Los Angeles, 2016. Az Ítélet Napját követő nukleáris háború egész városokat törölt el a Föld felszínéről, az öntudatra ébredt Skynet gyilkos robotserege pedig azóta portyázik az utcákon, hogy felkutassa és megölje a túlélőket. A világ romokban, az emberiség kisebb táborokba tömörülve a föld alá kényszerült, az ellenállás pedig bár kitart, a fellázadt gépek elleni háborúban azonban esély sincs a győzelemre.
A Terminator Salvation játék a friss mozifilm eseményei előtti két évet dolgozza fel, azt az időszakot, amikor John Connor beteljesítve a jóslatot, élére állt az emberi hadseregnek. A történet szerint a még viszonylag gyenge Skynet egy eltévedt rakétával saját magát sebesítette meg, így végre lehetőségünk nyílik a gépek tudtára adni, hogy kemény ellenfélre találtak az emberek személyében.
A játék egy fedezékrendszerre épülő külső nézetes akció, a gameplay stílusa leginkább a Gears of Warhoz hasonlítható. John Connort irányítva robotok százain kell átlőnünk magunkat, a küldetések alatt pedig a filmből ismert Barnes és Blair segít minket, illetve egy teljesen új szereplő is feltűnik, a korábban tanárként dolgozó Angie Salter. A kalandokat egyedül, vagy split-screen co-opban tolhatjuk végig, a három nehézségi szint valamelyikén, multiplayer mód sajnos – vagy talán szerencsére – nincsen.
Igen csúfosan kezdődött a Terminator játék pályafutása, a PC-s verzió ugyanis hibás telepítővel jelent meg, melynek köszönhetően véletlenszerű módon bizonyos konfigurációkon egyszerűen fel sem lehetett rakni a fájlokat. Bár a kiadó azóta orvosolta a hibát, azért ez nem a legjobb ajánlólevél egy friss megjelenésnek, nem lepődnék meg, ha csak ezért ezrek gondolnák meg magukat a vásárlást illetően. A bakiért a szaksajtótól is megkapta a magáét a játék, de az értékeléseket legjobban a rövid játékidő, és a játékmenet repetitív mivolta húzta le.
A kampány valóban nevetséges, a cselekmény egy mentőakció köré épül, és nagyjából az egész négy óra alatt teljesen végig is tolható, és ehhez még csak meg sem kell magát erőltetnie az embernek. A pályafelépítés ráadásul teljesen lineáris, mindig egyfelé lehet menni, legtöbbször pedig még a visszaút is lezárul, hogy még véletlenül se tévedjünk el. Feladatok nincsenek, a dolgunk mindössze annyi, hogy bebújva egy betontömb mögé szétlőjük az utunkat elálló terminátorokat, majd ha megvagyunk, mehetünk is tovább, megismételni ezt még néhányszor. Egyetlen ettől eltérő játékelemet vonultattak fel a készítők, mikor járműről kell lövöldözni -ilyenkor néha terepjáróról, néha metróból osztjuk az ólmot, de a lényeg nem igen változik.
Egy valamire való rendezéssel még így is lehetett volna jó játék a Terminator Salvationből, azonban a készítők annyira nem törődtek az egésszel, hogy a munkájuk végeredménye nem más lett, mint egy külsőleg nagyon szépen csillogó gagyi. A Bionic Commandót és az Advanced Warfighter 2-t is hajtó Diesel Engine-nek köszönhetően a grafika teljesen korrekt, a speciális effektek is nagyon szépek, a kinézetnek már semmi köze sincs a bejelentést követő pixelhalmos screenshotokhoz, azonban aki öt percet is játszik, észreveheti, hogy mindez csak parasztvakítás. A csapattársak nagyon bénán animáltak, és látni, hogy egy előre kijelölt útvonalon mozognak, még a kanyarokat is szögletesen veszik. Az átvezetők az intrón kívül nagyon rossz minőségűek, ráadásul egyáltalán nem illenek a játékmenethez sem. Volt, hogy a csapat egy nagy menekülés közepette berohant egy utcába, majd jött a vágókép, ahol már sétálva, teljesen nyugodtan és kipihenten beszélgetnek embereink. A legkirívóbb azonban a metróaluljárós rész volt, ahol a feladatunk szerint vissza kellett verni a robotok támadását. Ezt meg is csináltuk, lelőttünk mindenkit, a pálya teljesen kiürült, az ezt követő videóban aztán azt láthattuk, hogy bent minden tele van terminátorokkal, mi pedig úgy vetünk véget a harcnak, hogy berobbantjuk az egészet. Kicsit nincs összefüggésben a kettő!
