Az NVIDIA a minap bemutatta az RTX 4080 és RTX 4090 néven sorszámozott újgenerációs videokártyáit. A nyers erő (és a kőkemény árazás) mellett azonban egy másik fontos tulajdonságra is felfigyelhettek az érdeklődők, a gyártó ugyanis leleplezte a DLSS supersampling-technológia harmadik iterációját.
A DLSS-rendszerek lényege, hogy a 4K felbontásra és ray tracingre edzett videokártyák a gépi tanulás rásegítésével skálázhatják fel az alacsonyabb pixelszámon renderelt képet. Ez a módszer marginális minőségvesztés mellett rendkívül sok erőforrást spórolhat meg a legkomolyabb vasat igénylő játékoknál. A skálázási opció legújabb, harmadik változatát sajnos kizárólag az októberben megjelenő RTX 40-es széria vásárlói élvezhetik majd, most azonban megtudtuk, hogy melyik játékokban kapcsolhatjuk be azt elsőként:
- A Plague Tale: Requiem
- Atomic Heart
- Black Myth: Wukong
- Bright Memory: Infinite
- Chernobylite
- Conqueror's Blade
- Cyberpunk 2077
- Dakar Rally
- Deliver Us Mars
- Destroy All Humans! 2 - Reprobed
- Dying Light 2 Stay Human
- F1 22
- FIST: Forged In Shadow Torch
- Hitman 3
- Hogwarts Legacy
- Icarus
- Jurassic World Evolution 2
- Justice
- Loopmancer
- Marauders
- Microsoft Flight Simulator
- Midnight Ghost Hunt
- Mount & Blade II: Bannerlord
- Naraka: Bladepoint
- NVIDIA Omniverse
- NVIDIA Racer RTX
- PERISH
- Portal
- Ripout
- Stalker 2: Heart of Chornobyl
- Scathe
- Sword and Fairy 7
- Synced
- The Lord of the Rings: Gollum
- The Witcher 3: Wild Hunt
- Throne And Liberty
- Tower of Fantasy
- Warhammer 40,000: Darktide
A fenti játéklista mellett érdemes megemlítenünk, hogy az új kártyák megjelenésével az Unreal Engine 4 és 5, a Unity, illetve a Frostbite Engine is támogatja majd a DLSS 3-at, vagyis a játékfejlesztőknek sem lesz különösebben nehéz dolguk, ha be szeretnék iktatni az újabb alkotásaikba az NVIDIA technológiáját.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.