A tavalyi év legkiemelkedőbb szerepjátékához megérkezett az első letölthető tartalom. Az Operation Anchorage azon túl, hogy rövidke játékidővel bír, a korábbi koncepciótól teljesen eltérő játékmenetet kínál. A DLC-t úgy kell elképzelni, mint egy beépülő harci szimulátort az alapjátékba, feladat pedig nem lesz más, mint a kommunista Kínától visszafoglalni Alaszkát.
Tíz dollár, az akkor is tíz dollár marad, vagy, ahogy tetszik 800 Microsoft pontba fáj a tartalom levadászása az internetről, s tekintettel arra, hogy szűken 370 MB-ot foglal el a merevlemezen, el lehet gondolkodni azon, hogy megéri-e a némi plusz. Rajongóknak mindenképp, de figyelembe kell venni azt, hogy a Bethesda eltér az eddig megszokott játékmenettől, nem képezi szerves részét a történetnek, bármikor visszatérhetünk egy újrajátszásra az Anchorage világába, ugyanakkor küldetésfolyam nincs szinthez kötve, újoncok magukhoz hasonló kaliberű ellenfeleket kapnak majd az arcukba, így érdemes a későbbiekben egy táposabb karakterrel is visszatérni, s így már a kihívás is üdvözítőbb lehet. A kreatív lehetőségek hívogatóak, de ha túl leszünk rajta csak pislogunk: „- Csak ennyi volt?".
Négy új küldetés lesz a jutalmunk, melyek sorrendben követik egymást, Gamescore vadászoknak pedig négy achievement érhető el, összesen 100 megszerezhető pontért, a szokásos új fegyvereken és ruházaton felül. PC-n a telepítés is kisebb bonyodalmakkal jár: tudvalevő a csomag csak a legfrissebb patch megléte esetén hajlandó elindulni, ám a magyarországi valamint a lengyel példányok nem kompatibilisek a nemzetközi javítással, így hosszas keresgélés után találtam csak meg a megfelelő foltot, ami után végre működésre bírtam az expanziót. A Data Files menüpontban aktiváltam a plugint, aztán feltárult újra Capital Wasteland, ott ahol abbahagytam a kalandot a nukleáris utópiában.
Elsőre semmi változást nem érzünk, a táj ugyanaz, új küldetés sem jelenik meg a Pip-Boy-unkon, ám amint belépünk Rivet City-be, rögtön egy figyelmeztetés üti meg a fülünket: új rádiójelet észleltek Capital Wastelandon, de inkább tűnik vészjelzésnek, mint tudósításnak. Nosza keressük meg a Brotherhood Outcast egyik csapatát, akik rábukkantak egy különös technológiára, ám most baj van – mivel az utolsó szobában bennrekedt egy csapatuk. A szimulátorba, amelyet korábban elit katonák kiképzésére használtak, most be kell lépnünk, hogy kiderítsük mi a gebasz oka. A szimulált ütközetben pedig Alaszkát kell megszabadítanunk a megszálló kommunista Kínától, amikor még minden szép volt, nem égette le a radioaktív felhő a lakosság arcát.
A Pip-Boy interfészében férhetünk hozzá az ütközethez, ám még mielőtt mindenki önfeledt mókázásra számít, leszögezem, hogy ha a szimulátorban meghalunk, akkor a való életben is. Az új terület pedig teljesen eltér a barnásszürke, kopár és sivatagos Wastelandtól: Alaszka ropogós hóval borított világát a fagy uralja, lankás emelkedők és fenyvesek tarkítják, a magasban pedig mindig kék az ég. Szinte már üdítő a természet illata, ám ez csak addig tart, míg először tűzet nem nyitnak ránk. S ebben a DLC-ben erőteljesen a harcon lesz a hangsúly, a békés turizmust elfelejthetjük. Ugyan kevésbé agresszívebb karaktereknek lehetőségük van a lopakodásra is, de ez mégis csak a lövöldözésről szól – s mivel szimulátor, a korábban megszokott inventoryhoz sem férünk majd hozzá.
