Ugyan a játékvilág különböző képviselői nagyrészt egyetértenek benne, hogy 2007 volt a valaha élt legjobb év a játékiparban, mégis azt mondom, hogy nekem valahogy nem megy ki a fejemből az a fránya 2004. Hihetetlen címek érkeztek az évben az összes platformra. MGS3, Halo 2, Half-Life 2 és Doom 3… Csupa-csupa aranybetűs, AAA kategóriás játék, hogy az olyan finomságokról, mint a Painkiller már ne is szóljak. Volt azonban egy játék, mely a kritikusokat és a gémereket egyaránt megdöbbentette. A németek techdemoból kinövő akcióorgiája, a Far Cry.
Noha a CryTek új kiadó, és egyben új megbízatások után nézett, a UbiSoft nem hagyja feledésbe merülni a fejlesztőcsapat 2004-es blockbuster-ét. A Far Cry második részének elkészítésével ismét a Splinter Cell, a Rainbow Six, az Assassins Creed, és az egyes Prince of Persia címekért felelős UbiSoft Montreal stúdiót bízták meg, hogy azok új erőt adva a sorozatnak újra felélesszék régi kedvencünket.