Phil Spencer legutóbbi blogbejegyzése rengeteg érdekességet tartogat az Xbox-konzolok jövőjét illetően, szinte minden fronton érkeztek új információk az Xbox Series X-ről.
Elsőként a hardveres megoldások kerültek górcső alá. A friss beszámoló szerint az AMD Zen 2 és RDNA 2 architektúrának köszönhetően az új gép GPU-ja a 12 teraflopos határt is képes lehet majd megugrani, ami a duplája az Xbox One X teljesítményének. Csak hogy legyen mihez viszonyítani PC-fronton is, egy Nvidia GeForce RTX 2060 teljesítménye 12,9 teraflop körül alakul.
Emellett pedig még érkezik egy izgalmas újdonság is Variable Rate Shading (VRS) elnevezéssel, mely segítségével a fejlesztőknek lehetőségük lesz megszabni, hogy a GPU pontosan mivel foglalkozzon. Itt arra kell gondolni, hogy grafikus chipnek nem kell szükségszerűen a játékok minden egyes pixeljére ugyanannyi energiát fecsérelnie, hanem pontosan meg lehet neki határozni, hogy az adott cím során mely specifikus effektre fókuszáljon teljes erőbedobással.
Természetesen nem fog elmaradni a hardveres alapokon nyugvó ray-tracing sem, illetve a gép támogatni fogja a 120 Hz-es megjelenítést is, szóval nem csak minden eddiginél szebb, hanem még gördülékenyebb és folyékonyabb konzolos élményre számíthatunk majd. Az Xbox Series X továbbá rendkívül alacsony késleltetést ígér.
A generáció másik kiemelt fontosságú alkatrésze az SSD-alapú tárhely lesz, mely számos kényelmi funkciónak ad majd lehetőséget. Búcsút inthetünk például a hosszú percekig tartó töltőképernyőknek, a Quick Resume opciónak hála pedig egyszerre akár több játék közt is töltés nélkül ugrálhatunk oda-vissza.
A kompatibilitást érintő funkciókat sem érheti majd panasz, a gép képes lesz az összes korábbi Xbox-generáció címeit futtatni, ráadásul úgy, hogy az Xbox One-os játékok esetében nem igényel majd semmiféle plusz fejlesztői munkálatot egy-egy régebbi cím elindítása. Emellett pedig az előző generációs konzolokhoz vásárolt kiegészítők is teljes mértékben kompatibilisek lesznek az Xbox Series X-szel.
A Smart Deliverynek hála pedig minden játékot elég lesz csupán egyszer megvennünk, és utána biztosak lehetünk abban, hogy bármelyik konzolon is indítjuk el a kedvencünket - legyen az akár Xbox One vagy Xbox Series X -, mindig azt a verziót kapjuk, amelyik a gépünk tulajdonságaihoz a leginkább passzol. A cross-buy lehetőség egyébként a külsős fejlesztésű címeknél csak opcionális lesz, semmi esetre sem kötelező.
Végül pedig a hatalmas sikernek örvendő Game Pass szolgáltatásról is kiderült, hogy a következő generáció során sem intünk majd neki búcsút, sőt, a Microsoft a továbbiakban is elkötelezett a kínálat bővítése mellett.
Vegyetek PC-t és minden problémátok megoldódik... Már 2013-ban ezt kellett volna tennie mindenkinek... :(
Az biztos hogy a mai hardverek már máshogy működnek mint ami a konzolban. Egy új Ryzen procit kb. felesleges tuningolni, mert magától próbálja a lehető legjobb órajelet elérni. Ha megveszel rá egy bazi nagy hűtőt, akkor kicsit magasabb lesz a boost órajeled+tovább is fogja megtartani... és semmit nem kellett hozzá csinálnod csak hűtőt cserélni.
GPU-knál hasonló a helyzet...
Ez az FP16 teljesítmény, az FP32 6.45.
Ami viszont piszkálja a csőröm az az, hogy ami fut One S-en is az biztos nem next gen játék. Majdnem 1.4 tflops-on is akkor futnia kell ugyan annak a valaminek, aminek 12-n. A többi 10.6 meg majd el lesz költve motion blur-re és chromatic aberration-re? Még szerencsé, hogy nem kötelező ennek így lennie...
Annak örülnék, ha döbbenetes mindenféle fejlődést látnánk minden platformon és alapból kérném azt a bevilágítást, ami ebben a generációban a trailerekben volt és megjelenésre meg valahogy mindig eltűnt. (Khm Anthem, Wacsdogsz, Uncsárted 4, Spider Man, R6Siege, Dad of War, Wicser 3 és minden platformon kb minden második játék.)
RDNA 2-t írt Phil a bejegyzésében.
Én egyébként főleg azért várom a következő generációs konzolokat, mert azok határozzák meg mindig azt a technológiai alapot, amihez mérten a fejlesztők készítik majd a játékaikat (PC-re is). A PS4-One érában alig láttunk előreugrást szimulációs komplexitás, az interakció mélysége terén a roppantmónd gyenge CPU-k miatt. Most, hogy 8 magos, 16 szálas Ryzenek ketyegnek majd az új masinákban, lehet végre reménykedni.
Ja, plusz az új Xboxban elvileg lesz ultrawide támogatás, plusz a 60FPS lesz elvileg az új alapérték/sztenderd... és végre az SSD is alap lesz. Talán most először érzem úgy, hogy végre egy olyan konzolgenerációt fogunk kapni, ami terén nem lesz az az érzésem, hogy valamin spóroltak, hogy valami megoldással visszafognák a játékokat.
Persze ettől még ugyanúgy PC-s maradok. :)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.