Fegyvereink azok közül kerülnek ki, amiket a küldetésben zsákmányolunk. A legdurvább egyértelműen a Crysis-es körökben sem ismeretlen Gauss puska, amivel gyakorlatilag darabokra szaggathatjuk ellenségeinket, vagy az AFAK az említésre méltó még. A csetepaték pörgősek, s némi szakértelemmel könnyedén abszolválhatóak is, ám vannak a kínaiaknak elit csapatai is, nevezetesen a Dragoons bandája, akik mesterei a lopakodós harcmodornak, bizony párszor a világ végére kívántam őket (ja, hogy ott vagyunk, bocsi).
A Chimera páncélosa is megizzasztott, néha már egy kevés dumcsinak is örültem volna az NPC-kel, nos erre igen kevés alkalmunk lesz, legtöbbször megyünk előre és darálunk, a vége felé már csapatosan is, bár az intelligencia azért nem könnyítette meg a helyzetemet többedmagammal sem. Az ellenfelek holttestei egy villanás kíséretében eltűnnek, emlékeztetve arra, hogy ez nem az igazi valóság. Nem pakolhatunk fel lőszert, stimpakokat nyakra-főre, sűrűn kutakodnunk kell muníció után. Sunyizós beállítottságúaknak bizonyára jól jön az az új perk, ami a Cover Ops névre hallgat, amellyel a zártörés, a Science és a Small Arms képzettségeket turbózhatjuk fel. Zsákmányolható még a kínaiak Stealth Armor-je, amivel álcázási mutatóinknak adhatunk +15-ös bónuszt. Közelharcra gyúróknak ideális még Shocksword kardja, ami az alapsebzést megbolondítja egy kis elektromossággal is.
Mivel a Fallout 3 olyan tényleges kiegészítő lemezt nem kap, mint az Oblivion a Shivering Isles esetében, csupán hasonló letölthető tartalmak ütik majd a rajongók markát. Az egész kaland három óránál többet nem emésztett fel nálam, kicsit húztam is a számat – RPG mániákusoknak talán nem is tetszik ez a fajta FPS stílus, amiért majd' 3000 forintot kell kicsengetni. Lövöldének kitűnő, az új eszközök sem utolsóak – grafikai téren ugyan a havas táj más stílust képvisel, javulásnak semmi nyoma, régi technikai bugok sem tűntek el.
Az Operation Anchorage egy kitűnő küzdelem, ami pont akkor ér véget, mikor igazán belejöttünk volna. Kár, mi több a PS3 tulajok erről lemaradnak. Hamarosan jön a The Pitt című küldetés, valamint az igazi csemege, a Broken Steel, amelyben a szintlimitet 20-ról 30-ra emelik, új befejezéssel, így a kaland nem szűnik meg, szabadon bejárhatjuk az egész Wastelandet, jólesően figyelhetjük a döntéseink következményeit évek múltán is.
Négy új küldetés lesz a jutalmunk, melyek sorrendben követik egymást, Gamescore vadászoknak pedig négy achievement érhető el, összesen 100 megszerezhető pontért, a szokásos új fegyvereken és ruházaton felül. PC-n a telepítés is kisebb bonyodalmakkal jár: tudvalevő a csomag csak a legfrissebb patch megléte esetén hajlandó elindulni, ám a magyarországi valamint a lengyel példányok nem kompatibilisek a nemzetközi javítással, így hosszas keresgélés után találtam csak meg a megfelelő foltot, ami után végre működésre bírtam az expanziót. A Data Files menüpontban aktiváltam a plugint, aztán feltárult újra Capital Wasteland, ott ahol abbahagytam a kalandot a nukleáris utópiában.
Elsőre semmi változást nem érzünk, a táj ugyanaz, új küldetés sem jelenik meg a Pip-Boy-unkon, ám amint belépünk Rivet City-be, rögtön egy figyelmeztetés üti meg a fülünket: új rádiójelet észleltek Capital Wastelandon, de inkább tűnik vészjelzésnek, mint tudósításnak. Nosza keressük meg a Brotherhood Outcast egyik csapatát, akik rábukkantak egy különös technológiára, ám most baj van – mivel az utolsó szobában bennrekedt egy csapatuk. A szimulátorba, amelyet korábban elit katonák kiképzésére használtak, most be kell lépnünk, hogy kiderítsük mi a gebasz oka. A szimulált ütközetben pedig Alaszkát kell megszabadítanunk a megszálló kommunista Kínától, amikor még minden szép volt, nem égette le a radioaktív felhő a lakosság arcát.