A rossz minőséget mi se bizonyítja jobban, mint hogy Christian Bale, a film sztárja nem volt hajlandó leszinkronizálni a karakterét, egyszerűen nem tetszett neki a játék, nem adta hozzá a nevét. Barnes és Blair viszont magukat alakítják, de őket se fogják Oscarra jelölni a teljesítményért, a beszólások nagyjából annyiból állnak, hogy „milyen szép volt ez a hely régen", vagy „hogy vágyom most egy forró zuhanyra". Vicces. A zene viszont a szokásos módon nagyot üt, a Terminátor-téma többször is felcsendül a történet alatt, sokszor megmentve ily módon az egész hangulatot.
Sorolhatnám még napestig a hibákat, de lassan befejezve a rinyálást, egyetlen dolgot emelnék még ki, a mesterséges intelligenciát. Természetesen ez is csapnivalóra sikerült, a legidegesítőbb, mikor a T7T modellek ellen kell harcolni, őket ugyanis csak úgy lehet kinyírni, ha a hátuk mögé kerülünk, és szétlőjük a páncél által nem védett elektronikát. Megkerüljük a teret, mialatt a többiek a másik oldalon maradnak, a robot meg észrevesz minket, és monoton elkezd sorozni. Persze ilyenkor a hátát mutatja az embereinknek, akik nem hogy kilőnék, vagy magukra vonnák a figyelmet, egyszerűen meg se mozdulnak, mi pedig kommandózhatunk tovább. De a robotok se jobbak, ha fedezék mögött vagyunk, akkor nem lépik át annak a vonalát, ehelyett inkább megállnak, és két méterre tőlünk lövik a betont. Igazán reális.
Nem kellett volna sok, hogy jó játék legyen a Terminator Salvationből. A Gears of Waros fedezékrendszeres akció nagyot üt, már sokadszorra látva is király, a grafika is korrekt, a történetet is szereti mindenki, viszont amit ezen kívül el lehet rontani, azt a fejlesztők el is rontották. Persze mentegethetnénk, hogy mi a fenét várunk egy mozifilm feldolgozástól, de ott az X-Men Origins, ami épp azt bizonyítja, hogy egy egyszer nézhető popcorn-movie-ból is lehet ütős játékot készíteni. És ezt most nem is Andy Vajna maszekolta, a GRIN tehetséges csapat, már Tom Clancy játékot is csináltak!
A játék egy fedezékrendszerre épülő külső nézetes akció, a gameplay stílusa leginkább a Gears of Warhoz hasonlítható. John Connort irányítva robotok százain kell átlőnünk magunkat, a küldetések alatt pedig a filmből ismert Barnes és Blair segít minket, illetve egy teljesen új szereplő is feltűnik, a korábban tanárként dolgozó Angie Salter. A kalandokat egyedül, vagy split-screen co-opban tolhatjuk végig, a három nehézségi szint valamelyikén, multiplayer mód sajnos – vagy talán szerencsére – nincsen.
Igen csúfosan kezdődött a Terminator játék pályafutása, a PC-s verzió ugyanis hibás telepítővel jelent meg, melynek köszönhetően véletlenszerű módon bizonyos konfigurációkon egyszerűen fel sem lehetett rakni a fájlokat. Bár a kiadó azóta orvosolta a hibát, azért ez nem a legjobb ajánlólevél egy friss megjelenésnek, nem lepődnék meg, ha csak ezért ezrek gondolnák meg magukat a vásárlást illetően. A bakiért a szaksajtótól is megkapta a magáét a játék, de az értékeléseket legjobban a rövid játékidő, és a játékmenet repetitív mivolta húzta le.
A kampány valóban nevetséges, a cselekmény egy mentőakció köré épül, és nagyjából az egész négy óra alatt teljesen végig is tolható, és ehhez még csak meg sem kell magát erőltetnie az embernek. A pályafelépítés ráadásul teljesen lineáris, mindig egyfelé lehet menni, legtöbbször pedig még a visszaút is lezárul, hogy még véletlenül se tévedjünk el. Feladatok nincsenek, a dolgunk mindössze annyi, hogy bebújva egy betontömb mögé szétlőjük az utunkat elálló terminátorokat, majd ha megvagyunk, mehetünk is tovább, megismételni ezt még néhányszor. Egyetlen ettől eltérő játékelemet vonultattak fel a készítők, mikor járműről kell lövöldözni -ilyenkor néha terepjáróról, néha metróból osztjuk az ólmot, de a lényeg nem igen változik.
