A Crysis csúfosat bukott tavaly, az ünnepek előtt az Egyesült Államokban mindössze 86000 darabot sikerült belőle eladni. Sokan úgy gondolják, tényleg leáldozott a PC-s játékoknak, a pénztárca már nem bírja sokáig az egyre nagyobb és nagyobb gépigényeket, sőt a warez is ezen a platformon a legerősebb. Az Electronic Arts talán pont ezért is kísérletezik most új stílussal, melynek egyik első darabja a Battlefield: Heroes.
A svéd DICE legújabb játéka, a Battlefield: Heroes ugyanis nem csak, hogy trendi laptopbarát módjára alacsony gépigényt kínál, de ráadásul teljesen ingyenes is! Szabadon le lehet tölteni, és havidíj sincs, gyakorlatilag ingyen vadászhatjuk egymást, cserébe mindössze néhány reklámot kell megnéznünk – de kibírjuk, sok játék van tele mindenféle óriásplakátokkal és képünkbe nyomott márkajelzésekkel. Eljött végre tehát a pálfordulás ideje, jönnek a minőségi ingyenes játékok!
Az új irányvonalhoz az ötletet a dél-koreai minta adta. Ott hódítanak jelenleg leggyorsabban a digitális szórakoztatás műfajai, a játékos társadalom pedig napról-napra növekszik, a nagyvárosokban már alig van offline háztartás. A Nexon Corporation felfigyelt a koreaiak nagy netéhségére, és elhatározta, hogy rászoktatja őket a játékokra. Kiadták a Maplestory című ingyenes MMORPG-t, mely az ott megszokott low-end PC-ken is remekül futott, a vírusmarketing pedig pillanatok alatt milliókhoz juttatta el. Azok is rákaptak a játékra, akik eddig csak az Explorer-t és a Messenger-t használták, és ami nem semmi, hogy a siker után látványosan megnőtt a játékvásárlások aránya!
Igazi siker sztori ez, az Electronic Arts is valami hasonlót szeretne elérni a Battlefield: Heroes-zal. A fejlesztők ezt az epizódot a kezdőknek szánják, ahogy ők fogalmaztak, ha egy first time player kipróbálja a korábbi Battlefield-eket, a sok profi mellett hamar elmegy tőle a kedve. A Heroes-ban hatalmas energiacsíkja lesz mindenkinek, az összecsapások így hosszabbak lesznek, és a respawn-ra sem kell majd annyit várni. Akármilyenre is sikerüljön formálni a stílust, nekünk, hardcore gamereknek mindenképp jó lesz, legalább végre kapunk egy újabb, minőségi, ingyenes játékot.
A Battlefield: Heroes ismét a második világháború színtereit nyitja majd meg előttünk, a Team Fortess 2-höz hasonló rajzfilmes grafikát pedig akár már egy 512 MB RAM-mal, 64 megás videókártyával, és 1 GHZ-es procival felszerelt gép is képes lesz megmozgatni. Jó szokáshoz hűen ismét a Szövetségesek csapnak össze a Tengelyhatalmakkal, bár utóbbit a fiatalabb generáció kedvéért ez esetben National Army-nak fogják hívni. Az új Battlefield játékmenet szerves részét fogja még képezni az abilities menü, itt mindenféle speciális képességet tudunk aktiválni, lesz például automatikus élet újratöltés, és lángoló töltény is. Természetesen a rajzfilmes erőszak mellett a humor is főszerepet kap, nem csak a karakterek lesznek viccesen megformálva, de a Q betű lenyomásával például választhatunk az előre felvett gúnyolódások, aranyköpések, vagy mutogatások közül is, így piszkálva ellenfeleinket.
A felfrissített Battlefield életérzés azért nem dob el minden régi tulajdonságot. A Heroes-ban is lesznek majd vezethető tankok, terepjárók és repülők, és megmarad a különböző stratégiai pontok elfoglalásának rendszere is, nem kell attól tartani, hogy egy agyatlan deathmatch-csé alakul át a cím. A klasszikus epizódokhoz visszatérve az új részben már nem lesznek akkora pályák, mint a BF2-ben, a spawn rendszer pedig nem úgy teszi majd le a játékosokat, hogy percekig kelljen gyalogolni a csatába. Minden kezdőpont tele lesz járművekkel, már nem csak az első három szerencsés tud beugrani a volánhoz, az átgondolt objective-ek között pedig a magányos harcos, és a csapatmunkát kedvelő játékos is megtalálja majd a számára megfelelőt.