A Pip-Boy interfészében férhetünk hozzá az ütközethez, ám még mielőtt mindenki önfeledt mókázásra számít, leszögezem, hogy ha a szimulátorban meghalunk, akkor a való életben is. Az új terület pedig teljesen eltér a barnásszürke, kopár és sivatagos Wastelandtól: Alaszka ropogós hóval borított világát a fagy uralja, lankás emelkedők és fenyvesek tarkítják, a magasban pedig mindig kék az ég. Szinte már üdítő a természet illata, ám ez csak addig tart, míg először tűzet nem nyitnak ránk. S ebben a DLC-ben erőteljesen a harcon lesz a hangsúly, a békés turizmust elfelejthetjük. Ugyan kevésbé agresszívebb karaktereknek lehetőségük van a lopakodásra is, de ez mégis csak a lövöldözésről szól – s mivel szimulátor, a korábban megszokott inventoryhoz sem férünk majd hozzá.
Fegyvereink azok közül kerülnek ki, amiket a küldetésben zsákmányolunk. A legdurvább egyértelműen a Crysis-es körökben sem ismeretlen Gauss puska, amivel gyakorlatilag darabokra szaggathatjuk ellenségeinket, vagy az AFAK az említésre méltó még. A csetepaték pörgősek, s némi szakértelemmel könnyedén abszolválhatóak is, ám vannak a kínaiaknak elit csapatai is, nevezetesen a Dragoons bandája, akik mesterei a lopakodós harcmodornak, bizony párszor a világ végére kívántam őket (ja, hogy ott vagyunk, bocsi).
A Chimera páncélosa is megizzasztott, néha már egy kevés dumcsinak is örültem volna az NPC-kel, nos erre igen kevés alkalmunk lesz, legtöbbször megyünk előre és darálunk, a vége felé már csapatosan is, bár az intelligencia azért nem könnyítette meg a helyzetemet többedmagammal sem. Az ellenfelek holttestei egy villanás kíséretében eltűnnek, emlékeztetve arra, hogy ez nem az igazi valóság. Nem pakolhatunk fel lőszert, stimpakokat nyakra-főre, sűrűn kutakodnunk kell muníció után. Sunyizós beállítottságúaknak bizonyára jól jön az az új perk, ami a Cover Ops névre hallgat, amellyel a zártörés, a Science és a Small Arms képzettségeket turbózhatjuk fel. Zsákmányolható még a kínaiak Stealth Armor-je, amivel álcázási mutatóinknak adhatunk +15-ös bónuszt. Közelharcra gyúróknak ideális még Shocksword kardja, ami az alapsebzést megbolondítja egy kis elektromossággal is.
Mivel a Fallout 3 olyan tényleges kiegészítő lemezt nem kap, mint az Oblivion a Shivering Isles esetében, csupán hasonló letölthető tartalmak ütik majd a rajongók markát. Az egész kaland három óránál többet nem emésztett fel nálam, kicsit húztam is a számat – RPG mániákusoknak talán nem is tetszik ez a fajta FPS stílus, amiért majd' 3000 forintot kell kicsengetni. Lövöldének kitűnő, az új eszközök sem utolsóak – grafikai téren ugyan a havas táj más stílust képvisel, javulásnak semmi nyoma, régi technikai bugok sem tűntek el.
Az Operation Anchorage egy kitűnő küzdelem, ami pont akkor ér véget, mikor igazán belejöttünk volna. Kár, mi több a PS3 tulajok erről lemaradnak. Hamarosan jön a The Pitt című küldetés, valamint az igazi csemege, a Broken Steel, amelyben a szintlimitet 20-ról 30-ra emelik, új befejezéssel, így a kaland nem szűnik meg, szabadon bejárhatjuk az egész Wastelandet, jólesően figyelhetjük a döntéseink következményeit évek múltán is.
Az Operation Anchorage DLC értékelése: 8.2 pont
Kapcsolódó cikkek
Tk a witchernek is dlc-nek nevezhető az a két küldetéstörténete?! Na jó ez költői kérdés volt. (gondolom igen)
fura ez a kifejezés (DLC) Pc-re:)
már lassan nem lesz kiegészítő sem. apropó: fallout 3-hoz lesz e kiegészítő? vagy maradnak a tucatnyi dlc-éknél, azaz letölthető tartalmak mellett a bethesda srácai?
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.