Nemrég írtunk egy hosszabb cikket arról, hogy játékfejlesztőnek lenni sem leányálom, a mintegy kétezer főt foglalkoztató Rockstart pedig kiemelt példaként hoztuk, miután a fejlesztőcég a remek játékai ellenére hírhedten rossz munkahely. Pedig az elmúlt másfél évben állítólag sokat változott a helyzet, erről a Kotaku számolt be.
Egy, a lap birtokába jutott belsős levél szerint a Rockstar menedzsmentje számos változtatást eszközölt és tervez eszközölni a cég munkafolyamatain, amely pozitív hatással volt és lehet a munkahelyi légkörre. Az idei tervek között szerepel, hogy a munkavállalóknak rugalmas munkaidőt biztosítanak, a vezetőséget tréningekre küldik, folyamatos visszajelzést gyűjtenek az alkalmazottaktól, és jobb kommunikációt szeretnének folytatni. Cél természetesen az is, hogy visszavegyenek a fejlesztők masszív túlóráztatásából is.
Egy ilyen levél persze egyszerű kommunikációs blablának is tűnhetne, a Kotaku viszont alaposabban is utánament a dolognak, és megszólaltatott tizenöt fejlesztőt, hogy számoljanak be a tapasztalataikról. Az interjúk alapján valóban sokkal jobb lett a helyzet a cégnél, a források szerint egészségesebb a légkör, és a menedzsment is empatikusabb lett, elismerik például, hogy belefér, ha valaki egy-egy nap nem produktív - a Rockstarnál korábban az volt a mondás, ha valaki nem hajtja túl magát, nem is dolgozik elég keményen.
A Lincolnban lévő csapat tesztelői esetében a leglátványosabbak talán a változások. Nekik korábban egyenesen kötelező volt a túlórázás, a munkájukat pedig elzárt telefonok és lehúzott redőnyök mellett kellett végezniük, mert a Rockstarnál féltek a szivárgásoktól. Azóta a menedzsment minden munkatársat főállásúvá tett, megemelték a fizetéseket, a túlóra pedig opcionális lett, amiért másfélszeres túlórapénz jár. Ja, és most már a telefonjukat is használhatják az ott dolgozók.
A cégnél a menedzsmentet is alaposan átalakították. Elhagyta a fedélzetet a Rockstar egyik alapítója, Dan Houser, új vezetőt kapott a San Diegó-i és a lincolni stúdió is, és több másik menedzsert is leváltottak. A felfrissült vezetés bejelentette, hogy szeretné mérsékelni a crunchot, ehhez technológiai fronton is változtatásokra készülnek, valamint a tervezést is alaposabban végzik majd el.
Ezek az elképzelések már a következő nagy projektet, az új Grand Theft Autót is érintik majd: a beszámolók szerint felmerült, hogy az új rész "mérsékeltebb" méretekkel kerül majd boltokba (ami a Rockstar esetében így is egy nagy játékot takar valószínűleg), a címet pedig később folyamatosan frissítik és bővítik, hogy egyenletesebben lehessen terhelni a csapatot.
A kérdés persze az, hogy mi sül ki ebből hosszú távon? Az új GTA munkálatai még alig kezdődtek el, a crunch pedig akkor durvul be igazán, ha már közeledik a fejlesztés alatt álló játék megjelenése. A Rockstarnál most bizakodóak a munkatársak, reméljük, néhány év múlva is hasonlóan pozitív véleményeket hallunk majd!
Fizika, hangulat, sztoriban visszalepes lett. Utóbbinál az 5 sztorija teljesen érdektelen, középszernel semmivel nem jobb. A 3 fő karakterbol egyedül Trevor az érdekes, meg talán Michael valamennyire, Franklin meg szimplan irritalo vegig.
https://www.pcguru.hu/hirek/kisebb-lehet-a-vartnal-a-gta-6/54441
Itt benne, van hogy egy bennfentes szerint már legalább feltavnal járnak a keszitessel...
Am szerintem kurva gaz lesz ha pl. 2023-ban fog kijonni, vagyis 10 év telik el 2 GTA rész megjelenése között.
Máshol is divat kevesebb emberrel elvégeztetni több ember munkáját, hadd túlórázzanak! Az utóbbi időben ez kezdett eltűnni a nagy munkaerőhiány miatt, de tartok tőle, hogy ha vége a koronának, akkor újra divatba jön ez a jelenség.
Plusz szerintem a nagyobb ok a késésre, hogy várják az új konzolgenerációt és a GTA V DLC és a SharkCardok elkényelmesítették őket. Olyanok lettek mint annó a Valve miután rájöttek nem kell játékot készíteni a Steam Áruház jobb bevétel.
Jövőre bejelentik,h utána jövőre elkészűl, de csúszik egy kicsit, mert kell az ingyen reklám = 3 év múlva játszhatunk vele. Talán.
Ezt magad sem hiszed... grafika? Ugye hogy mégsem?
De egyébként sem értek egyet. Jó volt a 4 de az 5 jobb lett.
Ezt honnan lehet tudni? Mert akkor ha igaz, jó ha 2025-re lesz belőle valami, holott már rég kellett volna egy bejelentés. 7 (!) éves a GTA V..
"a beszámolók szerint felmerült, hogy az új rész "mérsékeltebb"
Másik ökörség.. Elnézve már az RDR 2-t is ami szintén eszement bejárható terület, pont, hogy nem a giga-blockbuster zászlóshajó ciműkön nem fognak spórolni a srácok jó eséllyel, ami ráadásul valószínű hogy az V. költségvetésének duplájára is rúg majd és olyan játékot fognak letenni elénk, hogy szerintem a collectors edition tartalmaz majd egy 1 TB SSD-t... Kis túlzással persze. Nem tudom elképzelni azt a szituációt hogy az V-nél bármilyen szinten kisebb, hígabb játékot kapjunk.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.