Eljött az Ítélet Napja. A Skynet öntudatra ébredését követően megpecsételődött az emberiség sorsa, a világunkat ostrom alatt tartó gyilkos robotok pedig napról-napra egyre több cselt és trükköt eszelnek ki ellenünk. Régóta harcolunk. Elözönlenek minket a gépek, de az emberek erejét nem számokban mérik. John Connor vagyok. Ha halljátok az üzenetem, van még ellenállás.
A Terminator Salvation játék a nyáron mozikba kerülő új film előzményeit dolgozza fel. Története szerint a Skynet egy eltévedt rakétájával saját magát sebesítette meg, a mindent uraló gépóriás átmeneti gyengeségét kihasználva pedig a feladatunk nem kisebb lesz, mint tudtukra adni a gépeknek, hogy komoly ellenfélre akadtak az emberek személyében. Pontosan 2016-ban járunk, a nukleáris háború már javában folyik, John Connor pedig beteljesítette végzetét, és élére állt az emberi ellenállásnak.
A mozifilmekhez készített játékok esetében illik mindig előítéletesnek lenni, a legtöbb ugyanis gyakorlatilag arra jó csak, hogy kihúzzon még egy kis pénzt a zsebünkből, a kiadót minden más hidegen hagyja. A Terminator Salvation se érdemel komolyabb előzetes bizalmat, már csak azért sem, mert Christian Bale egyszerűen elutasította a főhős szinkronizálását, mondván nem tetszik neki a játék, nem adja hozzá a nevét. Abban viszont egyet érthet velem mindenki, hogy a Rise of the Machines-nél és a War of the Machines-nél csak jobb lehet a Salvation, úgyhogy már az előző nagy bukások miatt is megéri a próbát.
A játékban John Connor mellett egy másik hős, név szerint Blair Williams kisasszony is feltűnik majd, aki bajtársiasságát bizonyítva folyton ott lesz velünk a tűzvonalban. A Salvation a Gears of War által egyszer már jól kitaposott utat követi, a nagy testvérhez hasonlóan itt is komoly szerepet kapnak a fedezékek, lesz blind fire, lehet majd bukfencezgetni a tereptárgyak között, sőt még Blair irányítását is bármikor átveheti egy barátunk. Co-op mód azonban sajnos csak osztott képernyőn lesz, vicces kedvű kritikusok szerint az internetet ugyanis már régen a Skynet uralja, megakadályozva, hogy online nyomulhassunk ellene.
Egyjátékos mód során nem lesznek csapatutasítások, a gép által irányított társaink mindig kitalálják majd, hogy éppen mit kell csinálniuk. Ez viszont olykor bonyodalmakat is fog okozni, a GDC-s demót kipróbálók szerint ugyanis sokszor előfordul, hogy utunkba állnak az AI által irányított emberek, elfoglalják a jó fedezékeket, mi pedig ott maradunk egyedül, farkasszemet nézve a gépekkel. A megjelenésig viszont még több mint egy hónap van, reménykedjünk tehát, hogy olvasnak újságot a GRIN fejlesztői, és kijavítanak minden jelzett hibát.
Érdekesség, hogy bár a pályák felépítése lineáris lesz, nem mindig csak előre kell majd figyelni. Ki lehet használni a terepet, bujkálni kell, az összecsapások alatt pedig igazi csapatmunkára lesz szükség. Gépfegyverekkel ugyanis nem sok sikert érhetünk majd el a komolyabb páncélok ellen, és ha éppen nem lesz kéznél egy gránát-, vagy rakétavető sem, akkor a harc kimenetele bizony csak a mi találékonyságunkra lesz bízva. Az egyik ilyen jellegzetes momentum a T7T modellek elleni csata lesz, a rákszerű robotnak ugyanis teljesen golyóálló az eleje, ezért a csapattársunknak el kell majd terelnie a figyelmét, hogy mi a gép háta mögé osonva döntő csapást mérhessünk az elektronikára.
