek? A cloud gaming szolgáltatások kapcsán általános kritika, hogy reszponzivitás terén elmaradnak a helyi vasaktól, ez pedig megöli a játékélményt - legalábbis az erre érzékeny játékosok számára biztosan. Itt ugyanis nemcsak a kontroller input lagjával (a gombok lenyomása és a hozzájuk rendelt akció végrehajtása közötti átfutási idővel) kell számolni, hanem azzal is, hogy a játék egy távoli szerveren fut.

Habár az első beszámolók alapján a Google Stadia meglepően jól teljesít ezen a téren, nyilvánvalóan van még hová fejlődni, és Bakar szerint fognak is. Az úriember szerint a technológiájuk egyik alkotóeleme az úgynevezett "negatív késleltetés", amellyel képesek lesznek elejét venni a felmerülő problémáknak, végső soron pedig túl is szárnyalhatják a helyi vasakat.

A gépi tanulásra épülő és nyilvánvalóan masszívan számításigényes rendszer ugyanis képes lesz arra, hogy megjósolja a játékos eszközparkjától és internetkapcsolatától függően, hogy mikor lehet a késleltetés megugrására számítani, ennek megfelelően pedig fel tud készülni a neccesebb helyzetekre, és enyhíteni is tudja a lagot például a framerate növelésével vagy a várható gombnyomások megjóslásával.

34.
34.
Cute_shade
Ez a jövő. Aki mást mond az idióta. Törődjetek bele. Haladjátok a korral.
Egy kis reklam:
twitch.tv/cute_shade
Minden nap live streamelek!
33.
33.
Juha
Van benne némi ráció, de szerintem ettől még nagyon messze vagyunk, hogy elterjedjen.
A "felhő" szolgáltatásoknak viszont igenis van jövője szvsz. Csak ugyanúgy fog járni, mint az alternatív üzemanyag-megoldások: a lobbi kicsinálja, ameddig csak lehet elhúzzák az innovatív megoldások elterjedését (nem, a manapság elterjedt elektromos autózás nem jó megoldás hosszútávon).
32.
32.
Obi Wan Kenobi
#31: Szerencsére nem ott álldogálok :)

Miből is következtetted ki ezt? Én leírtam az indoklást..
31.
31.
sanyikatarzan
#30: Te elvégezted, oszt mégis csak a futószalag mellett áldogálsz. Most akkor mi van?
30.
30.
Obi Wan Kenobi
#27: Pacsirta ajánlanám a hetedik osztályban használható Mozaik márkájú nyelvtankönyvet, melynek első mondata:

A nyelvhasználat egyénenként különböző és könnyen felismerhető.

Sajnos a kormány legutóbbi "reformja" óta ezt a tankönyvet már nem lehet használni, gondolom ezért lettek az olyanok is mint Te. Csak egy tanács, a hetedik osztály maradék óráin kérlek figyelj oda, talán ragad valami rád is.
29.
29.
Mezzanine
Negatív késleltetés? Funny
25.
25.
sanyikatarzan
De neeeembaj! A mainstream vonalnak mindig jó benyalni, mert hát emberek vagyunk, tartozni akarunk valahova (ezt is az egyik sony ex adta a szájamba, annyira magvas gondolatok vannak ottan) szóval jó benyalni, ha a metacritic is 1000%-ot ad rája az meg hab a tortán ikszdé
24.
24.
sanyikatarzan
Itt a stadián is csak egy gombot kell nyomni mi? Igaz? Tudjátok mik vagytok ti? Elfogult emberek.
20.
20.
carbon based
amúgy megnézném azt a mesterséges intelligenciát, amelyik megjósolja milyen gombot fogok mindjárt lenyomni mondjuk a Mortal Kombatban lol... :D (vagy egy Tony Hawk-ban)
19.
19.
carbon based
...a premium pro max ultimate előfizetőknek meg bugmentes (a.k.a. játszható) lesz a game a megjelenés után egy hónapon belül.... deténylegbecsszóra...
18.
18.
user101
Tehát a google megoldja, hogy a játékélmény jobb legyen, ha neki fizetünk :)

