Üdvözlet drága feleim, azért gyűltünk itt ma össze, hogy szörnyülködjünk kicsit. Én legalábbis nem tudom abbahagyni eme utóbb említett művelet folyamatos gyakorlását, mióta élőben kipróbáltam, játszottam, bétateszteltem az Electronic Arts legújabb fattyát, mely a gazdasági válság jegyében nem egyszerre, hanem apránként üríti majd ki sokak pénztárcáját.
A Battlefield Heroes, az EA legendás háborús FPS sorozatának legújabb darabja kicsit új vizekre evez, már ami a terjesztést illeti. Ez lesz ugyanis a mamutkiadó első olyan játéka, melyet a Play4Free program keretében ingyenes letölthetünk, s egy rövid kis regisztrációs procedúra után rögtön a BTK különböző paragrafusait próbálhatjuk el szerencsétlen játékostársainkon. A kliens meglepően kicsi, mindössze 250 megát kell leszipkázni a battlefield-heroes.com oldalról; meg kell hagyni, ez valószínűleg köszönhető az összesen kettő darab pályának, és a hozzájuk tartozó limitált grafikai elemek mennyiségének, mint sem a DICE programozó gyerekeinek ügyességének.
A játék indítása egy weboldalon keresztül történik, ahol először is be kell jelentkeznünk a korábban létrehozott felhasználónév-jelszó párosunkkal, majd a nagydarab „JÁCCUNK BÁZE" gombra rábökve elindul a kliens –még mindig csak egy kis ablak, ahol a tényleges meccs előtti előkészületeket kell lezavarnunk. Ez az első alkalommal azt jelenti, hogy létre kell hoznunk egy karaktert, akivel aztán majd a későbbiekben több ízben megszegjük a 10 parancsolatot. Két oldal közül kell választanunk: a National Army jellemzően náci stílusú, némi elmebeteg vad gót beütéssel, míg a Royal Army inkább az amerikai hadsereg paródiája. Meg kell jegyezni, mindkét oldal teljes mértékben röhejesen királyul néz ki; elsőre hosszú percekig szakadtam a röhögéstől, amikor megláttam a félmeztelen, falábú, kalapos német katonát, de hasonlóan frankó, kőkemény zöldsapkás, tetoválásos, trikós bakancsos arcokat alkothatunk meg a másik oldalon. Az oldal kiválasztása után következik a hőstípus meghatározása: összesen három lehetőség közül választhatunk, melyek nagyjából lefedik a népszerűbb játékstílusokat. Először is itt van nekünk a Commando, aki könnyű felszerelésével és kevés életerőpontjával a lopakodó-kém karakterosztályt testesíti meg. Fegyverei halálosak, ám kevés a töltény hozzájuk. Képes rejtőzködni, nagyon gyorsan mozog, és csapdákat tud lehelyezni a pálya különböző pontjaira, viszont abba is belehal, ha egy géppuskával a közelébe lövünk. Főbb fegyverei a sniper puska, a kés és majdnem fanatikus hűsége a pápához. A Soldier képezi az átmenetet a nehézfiúk és a kém között: valószínűleg ez lesz az egyik legkedveltebb karakter, hiszen a könnyen használható géppuskát és gránátokat részesíti előnyben, idővel regenerálni tudja életerőpontjait, ráadásul az egyik képességével kevés ideig láthatóvá teszi az összes közeli ellenséges egységet, még akkor is, ha azok fedezék mögött tartózkodnak. A Gunner a BF: Heroes keményarca, nem adja alább olyan stukkernél amibe nem öntöttek bele minimum 25 kiló nehézfémet, és olyan erős páncélzatot visel, hogy a sima golyók csak csiklandozzák. Kedvenc fegyverei a nehézgépágyú (becenevén nagypapa), a rakétavető, de pletykák keringenek arról is, hogy egy későbbi bétaverzióban már bekerül hozzá a lángszóró is.