A T800-on kívül gyakorlatilag mindegyik modell képviselteti majd magát a játékban. Találkozhatunk a csupasz vázú T70-essel, a T600-assal, az Aerostat minirepülővel, a páncélozott harci T7T-vel, továbbá feltűnik a HK Aerial nevű reflektoros támogató repülő, a Harvester óriásrobot, és a régi filmekben látott lánctalpas monstrum is, ami a jövőbe való „visszaemlékezések" során lapította ki az utcán szétszórt koponyákat.
A harcok során ügyesen kell majd bánni a fedezékekkel, nem lesznek ugyanis felvehető gyógyszerek, és az életünk se töltődik újra automatikusan, még akkor sem, ha elbújunk egy kis időre. Egyedül a checkpointoknál kapunk majd energiát, bár jó hír, hogy co-op módban a társunk újra tud éleszteni, ilyenkor viszont neki is ki kell bújnia a fedezék mögül, ami egyes helyzetekben felér majd egy öngyilkossággal.
A külső helyszíneken használhatunk majd járműveket is. Lesznek motorok, mindenféle régi civil kocsiból átalakított járgányok, illetve meneküléskor többször is főszerepet kap majd egy terepjáró, ezt használva az egyik játékos lesz a sofőr, a másik pedig az autó platójára szerelt gépágyút fogja kezelni.
A Terminator Salvation játék május 19-én, a film amerikai premierjével egy időben jelenik meg PC-re, Playstation 3-ra, Xbox 360-ra és Nintendo Wii-re, sőt jó hír, hogy még iPhone-ra is jön egy változat, ami várhatóan egy Metal Gear Solid: Touch-hoz hasonló képernyő-tapogatós lövölde lesz. Noha a Salvation nem ígérkezik egy hú de ütős akciójátéknak, se a grafikája, se a játékmenet nem fog nagyot domborítani, de egy valamiért talán mégis meg tudjuk majd szeretni. Segedelmével az otthonunkban érezhetjük a Skynet nukleáris háborúját, és az ellenálláshoz csatlakozva oly sok év után végre mi is felvehetjük a harcot a lázadó gépek ellen! És ez talán mindenért kárpótol majd.
A mozifilmekhez készített játékok esetében illik mindig előítéletesnek lenni, a legtöbb ugyanis gyakorlatilag arra jó csak, hogy kihúzzon még egy kis pénzt a zsebünkből, a kiadót minden más hidegen hagyja. A Terminator Salvation se érdemel komolyabb előzetes bizalmat, már csak azért sem, mert Christian Bale egyszerűen elutasította a főhős szinkronizálását, mondván nem tetszik neki a játék, nem adja hozzá a nevét. Abban viszont egyet érthet velem mindenki, hogy a Rise of the Machines-nél és a War of the Machines-nél csak jobb lehet a Salvation, úgyhogy már az előző nagy bukások miatt is megéri a próbát.
A játékban John Connor mellett egy másik hős, név szerint Blair Williams kisasszony is feltűnik majd, aki bajtársiasságát bizonyítva folyton ott lesz velünk a tűzvonalban. A Salvation a Gears of War által egyszer már jól kitaposott utat követi, a nagy testvérhez hasonlóan itt is komoly szerepet kapnak a fedezékek, lesz blind fire, lehet majd bukfencezgetni a tereptárgyak között, sőt még Blair irányítását is bármikor átveheti egy barátunk. Co-op mód azonban sajnos csak osztott képernyőn lesz, vicces kedvű kritikusok szerint az internetet ugyanis már régen a Skynet uralja, megakadályozva, hogy online nyomulhassunk ellene.
