Nem ment simán a Redfall fejlesztése, kitálaltak a dolgozók

  • Írta: zoenn
  • 2023. június 1.
  • Pletyka
Link másolása
A Bloomberg alaposan utánajárt, hogy miért lett csúfos bukás az Arkane Austin kooperatív akciójátéka. Több fejlesztő kilépett, mielőtt a befejezték volna a játékot, mások abban reménykedtek, hogy kaszát kap a Redfall.

A Redfall kétségkívül az idei év egyik legnagyobb csalódása lett, nem csupán a kritikusok húzták le a Prey fejlesztőinek játékát, hanem a játékosok is hamar elpártoltak a kooperatív vámpírvadászattól. A Bloomberg új cikke alaposan utánajárt, hogy mi mehetett félre a fejlesztés során.

A lapnak számos névtelenségbe burkolózó dolgozó nyilatkozott. Elmondásuk szerint az egész fejlesztést állandó munkaerőhiány sújtotta. Az Arkane Austin kevesebb mint 100 fős csapata egyszerűen nem volt elég ahhoz, hogy megalkosson egy többjátékos, mikrotranzakciós monetizációra és erős live service-re építő lövöldözős anyagot, amit az akkori ZeniMax elképzelt. Az elkeseredett veterán fejlesztők szép lassan elkezdtek felmondani, egy ponton 70 százalékuk hagyta el a stúdiót, mire a Redfall a polcokra került. A cég egyszerűen képtelen volt pótolni a szakértelmüket.

A srácok abban reménykedtek, hogy miután a Microsoft 2020-ban felvásárolta a ZeniMaxot, a redmondiak egyszerűen elkaszálják a projektet és helyette újra single player anyagon dolgozhatnak, amiben eddig is jó volt az Arkane. Sajnos nem így lett, a Microsoft nem szólt bele a jelenleg futó projektekbe, és gondoskodott arról, hogy a Redfall továbbra is egy többjátékos FPS legyen, ami ismeretlen terep volt a csapat számára.

Innentől történelem: a Redfall csúnyán elhasalt, a tanulságokat mindenkinek érdemes levonni.

16.
16.
Sophisticated Karen
#14: +1, Halo nem volt rossz. Campaign nem volt a csúcs, de a multi erős volt. Csak hát én nem szeretem egy pár hét után ugyanazt csinálni állandóan.
6.
6.
silkgoat
#3: itt es meg ezer masik videoban azert mast mondnak :D
https://youtu.be/0T6HnR7myck
4.
4.
Doomsayer
Jó, tudni, hogy a Bioware-hez hasonlóan kell látni a dolgokat és érteni, hogy a következő Arkane játék igazából *nem* egy Arkane játék.
3.
3.
delphijos
Saját véleményem továbbra is az, hogy ANNYIRA nem lett ez szar mint amit kapott. Viszont a csapda az az ilyen multis / live service játékoknál amellett hogy papíron több pénz van benne mint egy single címben, hogy a piacra nagyon nehéz betörni. Vagy nagyon jónak kell lennie, vagy valami nagyon új ötlet kell, na meg SZERENCSE. Még ha jobb is lett volna , az se garantált volna sikert. Azért elég telített a piac, hamar el tudnak néptelenedni az ilyen játékok.
2.
2.
Kamukaze
Nem az első ilyen eset a játékfejlesztés történelmében. Egy újabb stúdió akart magának is egy falatot az online lövölde tálból, de ez nem jött be. A stúdió emberei tényleg jó játékokat tettek le eddig az asztalra, csak ugye a single nem hoz annyit a konyhára, mint ezek a futószalagról potyógó szarságok. Viszont ilyen az mikor egy festővel akarsz burkoltatni. Lehet hogy építőipar, de teljesen más szakma.
1.
1.
Chdz
Most meg már a körülményekre hivatkoznak. A következő mi lesz, prüsszel? Hagyjuk már..
Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...