Amennyiben sikeresen eldöntöttük milyen típusú katonajelölttel szeretnénk majd lecsót csinálni a többiekből, tovább kerülünk a karakter kreációs folyamat utolsó oldalára, ahol néhány alapvető kinézetbeli dolgot változtathatunk meg. Itt állíthatjuk be emberünk bőrszínét (a kaukázusitól az egészen furcsa zombi színig mindenféle előfordul, bár utóbbi Jani barátom szerint egyszerűen csak influenzás Puerto Rico-i). Meghatározhatjuk, milyen legyen a szakállunk, hajunk, hajszínünk, majd ha mindezen átrágtuk magunkat már csak egy nevet kell bepötyögnünk, s újdonsült hősünk készen is áll az akcióra (igen, jól látjátok, nemet nem lehet változtatni, nők nem háborúznak). Hazudtam korábban, mert mindez még a böngészőnkben zajlik le (a játék jelenleg Explorert és Firefoxot támogat), lévén a külön ablakban induló kliens visszadob, amíg nincs legalább egy rendelkezésre álló karakterünk. Most viszont visszaérkezünk a kliensbe, ahol egy lazán kellemes kis zene mellett nézhetünk körül a BF: Heroes által nyújtott lehetőségek tárházában. Először is érdemes beállítani a játékot, mely nem egy különösebben nehéz folyamat, mindösszesen pár grafikai és hangzásbeli csúszkán tudunk variálni, de testre szabhatjuk az irányítógombokat is, valamint kiválaszthatjuk milyen típusú szervereket favorizálunk: járműves harc, gyalogos harc, vagy mindkettő.
Sokkal érdekesebb elfoglaltság körülnézni a Store nevű fülecske alatt, ahol a különböző ruházati és egyéb felszerelések között böngészhetünk. Hősünket teleaggathatjuk mindenféle ruhadarabbal az alap katonai felszerelésektől kezdve az extrém módon elvadult hülyeségekig mindennel. Például az alap zöld egyenruhát leválthatjuk farmeringre, skót szoknyára, felvehetünk hosszú bakancsot, cowboy sapkát, adaléknak vállon átvethető tölténytárakat, kesztyűt, napszemüveget, s persze valamiféle frankó övet. Ez csak egy példa a rengeteg lehetőségből, hiszen minden testrészre rengetegféle ruhadarab közül választhatunk. Nem csak öltözködni tudunk a raktárból, de vehetünk fegyvereket, illetve különböző emoteokat is, melyekkel aztán csata közben mindenféle figyelmeztető jellegű, vagy vicces dolgokat ad elő piciny hősünk. Végül, de nem utolsó sorban az utolsó fül a raktáron belül különböző speciális dolgokat rejt, melyre sajnos később, egy külön fejezetben kell visszatérnem. Most azonban lássuk magát a játékot!
A kliens nagydarab „PLAY NOW" gombjára rábökve a játék megkeresi nekünk a legmegfelelőbb szervert, melyre azonnal be is csatlakozik, így gyakorlatilag pár másodperc alatt már tolhatjuk is az anyagot. A Battlefield: Heroes továbbviszi a Team Fortress 2 által elindított rajzfilmes grafikai vonalat, melyre két okból volt szükség: ezzel a készítők jóval alacsonyabb gépigényt tudnak teremteni, ráadásul elősegíti a humoros hangulat megteremtését. Érdekes az interface kialakítása, első ránézésre ugyanis úgy néz ki, mintha valami szerepjátékba csöppentünk volna: alul a fegyverek és egyéb képességek ikonjai sorakoznak (mint például a pajzs, gyógyítás, stb., melyekből egyszerre három lehet aktív, s meccsen kívül cserélgethetjük őket), bal felül a karakterünk portréja vigyorok, mellette az aktuális szintünk és az XP csík. Bizony, a BF: Heroesban karaktereink fejlődhetnek, melynek hatására pontokat kapnak, melyekből tuningolhatják bizonyos képességeiket. Minden meccs előtt aktiválhatunk különböző „küldetéseket" (pl.: érj el 1000 pontot a játékban), melyek gyakorlatilag az achievementek helyi megfelelői, s teljesítésükért Valor pontok járnak, melyekből további dolgokat vásárolhatunk a raktárban. Ezen kívül a tapasztalati pontokat és a szinteket a BF: Heroes arra is használja, hogy osztályozza a különböző játékosokat, s ne rakja össze a profikat a kezdőkkel.