- A neten tolt veszteséges tömörítéssel alacsony bitrate-en szebb lesz a kép, mint natívan renderelve :)
- A neten tolt,több eszközön továbbítva a fizika megszűnik és gyorsabb lesz, mint natívan feldolgozva :)
- A neten tolt havidíjas szolgáltatás amiben kifizeted a google és a fejlesztő és a kiadó hasznát is, olcsóbb lesz, mint natívan megvéve, előfizetve :)
- Az összes forgalmazó örömmel kifeizeti a google díját, mert nekik nem kell az a pénz :)

Ez tipikusan a KEVESEBBET, TÖBBÉRT esete... Kösz, de kösz NEM ! >:E
16.
16.
sanyikatarzan
#15: A last of us is ilyen vót nem, öcsi?
15.
15.
B-Shaggy
#4: Mindannyian 90es évekbeli kistesók leszünk. A kezünkbe veszünk egy gamepadot és nézzük ahogy a játék megy magától, ha meg meghal egy boss vagy vége a pályának, akkor örülünk, hogy milyen ügyesek vagyunk.
14.
14.
Grabowsky30+
Egyenlőre azt nem sikerült megoldani, hogy este 6 után is legyen olyan sávszélességem, mint délbe! Tudom ez MO de nyugaton tényleg szarabb a net.
13.
13.
axodox
“Ultimately, we think in a year or two we’ll have games that are running faster and feel more responsive in the cloud than they do locally,” Bakar says to Edge, “regardless of how powerful the local machine is.”

Ez már csak azért hülyeség, mert ha csak a fénysebesség leküzdését vagy az időutazást nem találják fel akkor egy helyi gép ugyanezen algoritmust futtatva gyorsabb lesz, mivel nem kell elmenni a google szerverig meg vissza. De értem én pl egy Telltale játéknál vagy körökosztott stratégiánál ott ez nem számít.

Egyelőre szkeptikus vagyok azzal kapcsolatban hogy több verziót renderelnénk a felhőben - majd abból választanánk, mert attól hogy valamit a "felhőbe" rakunk attól még oda is kell ám hardware. Egy nagyon egyszerű játéknál persze be lehet cachelni az összes esetet, de ilyenben kétlem hogy zavarna a lag bárkit.

A lagon inkább az tudna javítani, ha bizonyos elemeit a megjelenített képnek a felhő előkészítené, majd azt lokálisan lehetne még kicsit módosítani, hasonlóan pl ahhoz ahogy VR headseteknél utánkorrigálják a képet a renderelés megkezdése utána történt fejmozgás szerint.
12.
12.
axodox
Nekem még jobb ötletem van: mi van ha ugyanezt mondjuk a desktopra kapcsoljuk rá, a rendszer pedig megjósolja milyen billenytyűket ütünk le!

Bumm, megoldódott az informatikus hiány!
/s
11.
11.
Szerintem ez akkor is egy nagy bullshit marad, ha valami mérnöknek megmondták, hogy ha ezt a faszságot elhiteti, akkor gazdag lesz. Szerinted ott vagyunk, hogy majd valami felhő fogja mesterséges intelligenciával előre számolni másodpercenként 10-ezerszer, hogy merre mozdul a karakter, ha leesik a gamepad, és majd alig várja, hogy kijöjjön a megfelelő kép a többtízezer előre renderelt megoldás közül?
8.
8.
godach
Olyan negatívak vagytok, mindenben :D
7.
7.
Yanez
Bocsi skacok, nagyon a múltban ragadtam. Megyek kitolom jútyubon a Dark Soulst, mert hallottam jó bossfightok vannak benne. Hátha engem is megizzasztanak, ha 160p-re rakom a felbontást és csak fél szemmel nézem. Lehet ki is platinázom már akkor.
6.
6.
Stranger
#4: Te szoktál játszani? Lol noob. Én már csak youtube-on tolok mindent.

#5
+1
4.
4.
Yanez
"...vagy a várható gombnyomások megjóslásával."

Mi van??? Nemsokára már játszanunk sem kellesz, mert a rendszer majd megjósolója, hogy amúgy hogyan játszanánk és elvégzi helyettünk.
2.
2.
hedzsooo
#1: * A jó pont itt viszont, hogy senkinek nem kellett a pénzét adnia előre ehhez, szóval mi csak nyerhetünk majd ezzel..., idővel.
1.
1.
hedzsooo
Meglátjuk, meglátjuk... Egyenlőre ezt kb. pont akkora látom teljesen elkészültnek az ígéretekhez híven, mint pl. a Star Citizen-t...
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...