Akik olvasták a Metal Gear 4 tesztemet, tudják, hogy mennyire hatalmas rajongója vagyok a sorozatnak. Voltak is parázsvitáim emiatt rendesen, de szerencsére még mindig sokkal többen vannak akik egyet értettek velem ebben a magas pontszámban. Eljött az ideje, hogy életem egyik legmeghatározóbb játékélményét kipróbáljam minden idők talán legsikeresebb okostelefonján, az iPhone-on. Jöjjön hát a Gamekapocs első önálló iPhone tesztje!
Mikor megtudtam, hogy az azóta hivatalosan is teljes értékű játékgéppé avanzsált szívemcsücske iPhone-ra ki fogják adni a Metal Gear Solid 4 hordozható változatát, teljesen bezsongtam. Mondanom sem kell, hogy március közepefelé minden egyes nap az application store-t bújtam, hátha végre eljön a nagy nap. Aztán mikor végre megjelent, a világ leggyorsabb mozdulatával nyúltam a zsebembe, remegő ujjakkal nyomtam a kívánt szolgáltatásra, majd beírtam a keresőbe: „Metal Gear Touch". Ezután villámgyorsan érintettem meg azt az imádnivaló jobb felső ikont kétszer, amire sajnos azt az üzenetet kaptam, hogy ehhez bizony egy wireless routerre lesz szükségem. Átkozva a sorsot rohantam haza a soha véget nem érő munkanap után, hogy végre magaménak tudhassam a várva várt játékot. Újra jött a belépés, keresés, kétszer érintés, jelszó beír… IGEN… vagy mégsem? Áldott legyen az Apple, hogy minden egyes tranzakció előtt le akar vonni az egyenlegünkből pár dekányi centet, mert ennek köszönhettem, hogy még jó pár hetet kellett várnom (egészen a fizetésemig), lévén pont ezen múlott, hogy nem volt meg a kívánt összeg a vásárláshoz…
Aztán végre eljött az én időm. Elindítottam. Nem is tudom igazából mire számítottam, lehet, hogy velem van a baj. Lehet, hogy túl sokat vártam. Biztosan velem van a baj… De ez bizony éppen hogy csak egy picivel több, mint egy hasonló kategóriájú lövölde a kedvenc telefonomra. Nem csoda, hogy hosszú ideig semmilyen konkrétabb trailert nem lehetett látni róla, nem véletlen, hogy nincsen ingyenes kipróbálható verziója.
Adott lesz nekünk a jó öreg Snake, aki szerencsére mindig talál magának egy biztos fedezéket, amit csak nagy erejű fegyverekkel tudnak kilőni előlünk. Természetesen folyamatosan rohamozni fognak minket a csúnya gonosz lények, akiket amolyan öregesen tudunk majd ujjunk segítségével lassan becélozni, majd egy tapintással lelőni. Az ellenek feje felett lesz egy mutató, ami ha pirosra vált visszalőnek ránk, persze jó mesterlövész módra sosem tévednek. Ha elengedjük a képernyőt, akkor Snake fedezékbe vonul. Persze lesznek főellenfelek is. Nu! Ennyi a Metal Gear Touch gyerekek.
Összesen 12 pályával lesz dolgunk, amik pár óra alatt kitolhatóak. Eközben azonban sajnos történetet mesél nekünk a gamma, amivel tökéletesen és értelmetlenül lespoilerezik nekünk a zseniális negyedik részt. Nem tudom, miért volt erre szükség, amikor az eredeti tervek szerint egy soha nem látott mellékvonallal kellett volna megismerkednünk.
