The Duskbloods - a FromSoftware nem váltott át a multis játékokra

  • Írta: zoenn
  • 2025. április 4.
  • Hír
Link másolása
A Nintendo Switch 2-re bejelentett The Duskbloods kapcsán adott interjút a FromSoftware fejese, Hidetaka Miyazaki, aki elmondta, hogy a stúdiónál nem álltak át hirtelen a multis játékokra, bármennyire is úgy tűnik.

Az Elden Ring: Nightreign és a The Duskbloods láttán sokan azt gondolták, hogy a hibázni nem nagyon tudó stúdió a jövőben a multis játékok készítésére fókuszál. Miyazaki szerint ez nincs így, a FromSoftware-nél továbbra is a single élmények élveznek prioritást - tudtuk meg a Nintendo-nak adott interjújából

Pedig a Nintendo Switch 2 Directen bejelentett The Duskbloods-t egy PvPvE-játékként mutatták be, de ott lesz az Elden Ring Switch 2-verziója is, így a designer szerint "továbbra is aktívan fejlesztenek olyan egyjátékos élményeket", amikről a stúdió már régóta híres. 

A szakember mindezek ellenére nagyon érdekesnek találta a PvPvE struktúráját, mivel már a tervezés folyamán rengeteg ötletük volt, miközben alapozhatnak a korábbi tapasztalataikra is az ellenséggel való nehéz összecsapásokban. A The Duskbloods-ot eredetileg az első Switch-re kezdték el fejleszteni, de miután jött a Switch 2, így az online funkciókra összpontosíthattak, ami közelebb állt a játék eredeti elképzeléseihez. 

Ami a karaktereket és a hátteret illeti, a játékosok az ún. Bloodswornokat irányítanak, akik a megszerzett speciális vér révén szuperember-képességekre tesznek szert. Általánosan vámpírokhoz hasonlítanak, de nem ábrázolják őket olyan szörnyű lényként, amit vámpírizmusként értelmezhetünk. Helyette inkább a romantikus szempontokat erőltették. A játékosok az Első Vérnek nevezett dologért versenyeznek egymással, amely egészen az emberiség alkonyatáig vezethető vissza, különféle korokban és helyszíneken. 

A The Duskbloodsban tehát több térképet járunk be, mindegyik eltérő hangulattal bír. Lesznek hagyományos gótikus stílusú viktoriánus helyszínek, melyek a korai modern kor végét ábrázolják, ahol már vonatok is feltűntek. A vér tehát az alapvető képességeinkhez kellenek, ilyenek a sprint, a szuper-ugrás és a dupla ugrás. Ezek mellett minden karakter fel lesz szerelve lőfegyverekkel is, hiszen a távolsági támadásokon is nagy hangsúly lesz. A FromSoftware korábbi címeivel összehasonlítva ezek a tényezők egyedi ízt kölcsönöznek a játéknak. 

Egy tucat karakter közül választhatunk a játék elején, mindegyikük egyedi háttérrel és felszereléssel rendelkezik. A játéknak lesz egy központi hubja, ahol akár nyolc játékos találkozhat egymással és csatlakozhatnak egy mérkőzéshez. Visszatérésük után további jutalmakat kapnak a karakterük további testreszabásához. Fontosak még a Victory Pontok, amiket bizonyos feltételek teljesülése esetén, vagy egy bossharc után szerezhetünk, de nem csak a csaták után kapunk. 

Ezen kívül minden karakter behívhat maga mellé egy entitást is, ami nagymértékű szabadságot biztosít a harcok során. A Nightreign-hez hasonlóan a The Duskbloods-ból sem hiányoznak a meccsek feltételeit megváltoztató események sem, illetve a játékosok különféle szerepeket is kioszthatnak maguknak eltérő mellékes célok eléréséhez. Más játékosokat kinevezhetünk ellenségnek, másokat viszont társnak. Valójában a karakterek testreszabása az, amiben a játékosok megtalálják a Souls-játékok esszenciáját, és "megváltoztathatjuk a vér történetét és sorsát is". 

És micsoda az a szárnyas patkány, amit a trailerben láttunk? Miyazaki szerint egy tipikus nintendós cukiságról van szó, aki a barátunk és a hubban találkozunk vele (bár a karakter valójában egy idős öregúr). 

A The Duskbloods 2026 folyamán érkezik Nintendo Switch 2-re. 


Biztosítsd be a saját Nintendo Switch 2-det – rendeld elő már most a Konzolvilágnál! 

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.
Egy kis türelmet kérünk...