Egy valamire való rendezéssel még így is lehetett volna jó játék a Terminator Salvationből, azonban a készítők annyira nem törődtek az egésszel, hogy a munkájuk végeredménye nem más lett, mint egy külsőleg nagyon szépen csillogó gagyi. A Bionic Commandót és az Advanced Warfighter 2-t is hajtó Diesel Engine-nek köszönhetően a grafika teljesen korrekt, a speciális effektek is nagyon szépek, a kinézetnek már semmi köze sincs a bejelentést követő pixelhalmos screenshotokhoz, azonban aki öt percet is játszik, észreveheti, hogy mindez csak parasztvakítás. A csapattársak nagyon bénán animáltak, és látni, hogy egy előre kijelölt útvonalon mozognak, még a kanyarokat is szögletesen veszik. Az átvezetők az intrón kívül nagyon rossz minőségűek, ráadásul egyáltalán nem illenek a játékmenethez sem. Volt, hogy a csapat egy nagy menekülés közepette berohant egy utcába, majd jött a vágókép, ahol már sétálva, teljesen nyugodtan és kipihenten beszélgetnek embereink. A legkirívóbb azonban a metróaluljárós rész volt, ahol a feladatunk szerint vissza kellett verni a robotok támadását. Ezt meg is csináltuk, lelőttünk mindenkit, a pálya teljesen kiürült, az ezt követő videóban aztán azt láthattuk, hogy bent minden tele van terminátorokkal, mi pedig úgy vetünk véget a harcnak, hogy berobbantjuk az egészet. Kicsit nincs összefüggésben a kettő!
A rossz minőséget mi se bizonyítja jobban, mint hogy Christian Bale, a film sztárja nem volt hajlandó leszinkronizálni a karakterét, egyszerűen nem tetszett neki a játék, nem adta hozzá a nevét. Barnes és Blair viszont magukat alakítják, de őket se fogják Oscarra jelölni a teljesítményért, a beszólások nagyjából annyiból állnak, hogy „milyen szép volt ez a hely régen", vagy „hogy vágyom most egy forró zuhanyra". Vicces. A zene viszont a szokásos módon nagyot üt, a Terminátor-téma többször is felcsendül a történet alatt, sokszor megmentve ily módon az egész hangulatot.
Sorolhatnám még napestig a hibákat, de lassan befejezve a rinyálást, egyetlen dolgot emelnék még ki, a mesterséges intelligenciát. Természetesen ez is csapnivalóra sikerült, a legidegesítőbb, mikor a T7T modellek ellen kell harcolni, őket ugyanis csak úgy lehet kinyírni, ha a hátuk mögé kerülünk, és szétlőjük a páncél által nem védett elektronikát. Megkerüljük a teret, mialatt a többiek a másik oldalon maradnak, a robot meg észrevesz minket, és monoton elkezd sorozni. Persze ilyenkor a hátát mutatja az embereinknek, akik nem hogy kilőnék, vagy magukra vonnák a figyelmet, egyszerűen meg se mozdulnak, mi pedig kommandózhatunk tovább. De a robotok se jobbak, ha fedezék mögött vagyunk, akkor nem lépik át annak a vonalát, ehelyett inkább megállnak, és két méterre tőlünk lövik a betont. Igazán reális.
Nem kellett volna sok, hogy jó játék legyen a Terminator Salvationből. A Gears of Waros fedezékrendszeres akció nagyot üt, már sokadszorra látva is király, a grafika is korrekt, a történetet is szereti mindenki, viszont amit ezen kívül el lehet rontani, azt a fejlesztők el is rontották. Persze mentegethetnénk, hogy mi a fenét várunk egy mozifilm feldolgozástól, de ott az X-Men Origins, ami épp azt bizonyítja, hogy egy egyszer nézhető popcorn-movie-ból is lehet ütős játékot készíteni. És ezt most nem is Andy Vajna maszekolta, a GRIN tehetséges csapat, már Tom Clancy játékot is csináltak!
Kapcsolódó cikk
Szerintem bazi jó játék volt egynek, az én pontozásom erős 7.5-ös.
Nekem bejött , az tuti. Köszi üdv Lacos Salgótarjánból.
Mediumon(Közepesen) kb.2és fél óra alatt végig vittem.... :(
Sebaj,azért jó volt :)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.