Az általános játékmenetet tekintve hihetetlen, hogy az első rész óta mennyit fejlődött visszafelé a Battlefield sorozat. Persze a Heroes alapból a komolytalanabb, viccesebb kategóriába tartozik, de most már gyakorlatilag semmilyen játéktudást nem igényel egy-egy jármű irányítása, de úgy általában a harc sem. Még a repülőgépek is teljesen árkád módon röpködnek, ráadásul ráülhetünk a szárnyaikra is, onnan lövöldözve a vakvilágba –ez utóbbi mondjuk eléggé cool, csak kissé érdekesen fest, amikor emberünk úgy ragad a fejjel lefelé közlekedő repülőhöz, mintha megkötött volna a seggén a sziloplaszt. Az egész anyag remekül fest egyébként, nagyon jó az összhatás, a különböző extrém módon testreszabott karakterek humora tökéletesen átjön, s az egész harctér élénk, átlátható és hangulatos, s bár az EA szerint a Heroes lehetőséget ad a hardcore játékra (amit én nem vitatok), egyelőre túlzottan casual barátnak, felszínesnek és könnyűnek tűnik.
Adott tehát egy játék, ami alapvetően hangulatos, jól néz ki, és humoros, ráadásul még ingyen is van. Mi a buktató? Mert bizony van, s sajnos ez a buktató akkora, hogy nálam komplettan el is hasalt rajta az anyag. Nos, kérem szépen minden, amit korábban a Store résznél megemlítettem (a karakterek öltöztetése, emoteok, stb.) pénzbe kerül. Igazi pénzbe. Ez alatt konkrétan azt értem, hogy amennyiben azt szeretnénk, hogy hősünk poénosan és frankón nézzen ki, tehát gyakorlatilag olyan ruhát viseljen, ami nem az alap zöld hulladék, akkor úgynevezett BattleFunds pontokat kell vásárolnunk, igazi valós eurókért cserébe. Nagydolog, mondjátok páran magatokban, maximum megyek az alap ruciban, kit érdekel. Igen ám, csak hogy itt kell rátérnem arra a bizonyos utolsó fülre, amiről korábban azt mondtam, hogy később még visszatérek rá. Nos a raktár ezen része alatt olyan dolgokat vásárolhatunk (ismételten csak valós pénzért cserébe), melyek teljesen lerombolják a kompetitív multiplayer játék lényegét és esszenciáját, mégpedig magát a kompeticiót. Itt, a Widgets fül alatt ugyanis vásárolhatunk XP boostert (gyorsabban és több tapasztalati pontot szerez karakterünk) és Valor pont boostert (gyorsabb Valor pont szerzést tesz lehetővé).
Mondanom sem kell, hogy ez azt jelenti, hogy többé nem a játékos ügyességén múlik, mennyire lesz erős, vagy magas szintű a hőse, hanem azon, mennyi pénze van a bankkártyáján, s ez nem csak a versenyszerű játszás minden elvének mondd ellent, hanem magának a számítógépes játszás fundamentumának is. Megszűnik a hely, ahol mindenki egyenlő, ahol a szegény takarítógyerek szétlőhette rakétavetővel a cégtulajdonos főnökét, ahol a tehetség és játéktudás, a szórakozás lehetősége nem függött a valós élet körülményeitől. Onnantól kezdve, hogy apuci megveheti a kis köcsögnek az XP boostert, vagy a Valor boostert, amiből aztán vehet fegyvereket, vagy egyéb olyan eszközöket, amik segítik a harcban (például gyógyító kötés), nos… onnantól kezdve azt hiszem nincs miről beszélnünk. A legundorítóbb dolog azonban az, hogy a vásárolható dolgok 99%-a (ruhák, fegyverek) mindössze 1 hónapig maradnak meg, s utána vehetjük meg őket újra. Számoljunk egy kicsit: jelenlegi áron a legkisebb megvehető csomag 700 BattleFunds, mely körülbelül annyira elég, hogy egy inget, meg egy sapkát tehessünk magunkévá, 5 euróért, ami most körülbelül 1500 forint. Egy hónapra, mert utána persze eltűnnek. Ennyi pénzből nyugodtan elmehetünk moziba, vagy megihatunk négy korsó Staroprament a csömöri Tulok sörözőben (figyelitek a reklámok halmozását?). Félreértés ne essék, nekem nem a fizetés tényével van gondom, éveken keresztül csengettem a havi 3800 forintokat a World of Warcraftért, és egy fillért nem bántam meg belőle. Jelen esetben is sokkal elfogadhatóbban találnék egy havidíjas megoldást, ahol aztán az igazi, jó és eredményes játék után kapott tapasztalati- vagy bármilyen más pontból vehetnénk különböző kiegészítőket a hősünknek, így egy fair, kompetitív légkört kapva eredményül.
