Heveny nosztalgiával vegyített, kellemesen fájdalmas emlékek özönlenek el mielőtt beraknám imádott PSP-mbe a cuki kis UMD-t. Emlékszem mennyit jártunk a gazdag haverhoz PSX-ezni, akinél először tapasztalhattam meg a Gran Turismo által nyújtott fantasztikus játékélményt, amit sajnos csóróságomnak köszönhetően otthon nem élhettem át...
Azok a zenék, azok a versenyek, a tökéletesen élethű vezetés élménye, az ezzel járó nehézségek és a visszajátszások minden képzeletet felülmúlóan fantasztikusak voltak. Sok-sok év telt el azóta, Xboxos lettem, kihagytam a harmadik és negyedik részt is, de ezúttal bepótolom minden lemaradásomat, mert én fogom nektek tesztelni a PSP-s Gran Turismót, akárcsak a GT5-öt is majd valamikor jövőre.
A Gran Turismóra bizony már azóta várunk, hogy a Sony kézikonzolja megjelent, s akárhogy is számolom, ennek bizony már négy éve. Minél többet várunk egy címre, minél nagyobb az a név amiért epekedünk, annál nagyobbak lesznek az elvárásaink is vele kapcsolatban. Ekkora nyomás alatt bizony nagyon nehéz dolga van a fejlesztőknek, főleg hogy ott van a csúnyán pórul járt GT5 Prologue, ami igencsak nagy csalódást okozott a rajongóknak és bizony a Microsoftos Forza 2 minden szempontból agyba főbe alázta. Lássuk hát, elégedettek lesztek-e, ha vásárlásra adjátok a fejeteket.
A jól megszokott minőségi bevezető animáció után, melynek köszönhetően az adrenalin szintünk az egekbe szökik, majd lábunk akaratlanul is a láthatatlan gázpedált fogja taposni, rögtön a főmenüben fogjuk találni magunkat. A barátságos, imádnivaló ikonok, a felhasználóbarát és végtelenül egyszerű kezelőfelület és a halkan duruzsoló dallamos muzsika mind-mind az elvárható minőséget sugallja nekünk. Lássuk hát, miből élünk.
Keresném a karriert, de nem találom
Az első arcleeséses döbbenet akkor vett erőt rajtam mikor nem találtam semerre a karrier módot. Először azt hittem, hogy a jól megszokott vezetői engedélyeket kell teljesítenem ahhoz, hogy megnyíljon előttem ez a lehetőség, de sajnos csak nem sikerült sehogy sem előhoznom, ugyanis nincsen. Kezdőtőkénkből vehetünk valami faja kis verdát, majd neki is ugorhatunk a végtelen számban előttünk álló versenypályák egyikének. Ha megnyertük, akkor az ellenfeleink eggyel nehezebb fokozatra lépnek és így tovább. A legnehezebb szinten már igencsak meg kell küzdenünk a sikerért, legtöbbször csak később leszünk képesek ezt elérni, amikor már egy erősebb vassal térünk vissza. Mondanom sem kell, hogy hiába a hatalmas választék és rengeteg pálya, erre a módra hamar ráuntam és lelkesedésem ennek következtében erőteljesen letört.
Gondoltam próbára teszem magam a legendásan nehéz és változatos challenge pályákon. Itt már rögtön észre fogjuk venni, hogy ezzel meglehetősen sokat foglalkoztak a készítők, ugyanis az „A" kihívásoktól egészen az „I"-ig (ami az angol ABC-ben összesen kilenc csomagot jelent) minden lehetséges vezetéssel kapcsolatos problémakört -csomagonként hat pályával– talál majd a kihívásokra vágyó versenyző. Minden egyes pályán kapni fogunk egy kocsit és egy feladatot, amit a lehető legprofibban és leggyorsabban kell majd teljesítenünk, a végén pedig az elengedhetetlenül fontos jutalom üti a markunkat, pénz illetve trófea formájában. Mondanom sem kell, hogy már a „C" csomagnál is szinte lehetetlen aranyra kitolni a pályákat, de bizonyára lesznek olyan fanatikus őrültek akiknek sikerülni fog. Viszont tény, hogy hatalmas türelemre és rutinra van szükség ahhoz, hogy sikerre vigyük mindegyiket, abban viszont biztosak lehetünk, hogy miután ezekkel végeztünk, már semmilyen nehézséget nem fog okozni még a legerősebb ellenfelek elfenekelése sem. Ezek a challenge pályák emlékeztettek leginkább a régi GT-s élményekre, legyenek bármilyen nehezek és idegesítők, tényleg nagyon jól sikerültek.