A különböző mini küldetések végrehajtásáért olyan virtuális pénzhez juthatunk majd, melyből többet közt karakterünket tudjuk testre szabni. A fegyvereken és különleges képességeken kívül lehet majd szemvédőt, jelvényt, sapkát, sisakot, csizmát, szemüveget, kesztyűt és övet vásárolni, vagyis a rendszeresített egyenruhán kívül mindent kedvünk szerint variálhatunk hősünkön. Jó hír, hogy cuccainkat egy aukció keretein belül el is adhatjuk, megelőzve ezzel, hogy tönkretegye napunkat egy-egy meggondolatlan költés.
Nem csak ily módokon lehet majd személyre szabni a karaktereket, már maga a játék indulásakor is három osztály között választhatunk, melyek nem csak, hogy különböző tulajdonságokkal bírnak majd, de eltérő módon is fejlődnek. A kommandós megfelelő szintre fejlődve egy rövid koncentrációt követően át tud látni a falakon, megsúgva csapattársainak, hogy hol van az ellenség, míg a gunnerek a komoly állóképességüknek és erős fegyverarzenáljuknak köszönhetően lazán megrohamozhatják a búvóhelyet. A klán vezéreknek tehát ötletesen kell majd felépíteniük a csapatot, itt nem lesz elég a jó reflex és a szuper érzékeny egér.
Hogy ne unjuk meg olyan hamar a játékot, a fejlesztők folyamatos mini kiegészítőkkel látnak majd el minket. A start idején például csak 15 különleges képesség lesz, ezt a terv szerint egy év alatt 50-re növelik, sőt a hivatalos fórumon bárki elmondhatja, hogy milyen újdonságokat látna szívesen a játékban, és ha azt jónak találják, már mehet is a programozás. Folyamatos fejlesztés alatt lesz tehát a játék, sőt a programozók még azt is megígérték, hogy ha például sokan kérnek majd FPS nézetet, akkor a third person mellett idővel ezt is bevezetik. Szimpatikus ígéretek, reméljük a legjobbakat, a nyári megjelenést pedig epekedve várjuk!
Az új irányvonalhoz az ötletet a dél-koreai minta adta. Ott hódítanak jelenleg leggyorsabban a digitális szórakoztatás műfajai, a játékos társadalom pedig napról-napra növekszik, a nagyvárosokban már alig van offline háztartás. A Nexon Corporation felfigyelt a koreaiak nagy netéhségére, és elhatározta, hogy rászoktatja őket a játékokra. Kiadták a Maplestory című ingyenes MMORPG-t, mely az ott megszokott low-end PC-ken is remekül futott, a vírusmarketing pedig pillanatok alatt milliókhoz juttatta el. Azok is rákaptak a játékra, akik eddig csak az Explorer-t és a Messenger-t használták, és ami nem semmi, hogy a siker után látványosan megnőtt a játékvásárlások aránya!
Igazi siker sztori ez, az Electronic Arts is valami hasonlót szeretne elérni a Battlefield: Heroes-zal. A fejlesztők ezt az epizódot a kezdőknek szánják, ahogy ők fogalmaztak, ha egy first time player kipróbálja a korábbi Battlefield-eket, a sok profi mellett hamar elmegy tőle a kedve. A Heroes-ban hatalmas energiacsíkja lesz mindenkinek, az összecsapások így hosszabbak lesznek, és a respawn-ra sem kell majd annyit várni. Akármilyenre is sikerüljön formálni a stílust, nekünk, hardcore gamereknek mindenképp jó lesz, legalább végre kapunk egy újabb, minőségi, ingyenes játékot.
