Nem ment simán a Redfall fejlesztése, kitálaltak a dolgozók
- Írta: zoenn
- 2023. június 1.
A Redfall kétségkívül az idei év egyik legnagyobb csalódása lett, nem csupán a kritikusok húzták le a Prey fejlesztőinek játékát, hanem a játékosok is hamar elpártoltak a kooperatív vámpírvadászattól. A Bloomberg új cikke alaposan utánajárt, hogy mi mehetett félre a fejlesztés során.
A lapnak számos névtelenségbe burkolózó dolgozó nyilatkozott. Elmondásuk szerint az egész fejlesztést állandó munkaerőhiány sújtotta. Az Arkane Austin kevesebb mint 100 fős csapata egyszerűen nem volt elég ahhoz, hogy megalkosson egy többjátékos, mikrotranzakciós monetizációra és erős live service-re építő lövöldözős anyagot, amit az akkori ZeniMax elképzelt. Az elkeseredett veterán fejlesztők szép lassan elkezdtek felmondani, egy ponton 70 százalékuk hagyta el a stúdiót, mire a Redfall a polcokra került. A cég egyszerűen képtelen volt pótolni a szakértelmüket.
A srácok abban reménykedtek, hogy miután a Microsoft 2020-ban felvásárolta a ZeniMaxot, a redmondiak egyszerűen elkaszálják a projektet és helyette újra single player anyagon dolgozhatnak, amiben eddig is jó volt az Arkane. Sajnos nem így lett, a Microsoft nem szólt bele a jelenleg futó projektekbe, és gondoskodott arról, hogy a Redfall továbbra is egy többjátékos FPS legyen, ami ismeretlen terep volt a csapat számára.
Innentől történelem: a Redfall csúnyán elhasalt, a tanulságokat mindenkinek érdemes levonni.
https://youtu.be/0T6HnR7myck
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.