Reggelente izzadva ébredek. Nem tudok aludni, s napközben is csak egy dolog jár a fejemben: az EA milyen különböző módokon képes még megerőszakolni szegény játékpiacot? A Battlefield: Heroes gyorsan megadta a választ. Kíváncsi leszek, hogy a néhány ázsiai MMO esetében alkalmazott fizetési módszer mennyire fog beválni Európában és Amerikában. Mindettől függetlenül a két pálya és a három karakterosztály kevés, s bármennyire hangulatos és szerethető egyébként ez a lebutított, bárki által könnyedén elkezdhető Battlefield, azért mégiscsak egy kizárólag online játszható kompetitív shooter, így a valós pénzen alapuló karakterfejlesztéssel pont tökön lőtték magukat a készítők.
A játék indítása egy weboldalon keresztül történik, ahol először is be kell jelentkeznünk a korábban létrehozott felhasználónév-jelszó párosunkkal, majd a nagydarab „JÁCCUNK BÁZE" gombra rábökve elindul a kliens –még mindig csak egy kis ablak, ahol a tényleges meccs előtti előkészületeket kell lezavarnunk. Ez az első alkalommal azt jelenti, hogy létre kell hoznunk egy karaktert, akivel aztán majd a későbbiekben több ízben megszegjük a 10 parancsolatot. Két oldal közül kell választanunk: a National Army jellemzően náci stílusú, némi elmebeteg vad gót beütéssel, míg a Royal Army inkább az amerikai hadsereg paródiája. Meg kell jegyezni, mindkét oldal teljes mértékben röhejesen királyul néz ki; elsőre hosszú percekig szakadtam a röhögéstől, amikor megláttam a félmeztelen, falábú, kalapos német katonát, de hasonlóan frankó, kőkemény zöldsapkás, tetoválásos, trikós bakancsos arcokat alkothatunk meg a másik oldalon. Az oldal kiválasztása után következik a hőstípus meghatározása: összesen három lehetőség közül választhatunk, melyek nagyjából lefedik a népszerűbb játékstílusokat. Először is itt van nekünk a Commando, aki könnyű felszerelésével és kevés életerőpontjával a lopakodó-kém karakterosztályt testesíti meg. Fegyverei halálosak, ám kevés a töltény hozzájuk. Képes rejtőzködni, nagyon gyorsan mozog, és csapdákat tud lehelyezni a pálya különböző pontjaira, viszont abba is belehal, ha egy géppuskával a közelébe lövünk. Főbb fegyverei a sniper puska, a kés és majdnem fanatikus hűsége a pápához. A Soldier képezi az átmenetet a nehézfiúk és a kém között: valószínűleg ez lesz az egyik legkedveltebb karakter, hiszen a könnyen használható géppuskát és gránátokat részesíti előnyben, idővel regenerálni tudja életerőpontjait, ráadásul az egyik képességével kevés ideig láthatóvá teszi az összes közeli ellenséges egységet, még akkor is, ha azok fedezék mögött tartózkodnak. A Gunner a BF: Heroes keményarca, nem adja alább olyan stukkernél amibe nem öntöttek bele minimum 25 kiló nehézfémet, és olyan erős páncélzatot visel, hogy a sima golyók csak csiklandozzák. Kedvenc fegyverei a nehézgépágyú (becenevén nagypapa), a rakétavető, de pletykák keringenek arról is, hogy egy későbbi bétaverzióban már bekerül hozzá a lángszóró is.