A lényeg sajnos az, hogy ezzel a produktummal nem meghozzák a kedvet az embereknek a PS3-as játék megvásárlásához, hanem gyönyörű szépen teljesen értelmetlenné teszik azt. Akik már végigjátszották, és hihetetlen élményektől hemzsegő napokkal lettek gazdagabbak, hatalmasat fognak csalódni. Akik meg még nem próbálták ki, azt fogják gondolni, hogy ennyi a Metal Gear Solid? Mire ez a nagy hype? Persze azon kevesek számára, akiknek esetleg mégis tetszett, június tájékán jön még további nyolc, ingyenesen letölthető pálya – akik akkor veszik meg, azoknak majd fizetni kell ezért is. De vajon lesznek ilyenek? Vagy csak én vagyok ezúttal túlságosan csalódott és szigorú?
Úgy gondolom, hogy Kojima mesternek nem hogy a keze, de még a kislábujjának a fél körme sem volt benne ebben a projektben. Azért gondolom ezt, mert a Metal Gear sorozatra jellemző ötletgazdagság és lélek egyáltalán nem érződik rajta, melyek ugyebár legfontosabb jellemzői voltak az eddigi epizódoknak. De legalább szép a grafikája és ötletes az irányítása, ami némi stratégiázást is visz az eszetlen öldöklésbe. Csalódtam gyerekek! Nagyon nagyot! Jól gondoljátok meg, hogy kiadtok-e érte 8 dollárt, ha rám hallgattok, akkor inkább a 3 dolláros Fieldrunners-t választjátok…
Aztán végre eljött az én időm. Elindítottam. Nem is tudom igazából mire számítottam, lehet, hogy velem van a baj. Lehet, hogy túl sokat vártam. Biztosan velem van a baj… De ez bizony éppen hogy csak egy picivel több, mint egy hasonló kategóriájú lövölde a kedvenc telefonomra. Nem csoda, hogy hosszú ideig semmilyen konkrétabb trailert nem lehetett látni róla, nem véletlen, hogy nincsen ingyenes kipróbálható verziója.
Adott lesz nekünk a jó öreg Snake, aki szerencsére mindig talál magának egy biztos fedezéket, amit csak nagy erejű fegyverekkel tudnak kilőni előlünk. Természetesen folyamatosan rohamozni fognak minket a csúnya gonosz lények, akiket amolyan öregesen tudunk majd ujjunk segítségével lassan becélozni, majd egy tapintással lelőni. Az ellenek feje felett lesz egy mutató, ami ha pirosra vált visszalőnek ránk, persze jó mesterlövész módra sosem tévednek. Ha elengedjük a képernyőt, akkor Snake fedezékbe vonul. Persze lesznek főellenfelek is. Nu! Ennyi a Metal Gear Touch gyerekek.
Összesen 12 pályával lesz dolgunk, amik pár óra alatt kitolhatóak. Eközben azonban sajnos történetet mesél nekünk a gamma, amivel tökéletesen és értelmetlenül lespoilerezik nekünk a zseniális negyedik részt. Nem tudom, miért volt erre szükség, amikor az eredeti tervek szerint egy soha nem látott mellékvonallal kellett volna megismerkednünk.
A lényeg sajnos az, hogy ezzel a produktummal nem meghozzák a kedvet az embereknek a PS3-as játék megvásárlásához, hanem gyönyörű szépen teljesen értelmetlenné teszik azt. Akik már végigjátszották, és hihetetlen élményektől hemzsegő napokkal lettek gazdagabbak, hatalmasat fognak csalódni. Akik meg még nem próbálták ki, azt fogják gondolni, hogy ennyi a Metal Gear Solid? Mire ez a nagy hype? Persze azon kevesek számára, akiknek esetleg mégis tetszett, június tájékán jön még további nyolc, ingyenesen letölthető pálya – akik akkor veszik meg, azoknak majd fizetni kell ezért is. De vajon lesznek ilyenek? Vagy csak én vagyok ezúttal túlságosan csalódott és szigorú?