Egyfajta vérfrissítő extraként beleraktak a gammába egy új opciót, a már-már unalomig erőltetett driftelés lehetőségét. Sokan vannak, akik szeretik az ilyen versenyeket, főleg a korábbi NFS játékoknak köszönhetően. Abban viszont biztosak lehettek, hogy ha idáig kedveltétek, ezúttal rendesen bele fog törni a bicskátok. Ugyanis a Gran Turismo egy vérbeli autószimulátor, itt nincsen olyan, hogy a kanyarban elengeded a gázt és a vas alattad készségesen kitolja a popsiját. Iszonyatosan komoly manőverezésre és rutinra van szükség ahhoz, hogy egyáltalán képes legyél kellően kicsúszni anélkül, hogy nekipörögjél a legközelebbi falnak. Tény viszont, hogy a havas, illetve rally pályákon, egy kellően erős verdával lényegesen könnyebben lehet csúszkálni, de szerény véleményem szerint a GT-t nem erre találták ki, legfőképpen csak idegeskedni fogunk közben és a PSP testi épsége kerül veszélybe ahelyett, hogy jót szórakoznánk.
Ez most akkor valóban Gran Turismo?
Az első remek benyomás után hamar el fogunk jutni arra a szintre, hogy úgy érezzük majd valami nem stimmel. Igaz a grafika gyönyörű, a zenéket nagyon jól összeválogatták, az autók hangja és irányíthatósága félelmetesen élethű. Hatalmas választékban jelentkeznek a pályák és a verdák, mindennek stimmelnie kéne, de valahogy ez mégsem történik meg. A karrier hiánya, a hosszadalmas töltési idő (sajnos nem ajánlja fel a program az installálást), a teljesen felesleges Drift és Time attack mód mind-mind hiányérzetet kelt majd bennünk. Igaz a challenge-ek rendesen magába tudnak szippantani, de ez nem elég az üdvösséghez, nem elég ahhoz, hogy büszkén mutassuk a haveroknak; nézzétek mit vettem a PSP-re.
Sajnálatos módon nincsen benne online rész sem, viszont kapunk egy nagyon kellemesen megoldott és rengeteg lehetőséggel bíró Ad Hoc opció, ahol akár négy cimboránkkal tudjuk összemérni tudásunkat, vagy pedig arra is lehetőségünk lesz, hogy autókat cseréljünk velük. Ezen kívül, ha éppen telefonon keresnek minket, vagy valami egyéb sürgető dolgunk lenne pont versenyzés közben, átválthatunk automata pilótára, melynek az ügyessége a challenge-ekben illetve a versenyekben elért eredmények függvényében változik. Ez mind rendben is volna, ha éppenséggel nem lenne idegesítően lassú és időnként erős szaggatásra hajlamos a játék az Ad Hoc mód közben. Szomorú voltam.
Szomorú voltam, mert nagyon sokat vártam ettől a játéktól és csak egy elfogadhatóan jót kaptam helyette. Ha nem Gran Turismo lenne a címe, ha nem négy évet kellett volna várni rá, akkor lehet több pontot kapott volna, de így sajnos nem érdemel ennél többet. Biztos vagyok benne, hogy sokan meg lesznek vele elégedve és mérgesen olvassák majd ezt a cikket. De egy ilyen nagy névnél nagyon szigorúak az elvárások akárcsak a végleges eredmény. Ebből a produktumból bizony hiányzik az a bizonyos valami, amit InGen cimborám a Forza 3 teszt végén megírt nektek. Hiányzik az esszencia, a pátosz élménye, nem több egy jól összerakott, de elkapkodott, félbehagyott GT-nél. Pontosan olyan lett, mint a Prologue: jó, meg minden, de ez ide sajnos kevés…
A Gran Turismóra bizony már azóta várunk, hogy a Sony kézikonzolja megjelent, s akárhogy is számolom, ennek bizony már négy éve. Minél többet várunk egy címre, minél nagyobb az a név amiért epekedünk, annál nagyobbak lesznek az elvárásaink is vele kapcsolatban. Ekkora nyomás alatt bizony nagyon nehéz dolga van a fejlesztőknek, főleg hogy ott van a csúnyán pórul járt GT5 Prologue, ami igencsak nagy csalódást okozott a rajongóknak és bizony a Microsoftos Forza 2 minden szempontból agyba főbe alázta. Lássuk hát, elégedettek lesztek-e, ha vásárlásra adjátok a fejeteket.
A jól megszokott minőségi bevezető animáció után, melynek köszönhetően az adrenalin szintünk az egekbe szökik, majd lábunk akaratlanul is a láthatatlan gázpedált fogja taposni, rögtön a főmenüben fogjuk találni magunkat. A barátságos, imádnivaló ikonok, a felhasználóbarát és végtelenül egyszerű kezelőfelület és a halkan duruzsoló dallamos muzsika mind-mind az elvárható minőséget sugallja nekünk. Lássuk hát, miből élünk.