A Battlefield: Heroes ismét a második világháború színtereit nyitja majd meg előttünk, a Team Fortess 2-höz hasonló rajzfilmes grafikát pedig akár már egy 512 MB RAM-mal, 64 megás videókártyával, és 1 GHZ-es procival felszerelt gép is képes lesz megmozgatni. Jó szokáshoz hűen ismét a Szövetségesek csapnak össze a Tengelyhatalmakkal, bár utóbbit a fiatalabb generáció kedvéért ez esetben National Army-nak fogják hívni. Az új Battlefield játékmenet szerves részét fogja még képezni az abilities menü, itt mindenféle speciális képességet tudunk aktiválni, lesz például automatikus élet újratöltés, és lángoló töltény is. Természetesen a rajzfilmes erőszak mellett a humor is főszerepet kap, nem csak a karakterek lesznek viccesen megformálva, de a Q betű lenyomásával például választhatunk az előre felvett gúnyolódások, aranyköpések, vagy mutogatások közül is, így piszkálva ellenfeleinket.
A felfrissített Battlefield életérzés azért nem dob el minden régi tulajdonságot. A Heroes-ban is lesznek majd vezethető tankok, terepjárók és repülők, és megmarad a különböző stratégiai pontok elfoglalásának rendszere is, nem kell attól tartani, hogy egy agyatlan deathmatch-csé alakul át a cím. A klasszikus epizódokhoz visszatérve az új részben már nem lesznek akkora pályák, mint a BF2-ben, a spawn rendszer pedig nem úgy teszi majd le a játékosokat, hogy percekig kelljen gyalogolni a csatába. Minden kezdőpont tele lesz járművekkel, már nem csak az első három szerencsés tud beugrani a volánhoz, az átgondolt objective-ek között pedig a magányos harcos, és a csapatmunkát kedvelő játékos is megtalálja majd a számára megfelelőt.
A különböző mini küldetések végrehajtásáért olyan virtuális pénzhez juthatunk majd, melyből többet közt karakterünket tudjuk testre szabni. A fegyvereken és különleges képességeken kívül lehet majd szemvédőt, jelvényt, sapkát, sisakot, csizmát, szemüveget, kesztyűt és övet vásárolni, vagyis a rendszeresített egyenruhán kívül mindent kedvünk szerint variálhatunk hősünkön. Jó hír, hogy cuccainkat egy aukció keretein belül el is adhatjuk, megelőzve ezzel, hogy tönkretegye napunkat egy-egy meggondolatlan költés.
Nem csak ily módokon lehet majd személyre szabni a karaktereket, már maga a játék indulásakor is három osztály között választhatunk, melyek nem csak, hogy különböző tulajdonságokkal bírnak majd, de eltérő módon is fejlődnek. A kommandós megfelelő szintre fejlődve egy rövid koncentrációt követően át tud látni a falakon, megsúgva csapattársainak, hogy hol van az ellenség, míg a gunnerek a komoly állóképességüknek és erős fegyverarzenáljuknak köszönhetően lazán megrohamozhatják a búvóhelyet. A klán vezéreknek tehát ötletesen kell majd felépíteniük a csapatot, itt nem lesz elég a jó reflex és a szuper érzékeny egér.
Hogy ne unjuk meg olyan hamar a játékot, a fejlesztők folyamatos mini kiegészítőkkel látnak majd el minket. A start idején például csak 15 különleges képesség lesz, ezt a terv szerint egy év alatt 50-re növelik, sőt a hivatalos fórumon bárki elmondhatja, hogy milyen újdonságokat látna szívesen a játékban, és ha azt jónak találják, már mehet is a programozás. Folyamatos fejlesztés alatt lesz tehát a játék, sőt a programozók még azt is megígérték, hogy ha például sokan kérnek majd FPS nézetet, akkor a third person mellett idővel ezt is bevezetik. Szimpatikus ígéretek, reméljük a legjobbakat, a nyári megjelenést pedig epekedve várjuk!
Kapcsolódó cikk
Én még azt remélem azért, hogy a BF-re jellemző checkpoint foglalósdi játékmenetet azért felújítják. Mert az rövid időn belül unalmassá válik. Ahogy nálam a Fronlines bétájával.
#7: Egyet értek. Nekem nagyon tetszik a koncepció, az ingyenességért meg áldom az eget, de ez valahogy nem emésztődik meg.
Tévedtem.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.