Ennyi volt: lehúzza a rolót a The Day Before fejlesztője
- Írta: zoenn
- 2023. december 11.
Erre senki nem számított, ugye? A múlt héten jelent meg a vitatott megítélésű The Day Before Early Access-változata a Steamen, amely nem csupán hemzsegett a hibáktól, túlélő MMO helyett szimpla kivonásos shootert kaptak a vásárlók, és már fejlesztők sem tudták leplezni, hogy újrafelhasznált assetekből rakták össze a játékot.
Nos, aki azt várta, hogy egy idő után a helyzet javulni fog, tévedett. A Fntastic csapata ugyanis a mai napon bezárt. Noha a hivatalos közleményben a stúdió azt állítja, hogy a The Day Before kereskedelmileg kudarc volt, emiatt nem tudnak dolgozni tovább a játékon. Az összes befolyt összeget a partnerek felé fennálló tartozások törlesztésére fordítják.
Ami igazán szomorú, hogy a játék egyetlen javítást sem fog kapni, hogy legalább a kritikus hibákat kigyomlálják belőle, netán később emlékeztessen arra a produktumra, aminek anno hirdették. Ezzel a konzolos változatoknak is búcsút mondhatunk - szerencsére! Sajnos, akik ennek ellenére megvásárolták a The Day Before-t, búcsút mondhatnak a pénzüknek, hiszen nincs refund lehetőség sem.
Hihetetlen, hogy a Fntastic hogyan győzte meg az Nvidiát anno, hogy ezzel az alkotással promózzák az RTX-funkciókat, persze ray trancinget nem tartalmazott a korai hozzáférésű változat. Véleményünk szerint, ahogy szorult a fejlesztők nyaka körül a hurok, inkább gyorsan lehúzták a rolót, semmint szembenézzenek a várható perekkel.
A játékfejlesztésről és pályagyártásról: én jobb, ha nem írok blogot az ilyesmiről - ahhoz még ne mvagyok elég magas szinten -, de van mindenféle tutorial, ami többé-kevésbé jól megmutatja mennyi munka előre elkészített assetekből pályákat fabrikálni - valamint én a Unityvel kezdtem és a Godot engine-t tanítom, de az Unrealban csak igazán egyszerű az ilyesmi, méghozzá nagyfelbontású modellekkel, könnyen használható grafikai eszközökkel, és iszonyatos mennyiségű asset packkal, amit felhasználhat az ember. Ha valaki szeretne beleszagolni a játékfejlesztésbe, most már nagyon egyszerű - csak illúzióromboló, ha játszani is szeret.
Tehát miközben te "rólam és a társaimról" úgy beszélsz, hogy reméled megesszük és jó pofát vágunk hozzá, miközben a következő mondatban meg azt mondod, hogy jóérzésű támogatókat vertek át, addig nekem drágább az időm és az életem, hogy ilyen félkész multis retteneteket kövessek. Válaszolj így mindenkinek az életedben és állj hozzá így mindenhez, aztán legalább gyorsan eljutsz a fogorvoshoz.
Na mindegy. Nem akarom itt játszani az agyam, de aki egy ilyenre beruház úgy, hogy legalább egy napot sem vár a véleményekkel, hírekkel, értékelésekkel - ha már előre nem látta jönni a dolgot, akkor az... well... magára vessen (finoman fogalmazva).
Soha nem lehet szólni semmiért. Sem megjelenés előtt mert akkor "troll", sem utána mert akkor "fikagép" az ember stb, stb...
Tucatnyi példa jöhetne ide most csak az elmúlt fél évből.
Halálra sértődnek amikor az ember gyerekként kezeli őket a megnyilvánulásaik, stílusuk, meglátásaik alapján, azután meg egy a sima hobbival/szórakozással kapcsolatos "világban" sem tudnak érdemben sem tájékozódni, sem saját erdekeik szerint érett vásárlóként/fogyasztóként viselkedni, a legolcsóbb PR/reklámpszichológoai fogásokkal b@sszák át őket nap mint nap.
De ha ezt szóba hozza bárki is : jön a : "mirőbeszész, énnemfoglalkozokezekkecsakjáccok, akkómennyétünteni, leszaromezcsakjáték, énpézem, úgykőtömahogyakarom", és hasonló egytbites megnyilvánulások hada, mert az EGO az viszont az egekben, hogy merészel mondani olyat bárki hogy ő nem látja át a dolgokat, sőt...XD
Ezzel a játékkal kapcsolatban is heti nagy átlagban kétszer fél-háromnegyed órás 5-6-honi és külföldi gamerhírlapot magába foglaló olvasással is több mint világosan képben lehetett lenni,
csak hát ahhoz ugye olvasni is kellene, de még szöveget is értelmezni, és ez mint látszik, a játékostarsadalom többségének képességeit messze meghaladja...
Egyébként mi sem mutatja jobban hogy mennyire vannak képben mint az, hogy pl. a Steam tele van ilyen játékokkal, ugyanezen minta, cégfelépítés, kommunikáció szerint működve, ugyanezen asset flip "technikával" létrehozva a sz@rjaikat, napi, heti, havi szinten átqrva a játékosok kisebb csoportjait, a The Day Before annyiban tér el ezektől, hogy a reklámját valamiért felkapta a -szintén "módfelett tájékozott" - gamersajtó, és akiknek a felelőssége az ilyenekben szintén megérne egy hoszabb "misét"...XD
De igen képzeld, ez bizony egy szándékos átverés volt, és igen, lehetett előre tudni annak aki nem tökhülyeként él csak úgy bele a vakvilágba, és "emberi gonoszsagról" beszélni ilyenkor csak a szokásos szimpla terelés, felelősséghárítás, ami az ostobaságból és/vagy tájekozatlanságból fakad. ;)
Sokszor agyalok ilyesmin, hogy vajon mennyi idő összerakni egyes pályákat és játékelemeket, de én nem értek hozzá, úgyhogy ha te, vagy valaki igen, akkor arról lehetne egy blogot írni. Biztos többeket érdekelne :)
Másrészt meg én nem akarom védeni a játékot, mert azt sem tudom mi ez és annál is drágább az életem, hogy ilyenekről nézzek videókat... de eléggé negatívan állsz hozzá, mint ha direkt valami előre eltervezett átverés lett volna, amit órák alatt összeraktak és tudatosan évekkel előre marketingeltek volna... szóval biztos, hogy mindenki ilyen gonosz és tervezetten rosszat akar? Vagy csak fos lett a játék és az emberek ennyire gonoszak?
#16: +1
Én nem követtem annyira figyelemmel ezt a játékot de a megjelenés előtt kiadott közleményük önmagában mindent elárult… amúgy undorító egy bagázs lehetnek, még rá is tesznek egy lapáttal a “vége előtt”.
Tényleg nem rosszindulatból, de remélem senki nem kapja vissza a pénzt, bár aki volt ennyire hülye hogy ezt nem látta előre, az kétséges hogy tanulna-e abból valamit is...
Am Crytek, "felépítették az ekkora valamit" - nem igazán építettek fel semmit. Előre használható templatekből dolgoztak (olyan szinten, hogy amikor crashelt a játék, az unreal kiírja a projektnevet, és az egyik leggyakoribb oktató survival template volt a játék alapja, meg se változatták. Az unrealben iszonyatosan gyors a prototipizálás, és mivel egy darab asset se az övék volt, a pályát és a gameplayt talán egy combosabb hétvége összehányni - ezért volt ennyire bugos, az implementált rendszerek nem mesheltek egymással semennyire.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.