Amennyiben sikeresen eldöntöttük milyen típusú katonajelölttel szeretnénk majd lecsót csinálni a többiekből, tovább kerülünk a karakter kreációs folyamat utolsó oldalára, ahol néhány alapvető kinézetbeli dolgot változtathatunk meg. Itt állíthatjuk be emberünk bőrszínét (a kaukázusitól az egészen furcsa zombi színig mindenféle előfordul, bár utóbbi Jani barátom szerint egyszerűen csak influenzás Puerto Rico-i). Meghatározhatjuk, milyen legyen a szakállunk, hajunk, hajszínünk, majd ha mindezen átrágtuk magunkat már csak egy nevet kell bepötyögnünk, s újdonsült hősünk készen is áll az akcióra (igen, jól látjátok, nemet nem lehet változtatni, nők nem háborúznak). Hazudtam korábban, mert mindez még a böngészőnkben zajlik le (a játék jelenleg Explorert és Firefoxot támogat), lévén a külön ablakban induló kliens visszadob, amíg nincs legalább egy rendelkezésre álló karakterünk. Most viszont visszaérkezünk a kliensbe, ahol egy lazán kellemes kis zene mellett nézhetünk körül a BF: Heroes által nyújtott lehetőségek tárházában. Először is érdemes beállítani a játékot, mely nem egy különösebben nehéz folyamat, mindösszesen pár grafikai és hangzásbeli csúszkán tudunk variálni, de testre szabhatjuk az irányítógombokat is, valamint kiválaszthatjuk milyen típusú szervereket favorizálunk: járműves harc, gyalogos harc, vagy mindkettő.
Sokkal érdekesebb elfoglaltság körülnézni a Store nevű fülecske alatt, ahol a különböző ruházati és egyéb felszerelések között böngészhetünk. Hősünket teleaggathatjuk mindenféle ruhadarabbal az alap katonai felszerelésektől kezdve az extrém módon elvadult hülyeségekig mindennel. Például az alap zöld egyenruhát leválthatjuk farmeringre, skót szoknyára, felvehetünk hosszú bakancsot, cowboy sapkát, adaléknak vállon átvethető tölténytárakat, kesztyűt, napszemüveget, s persze valamiféle frankó övet. Ez csak egy példa a rengeteg lehetőségből, hiszen minden testrészre rengetegféle ruhadarab közül választhatunk. Nem csak öltözködni tudunk a raktárból, de vehetünk fegyvereket, illetve különböző emoteokat is, melyekkel aztán csata közben mindenféle figyelmeztető jellegű, vagy vicces dolgokat ad elő piciny hősünk. Végül, de nem utolsó sorban az utolsó fül a raktáron belül különböző speciális dolgokat rejt, melyre sajnos később, egy külön fejezetben kell visszatérnem. Most azonban lássuk magát a játékot!
A kliens nagydarab „PLAY NOW" gombjára rábökve a játék megkeresi nekünk a legmegfelelőbb szervert, melyre azonnal be is csatlakozik, így gyakorlatilag pár másodperc alatt már tolhatjuk is az anyagot. A Battlefield: Heroes továbbviszi a Team Fortress 2 által elindított rajzfilmes grafikai vonalat, melyre két okból volt szükség: ezzel a készítők jóval alacsonyabb gépigényt tudnak teremteni, ráadásul elősegíti a humoros hangulat megteremtését. Érdekes az interface kialakítása, első ránézésre ugyanis úgy néz ki, mintha valami szerepjátékba csöppentünk volna: alul a fegyverek és egyéb képességek ikonjai sorakoznak (mint például a pajzs, gyógyítás, stb., melyekből egyszerre három lehet aktív, s meccsen kívül cserélgethetjük őket), bal felül a karakterünk portréja vigyorok, mellette az aktuális szintünk és az XP csík. Bizony, a BF: Heroesban karaktereink fejlődhetnek, melynek hatására pontokat kapnak, melyekből tuningolhatják bizonyos képességeiket. Minden meccs előtt aktiválhatunk különböző „küldetéseket" (pl.: érj el 1000 pontot a játékban), melyek gyakorlatilag az achievementek helyi megfelelői, s teljesítésükért Valor pontok járnak, melyekből további dolgokat vásárolhatunk a raktárban. Ezen kívül a tapasztalati pontokat és a szinteket a BF: Heroes arra is használja, hogy osztályozza a különböző játékosokat, s ne rakja össze a profikat a kezdőkkel.