Kazunori Yamauchi
Kazunori Yamauchi 1967. augusztus 5-én született. Első játéka a Motor Toon Grand Prix volt, ez után került a Polyphony Digital elnöki székébe, ahol azóta is a Gran Turismo sorozat fejlesztésén dolgozik. Nem utasítja vissza az ajándékokat, a Volkswagentől egy Golf R32-t kapott a márka népszerűsítéséért cserébe, a Nissan pedig egy GT-R modellel ajándékozta meg őt a GT5 Prologue-ért. De vásárolni is szokott, kedvenc autója a Ford GT, amiből kettő is van neki otthon.
Keresném a karriert, de nem találom
Az első arcleeséses döbbenet akkor vett erőt rajtam mikor nem találtam semerre a karrier módot. Először azt hittem, hogy a jól megszokott vezetői engedélyeket kell teljesítenem ahhoz, hogy megnyíljon előttem ez a lehetőség, de sajnos csak nem sikerült sehogy sem előhoznom, ugyanis nincsen. Kezdőtőkénkből vehetünk valami faja kis verdát, majd neki is ugorhatunk a végtelen számban előttünk álló versenypályák egyikének. Ha megnyertük, akkor az ellenfeleink eggyel nehezebb fokozatra lépnek és így tovább. A legnehezebb szinten már igencsak meg kell küzdenünk a sikerért, legtöbbször csak később leszünk képesek ezt elérni, amikor már egy erősebb vassal térünk vissza. Mondanom sem kell, hogy hiába a hatalmas választék és rengeteg pálya, erre a módra hamar ráuntam és lelkesedésem ennek következtében erőteljesen letört.
Gondoltam próbára teszem magam a legendásan nehéz és változatos challenge pályákon. Itt már rögtön észre fogjuk venni, hogy ezzel meglehetősen sokat foglalkoztak a készítők, ugyanis az „A" kihívásoktól egészen az „I"-ig (ami az angol
Gran Turismo számokban
Játékcím
Autók
Pályák
Gran Turismo 178 11 Gran Turismo 2
650 27 Gran Turismo 3
150+ 34 Gran Turismo 4
722 51 Gran Turismo PSP
830 35+ Gran Turismo 5
950+ ~70
Autók
Pályák
Gran Turismo 178 11 Gran Turismo 2
650 27 Gran Turismo 3
150+ 34 Gran Turismo 4
722 51 Gran Turismo PSP
830 35+ Gran Turismo 5
950+ ~70
Egyfajta vérfrissítő extraként beleraktak a gammába egy új opciót, a már-már unalomig erőltetett driftelés lehetőségét. Sokan vannak, akik szeretik az ilyen versenyeket, főleg a korábbi NFS játékoknak köszönhetően. Abban viszont biztosak lehettek, hogy ha idáig kedveltétek, ezúttal rendesen bele fog törni a bicskátok. Ugyanis a Gran Turismo egy vérbeli autószimulátor, itt nincsen olyan, hogy a kanyarban elengeded a gázt és a vas alattad készségesen kitolja a popsiját. Iszonyatosan komoly manőverezésre és rutinra van szükség ahhoz, hogy egyáltalán képes legyél kellően kicsúszni anélkül, hogy nekipörögjél a legközelebbi falnak. Tény viszont, hogy a havas, illetve rally pályákon, egy kellően erős verdával lényegesen könnyebben lehet csúszkálni, de szerény véleményem szerint a GT-t nem erre találták ki, legfőképpen csak idegeskedni fogunk közben és a PSP testi épsége kerül veszélybe ahelyett, hogy jót szórakoznánk.
Ez most akkor valóban Gran Turismo?
Az első remek benyomás után hamar el fogunk jutni arra a szintre, hogy úgy érezzük majd valami nem stimmel. Igaz a grafika gyönyörű, a zenéket nagyon jól
Rekorder vagy sem?
A Gran Turismo sorozatból eddig összesen 50 millió példányt adtak el, míg a régebbi, több mint kétszer annyi részt megélt, rendszerint minden konzolra megjelenő Need for Speed sorozat most jár 100 milliónál. Vajon akkor melyik a sikeresebb?
Sajnálatos módon nincsen benne online rész sem, viszont kapunk egy nagyon kellemesen megoldott és rengeteg lehetőséggel bíró Ad Hoc opció, ahol akár négy cimboránkkal tudjuk összemérni tudásunkat, vagy pedig arra is lehetőségünk lesz, hogy autókat cseréljünk velük. Ezen kívül, ha éppen telefonon keresnek minket, vagy valami egyéb sürgető dolgunk lenne pont versenyzés közben, átválthatunk automata pilótára, melynek az ügyessége a challenge-ekben illetve a versenyekben elért eredmények függvényében változik. Ez mind rendben is volna, ha éppenséggel nem lenne idegesítően lassú és időnként erős szaggatásra hajlamos a játék az Ad Hoc mód közben. Szomorú voltam.
