A New York Times forrásai szerint egy igen érdekes emailt küldött körbe a Blizzard Entertainment alkalmazottai közt Allen Adham, a stúdió vezető dizájnere. A levél a vállalat új, házon belül fejlesztett és saját forrásokon tanított generatív mesterséges intelligenciájáról szól, melyet a Stable Diffusion után Blizzard Diffusionnek neveztek el.
Allen Adham levele szerint a Blizzard Diffusion komoly szerepet játszik majd a stúdió játékainak a fejlesztésében, főképp a művészi vonalon. Az AI-eszköztár azért jött létre, hogy segítsen a különböző játékok helyszíneit, karaktereit és a karakterek ruházatát felvázoló concept artok elkészítésében, ez azonban csak az első lépésnek tűnik. Adham ugyanis hozzátette, hogy lehetséges, hogy a későbbiekben hasonló mesterséges intelligencia hajthatja majd a játékok önállóan működő, intelligens NPC karaktereit, hasznos eszköz lehet a procedurális pályatervezésben, de szóba került a hangmimika, a moderáció, illetve maga a kódolás is.
Habár nemrég futott pár kört a médiában Strauss Zelnicknek, a Take-Two fejesének a kijelentése, miszerint mesterséges intelligenciával nem lehet igazán forradalmian egyedi mesterműveket alkotni, világos, hogy más játékgyártók rengeteg potenciált látnak a generatív AI adta lehetőségekben. Gondoljunk csak a Ubisoft AI-alapú szövegírójára, a Ghostwriterre!
Visszakanyarodva a Blizzardhoz: mindezek után érdemes észben tartani, hogy a mesterséges intelligencia által generált tartalmakra való átállás egy olyan új terep, amire a fejlesztők is csak kellő óvatossággal mernek lépni. Az irvine-i stúdió technikai igazgatója, Michael Vance egy másik emailben figyelmeztette a dolgozókat arra, hogy a vállalat saját műveivel, vagyis a Blizzard szellemi tulajdonával semmiképp se "etessenek" más, külső mesterséges intelligenciát.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.