Az általános játékmenetet tekintve hihetetlen, hogy az első rész óta mennyit fejlődött visszafelé a Battlefield sorozat. Persze a Heroes alapból a komolytalanabb, viccesebb kategóriába tartozik, de most már gyakorlatilag semmilyen játéktudást nem igényel egy-egy jármű irányítása, de úgy általában a harc sem. Még a repülőgépek is teljesen árkád módon röpködnek, ráadásul ráülhetünk a szárnyaikra is, onnan lövöldözve a vakvilágba –ez utóbbi mondjuk eléggé cool, csak kissé érdekesen fest, amikor emberünk úgy ragad a fejjel lefelé közlekedő repülőhöz, mintha megkötött volna a seggén a sziloplaszt. Az egész anyag remekül fest egyébként, nagyon jó az összhatás, a különböző extrém módon testreszabott karakterek humora tökéletesen átjön, s az egész harctér élénk, átlátható és hangulatos, s bár az EA szerint a Heroes lehetőséget ad a hardcore játékra (amit én nem vitatok), egyelőre túlzottan casual barátnak, felszínesnek és könnyűnek tűnik.
Adott tehát egy játék, ami alapvetően hangulatos, jól néz ki, és humoros, ráadásul még ingyen is van. Mi a buktató? Mert bizony van, s sajnos ez a buktató akkora, hogy nálam komplettan el is hasalt rajta az anyag. Nos, kérem szépen minden, amit korábban a Store résznél megemlítettem (a karakterek öltöztetése, emoteok, stb.) pénzbe kerül. Igazi pénzbe. Ez alatt konkrétan azt értem, hogy amennyiben azt szeretnénk, hogy hősünk poénosan és frankón nézzen ki, tehát gyakorlatilag olyan ruhát viseljen, ami nem az alap zöld hulladék, akkor úgynevezett BattleFunds pontokat kell vásárolnunk, igazi valós eurókért cserébe. Nagydolog, mondjátok páran magatokban, maximum megyek az alap ruciban, kit érdekel. Igen ám, csak hogy itt kell rátérnem arra a bizonyos utolsó fülre, amiről korábban azt mondtam, hogy később még visszatérek rá. Nos a raktár ezen része alatt olyan dolgokat vásárolhatunk (ismételten csak valós pénzért cserébe), melyek teljesen lerombolják a kompetitív multiplayer játék lényegét és esszenciáját, mégpedig magát a kompeticiót. Itt, a Widgets fül alatt ugyanis vásárolhatunk XP boostert (gyorsabban és több tapasztalati pontot szerez karakterünk) és Valor pont boostert (gyorsabb Valor pont szerzést tesz lehetővé).
Mondanom sem kell, hogy ez azt jelenti, hogy többé nem a játékos ügyességén múlik, mennyire lesz erős, vagy magas szintű a hőse, hanem azon, mennyi pénze van a bankkártyáján, s ez nem csak a versenyszerű játszás minden elvének mondd ellent, hanem magának a számítógépes játszás fundamentumának is. Megszűnik a hely, ahol mindenki egyenlő, ahol a szegény takarítógyerek szétlőhette rakétavetővel a cégtulajdonos főnökét, ahol a tehetség és játéktudás, a szórakozás lehetősége nem függött a valós élet körülményeitől. Onnantól kezdve, hogy apuci megveheti a kis köcsögnek az XP boostert, vagy a Valor boostert, amiből aztán vehet fegyvereket, vagy egyéb olyan eszközöket, amik segítik a harcban (például gyógyító kötés), nos… onnantól kezdve azt hiszem nincs miről beszélnünk. A legundorítóbb dolog azonban az, hogy a vásárolható dolgok 99%-a (ruhák, fegyverek) mindössze 1 hónapig maradnak meg, s utána vehetjük meg őket újra. Számoljunk egy kicsit: jelenlegi áron a legkisebb megvehető csomag 700 BattleFunds, mely körülbelül annyira elég, hogy egy inget, meg egy sapkát tehessünk magunkévá, 5 euróért, ami most körülbelül 1500 forint. Egy hónapra, mert utána persze eltűnnek. Ennyi pénzből nyugodtan elmehetünk moziba, vagy megihatunk négy korsó Staroprament a csömöri Tulok sörözőben (figyelitek a reklámok halmozását?). Félreértés ne essék, nekem nem a fizetés tényével van gondom, éveken keresztül csengettem a havi 3800 forintokat a World of Warcraftért, és egy fillért nem bántam meg belőle. Jelen esetben is sokkal elfogadhatóbban találnék egy havidíjas megoldást, ahol aztán az igazi, jó és eredményes játék után kapott tapasztalati- vagy bármilyen más pontból vehetnénk különböző kiegészítőket a hősünknek, így egy fair, kompetitív légkört kapva eredményül.
