Visszatért a Blizzardhoz Chris Metzen, a Warcraft-univerzum atyja
- Írta: szlav
- 2022. december 16.
Ha igazi rocksztár játékfejlesztőkre gondolunk, akkor általában olyan nevek kerülnek elő, mint John Carmack, Cliffy B vagy Hideo Kojima, de a listáról nem hiányozhat a Warcraft egykori atyaúristene, Chris Metzen sem. A veterán játéktervező, történetíró és grafikus művész 1993-ban csatlakozott az akkor még Silicon & Synapse néven futó csapathoz, ahol szerepet vállalt a Warcraft: Orcs & Humans fejlesztésében, később pedig gyakorlatilag minden nagyobb Blizzard-játékot vezető kreatívként segített a világra.
Nélküle nem jöhetett volna létre az a hatalmas univerzum, ahova a World of Warcraft játékosai a mai napig visszajárnak, de a Diablo, a StarCraft és az Overwatch világa is számos karakterrel és történettel szegényebb lenne Metzen nélkül.
Éppen ezért szörnyen szomorú hír volt, amikor az addigra kissé megfáradt úriember 2016-ban bejelentette, hogy elhagyja a Blizzard csapatát és visszavonul a játékipartól. Metzen azóta a családjának és a hobbijainak élt, nyitott egy asztali szerepjátékokkal foglalkozó klubot, amiből egy komplett táblajátékos fejlesztőcsapat, a Warchief Gaming nőtt ki, mindez azonban csak átmeneti időszaknak bizonyult. John Hight, a Warcraft-franchise jelenlegi fejese bejelentette, hogy Metzen kreatív tanácsadói szerepben visszatért a Blizzard csapatához.
"Azeroth lakói! Hatalmas örömmel jelenthetem be, hogy Chris Metzen kreatív tanácsadóként újra csatlakozott a Warcraft vezetői csapatához. Chris először a World of Warcraftra fog összpontosítani, de a munkája később kiterjed majd a folyamatosan növekedő franchise többi projektjeire is." - üzente John Hight.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.