Szomorú voltam, mert nagyon sokat vártam ettől a játéktól és csak egy elfogadhatóan jót kaptam helyette. Ha nem Gran Turismo lenne a címe, ha nem négy évet kellett volna várni rá, akkor lehet több pontot kapott volna, de így sajnos nem érdemel ennél többet. Biztos vagyok benne, hogy sokan meg lesznek vele elégedve és mérgesen olvassák majd ezt a cikket. De egy ilyen nagy névnél nagyon szigorúak az elvárások akárcsak a végleges eredmény. Ebből a produktumból bizony hiányzik az a bizonyos valami, amit InGen cimborám a Forza 3 teszt végén megírt nektek. Hiányzik az esszencia, a pátosz élménye, nem több egy jól összerakott, de elkapkodott, félbehagyott GT-nél. Pontosan olyan lett, mint a Prologue: jó, meg minden, de ez ide sajnos kevés…
Bugatti Veyron
A világ legdrágább szériagyártású autója a Bugatti Veyron, melynek az ára nem kevesebb, mint 1.700.000 amerikai dollár. A Volkswagen AG gyártja a Bugatti Automobiles SAS brand alatt, a nevét pedig Pierre Veyronról, az 1939-es 24 órás Le Mans verseny győzteséről kapta. 8000 ccm-es, 1001 lóerős motor hajtja, a végsebessége pedig 407 hm/h, mellyel elnyerte a világ második leggyorsabb utcai autója címet. A forgalmazást 2005-ben kezdték meg évi 50 darabbal, majd a 15 hónaposra duzzadt várólista miatt a gyár felemelte évi 70-re a legyártott darabok számát. A Veyron első kötelező szervizelése listaáron 22.322 dollár, egy szett, kizárólag a Bugattinál kapható gumi pedig 10.347 dollár hozzá, melyet a gyártó ajánlása szerint 4000 kilométerenként cserélni kell annak gyors kopása miatt.
Memóriakártya: 256+KB
Wireless Kompatibilis: Igen
Game Share: Nem
Wireless Network: Nem
PSP Danger: * * * * * +++
Wireless Kompatibilis: Igen
Game Share: Nem
Wireless Network: Nem
PSP Danger: * * * * * +++
Nekem is megvan a játék és elég sokáig eljutottam benne.
Lehet én nem néztem szét elég körültekintően de hol lehet a Single raceban beállítani hogy milyen nehézségű ellenfelek ellen menjek???
ja úgy biztos h van a 60-as évek Skyline-jától egészen mondjuk az R-34esig.Pl a Gt4-ben is van asszem 10 féle R-34es,de a legtöbb pályaversenygép!! :)
Mellesleg a mi autónk pont nincs benne...
De legyen, csak azért is benyomom a játékot, és végigtesztelem mind a 49 Skyline leszármazottat.
Ez az egyik.
A másik pedig, hogy hol ugyanaz az az autó az NSX, az NSX-R meg a Type-S például? Vagy hol hasonlít a 90-es NSX a 2001-eshez? Maximum a nevében.
Harmadrészt pedig tök logikus, hogy beleraknak a hazai autók közül annyit, amennyit csak tudnak, hiszen a japán vásárlók és autógyárak kedvére szeretnének ezzel tenni.
Honda:
NSX ( 90)
NSX ( 93)
NSX ( 95)
NSX ( 97)
NSX ( 99)
NSX ( 01)
NSX Type-R ( 92)
NSX Type-R ( 02)
NSX Type-S ( 97)
NSX Type-S ( 99)
NSX Type-S ( 01)
NSX Type-S Zero ( 97)
NSX Type-S Zero ( 99)
NSX (ARTA JGTC 00)
NSX (Castrol Mugen JGTC 00)
NSX (Raybrig JGTC 00)
NSX (Loctite Mugen JGTC 01)
NSX (Mobil 1 JGTC 01)
NSX (Takata Dome JGTC 03)
NSX (Takata Dome SuperGT, 06
NSX-R Concept ( 01)
NSX-R LM Edition Road Car ( 02)
NSX-R LM Edition Race Car ( 02)
Szegény dobozba mindenki beleköt úgy néz ki, ha kell, ha nem, de legalább előtte olvassatok kicsit utána, vagy gondolkodjatok, ha már láthatóan nem tudjátok miről van szó ;)
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.