Egyjátékos mód során nem lesznek csapatutasítások, a gép által irányított társaink mindig kitalálják majd, hogy éppen mit kell csinálniuk. Ez viszont olykor bonyodalmakat is fog okozni, a GDC-s demót kipróbálók szerint ugyanis sokszor előfordul, hogy utunkba állnak az AI által irányított emberek, elfoglalják a jó fedezékeket, mi pedig ott maradunk egyedül, farkasszemet nézve a gépekkel. A megjelenésig viszont még több mint egy hónap van, reménykedjünk tehát, hogy olvasnak újságot a GRIN fejlesztői, és kijavítanak minden jelzett hibát.
Érdekesség, hogy bár a pályák felépítése lineáris lesz, nem mindig csak előre kell majd figyelni. Ki lehet használni a terepet, bujkálni kell, az összecsapások alatt pedig igazi csapatmunkára lesz szükség. Gépfegyverekkel ugyanis nem sok sikert érhetünk majd el a komolyabb páncélok ellen, és ha éppen nem lesz kéznél egy gránát-, vagy rakétavető sem, akkor a harc kimenetele bizony csak a mi találékonyságunkra lesz bízva. Az egyik ilyen jellegzetes momentum a T7T modellek elleni csata lesz, a rákszerű robotnak ugyanis teljesen golyóálló az eleje, ezért a csapattársunknak el kell majd terelnie a figyelmét, hogy mi a gép háta mögé osonva döntő csapást mérhessünk az elektronikára.
A T800-on kívül gyakorlatilag mindegyik modell képviselteti majd magát a játékban. Találkozhatunk a csupasz vázú T70-essel, a T600-assal, az Aerostat minirepülővel, a páncélozott harci T7T-vel, továbbá feltűnik a HK Aerial nevű reflektoros támogató repülő, a Harvester óriásrobot, és a régi filmekben látott lánctalpas monstrum is, ami a jövőbe való „visszaemlékezések" során lapította ki az utcán szétszórt koponyákat.
A harcok során ügyesen kell majd bánni a fedezékekkel, nem lesznek ugyanis felvehető gyógyszerek, és az életünk se töltődik újra automatikusan, még akkor sem, ha elbújunk egy kis időre. Egyedül a checkpointoknál kapunk majd energiát, bár jó hír, hogy co-op módban a társunk újra tud éleszteni, ilyenkor viszont neki is ki kell bújnia a fedezék mögül, ami egyes helyzetekben felér majd egy öngyilkossággal.
A külső helyszíneken használhatunk majd járműveket is. Lesznek motorok, mindenféle régi civil kocsiból átalakított járgányok, illetve meneküléskor többször is főszerepet kap majd egy terepjáró, ezt használva az egyik játékos lesz a sofőr, a másik pedig az autó platójára szerelt gépágyút fogja kezelni.
A Terminator Salvation játék május 19-én, a film amerikai premierjével egy időben jelenik meg PC-re, Playstation 3-ra, Xbox 360-ra és Nintendo Wii-re, sőt jó hír, hogy még iPhone-ra is jön egy változat, ami várhatóan egy Metal Gear Solid: Touch-hoz hasonló képernyő-tapogatós lövölde lesz. Noha a Salvation nem ígérkezik egy hú de ütős akciójátéknak, se a grafikája, se a játékmenet nem fog nagyot domborítani, de egy valamiért talán mégis meg tudjuk majd szeretni. Segedelmével az otthonunkban érezhetjük a Skynet nukleáris háborúját, és az ellenálláshoz csatlakozva oly sok év után végre mi is felvehetjük a harcot a lázadó gépek ellen! És ez talán mindenért kárpótol majd.
Kapcsolódó cikk
biztos konzolon lesz osztott képernyő. Pc-re remélem nem... cod5 -nél ezt mondták, hogy osztott coop lesz, azt erre szerencsére pc.n nem lett az.
Gyanítom már úgy gyártják a lemezeket, mint SkyNet a Terminátorokat. :)
Ahogy olvastam ez sem lesz valami nagy játék!
Egyébként X-ment és a batman játékot jobban várom ettől.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.