Reggelente izzadva ébredek. Nem tudok aludni, s napközben is csak egy dolog jár a fejemben: az EA milyen különböző módokon képes még megerőszakolni szegény játékpiacot? A Battlefield: Heroes gyorsan megadta a választ. Kíváncsi leszek, hogy a néhány ázsiai MMO esetében alkalmazott fizetési módszer mennyire fog beválni Európában és Amerikában. Mindettől függetlenül a két pálya és a három karakterosztály kevés, s bármennyire hangulatos és szerethető egyébként ez a lebutított, bárki által könnyedén elkezdhető Battlefield, azért mégiscsak egy kizárólag online játszható kompetitív shooter, így a valós pénzen alapuló karakterfejlesztéssel pont tökön lőtték magukat a készítők.
Kapcsolódó cikk
Azért tény, hogy a legtöbb F2P játékban is van eme... lehetőség. De a CrossFire-nál többnyire csak kiegészítőket lehet venni. Az Exteel már hatáseset, mert van csak Coinos cucc. A Combat Arms viszont van pár spéci cucc, karakter és egyéb.
Bocs a káromkodásért, de ezek az indulatok tényleg valósak voltak...:)
Ez a vásárlósdi meg tényleg elcseszi az egészet.
5: Nem akarok messzemenő találgatásokba bocsátkozni, de ha már EA berakta a lehetőséget, hogy a játékos vehessen magának VP-t, akkor biztos úgy alakították ki a pontrendszert is, hogy gyakorlatilag rákényszerítsék a játékosokat a VP vásárlására. Máskülönben nem lenne részükről értelme a rendszernek.
Erre csak a hasonló kategóriájú Combat Arms-ot tudom felhozni. Ott is gyűjtögetheted magadnak a pontokat játék alatt és veheted meg magadnak az új cuccokat - pontosabban csak vehetnéd. Mivel a játék során minimális mennyiségű pontot lehet csak gyűjteni. Ergo hetekbe telne, hogy egyáltalán egy sisakot meg lehessen venni.
Kétlem, hogy ez BFH esetén másképp lenne. Tehát vagy perkálsz vagy tolod hónapokig a játékot, hogy megvehesd magadnak 1 hétre a roham sisakot. Aztán 1 hét után kezdheted előröl a pontok gyűjtögetését.
De hét miért is lenne ez meglepő? Ott kell lehúzni a felhasználókat ahol csak lehet. Mert ugye az roppant kecsegtető ajánlat, hogy néhány euróért hozzá lehet jutni a jobb cuccokhoz, aztán örülni, mint majom a farkának, hogy vezetjük a ranglistát.
A népnek Battlefield 3 kell :)
A játékról annyit, hogy ezzel a fizetős baromsággal gyakorlatilag értéktelen, pedig amúgy tetszik. De hát az EA marketingesei biztos jobban tudják..
Ui: a Badcompany-nak mióta rajzfilmszerű a grafikája?
a cikk jó lett, nekem sem tetszik eza fizetéses dolog, de mind1 én csak szórakozni akarok^^
hehe, jo cikk lett InGen.
a fizeteses dologrol meg csak annyit, hogy az osszes browser game uzleti logikaja is pont ugyanez. ha fizetsz, akkor gyorsabban epithetsz, vagy akarmitcsinalhatsz mint a tobbiek. es mukodik.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.