Úgy gondolom, hogy Kojima mesternek nem hogy a keze, de még a kislábujjának a fél körme sem volt benne ebben a projektben. Azért gondolom ezt, mert a Metal Gear sorozatra jellemző ötletgazdagság és lélek egyáltalán nem érződik rajta, melyek ugyebár legfontosabb jellemzői voltak az eddigi epizódoknak. De legalább szép a grafikája és ötletes az irányítása, ami némi stratégiázást is visz az eszetlen öldöklésbe. Csalódtam gyerekek! Nagyon nagyot! Jól gondoljátok meg, hogy kiadtok-e érte 8 dollárt, ha rám hallgattok, akkor inkább a 3 dolláros Fieldrunners-t választjátok…
egyesek akár 500 forintért (vagy annak töredékéért) képesek másokat bántalmazni, egy psp meg ugye kifejezetten vonzóan hathat. egyes járatokon eszem ágába sem jutna psp-t elővenni.
24: gyroscope tojik nagy ívben az ikarus buszra (mozgásérzékenység rulez), mellesleg ikarus buszon nem nagyon fogsz iphone-t (vagy psp-t) látni, imho :)
ha ikarus buszon mész valahova, és játszani szeretnél, megnézném azt a "előredöntöm gáz" funkciót. örülni fogsz ha az úton marad az általad irányított autó ;-D. Mellesleg sokan fikázták a psp-t amiatt, hogy nincs csak egy joypad rajta. ha jól látom iphoneon még a nyoma sincs ennek.
Medievil: Resurection - PSP debüt játék. Szerintem a mai napig megállja a helyét grafikában és játékélményben.
Az nem mentség, hogy új a gép... Sokkal erősebb a PSP-nél, akkor mutassa is meg...
illetve a 17-es postom eleje.
igazából sok játékom nincs, ami van, az szép (x-plane). most nehéz lenne keresnem a legszebb játékot, lévén rengeteg van (illl amellet, hogy szép, full szélcsatorna modellezést alkalmaz, ami pl egy celeron procis gépet ki is fektet, teljesen). ahogy carmack is mondta, még nem jött el az ideje (ámbátor mr carmack gőzerővel dolgozik egy olyan játékon, ami full-full kihasználja a gépet).
a gép maga képes rá, de még messze vannak azok a játékok, amik ki is használják (viszont ha nem csak a grafikát nézed (ami a jelenlegi állapotra igaz), eszméletlen élményt nyújt a gyroscope, pl autós játéknál maga az iphone a kormány és a pedálok, picit bedöntöd = gáz, visszarántod = fék, stb stb stb)
íme a psp-s astonishia story:
http://www.pocketgamer.co.uk/r/PSP/Astonishia+Story/review.asp?c=1304
természetesen az új szoftverek visszafelé kompatibilitisek, csak a 2.x-nek megfelelő textúrakzeléssel (ami miost xbox1 és ps2 szintjén van, oh, mi szerencsétlenek :D)
"The iPhone, as a device, is in the same generation power-wise as the PS2 or Xbox," he said. "The graphics are a little lower but the RAM is a lot higher. You could easily spend $10 million on an iPhone game, but the market just can t support that yet."
egy dolgot felejt el a jó nép. mióta avanzsált az iphone játékgéppé? 2008 november. nos, azóta még 6 hónap sem telt el, ráadásul most nyáron jön a nagy iphone tuning, aminek a következménye egy méginkább kézi konzol kialakítása.
de hogy én ne csak a levegőbe beszéljek, íme a psp és az iphone hw listája, ill az összehasonlítás (egy iphone olyan erős mint egy xbox 1, vagy mint egy ps2):
http://www.joystiq.com/2008/10/02/nintendo-dsi-vs-psp-3000-vs-ipod-touch-v1-0/
http://www.vg247.com/2008/03/26/iphone-specs-compare-favourably-to-ds-and-psp/
a másik, hogy tessék már elfelejteni, hogy ez egy telefon (vagy egy pda egy telefon, nem mellesleg a pletyik szerint a psp2 nem lesz más, mint egy iphone vetélytárs (google))
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.