A Microsoft az idei GamesCom játékkiállításon mutatta be az Age of Empires: Online játékát, mely dióhéjban összefoglalva nagyjából nem más lesz, mint egy Farmville, amiben háborúzhatunk is. Segítségével betekintést kaphatunk az ókori görög civilizáció életébe, gazdálkodni és kereskedni fogunk, illetve hadsereget építeni, hogy megvédjük a gonosz hódítóktól az egyre gyarapodó kis birodalmunkat.
Több száz épület, és mesterség találkozik majd a városunkban. Lesznek földművesek, állattenyésztők, favágók, kőbányászok, aranyásók, halászok, vadászok, kereskedők, mérnökök és persze tudósok is, akik mind kiveszik majd részüket a gazdaság építéséből. A munkájukat természetesen nekünk kell felügyelnünk, megmondjuk nekik, hogy min dolgozzanak, ők pedig termelik majd a pénzt, amit visszaforgathatunk a város fejlesztésébe. Egy mini országot kell tehát vezetnünk, és ahogyan a való életben, úgy itt is naponta születnek majd szövetségek, és törnek ki háborúk.
Alapesetben minden város semleges kapcsolatban áll egymással. Amikor felfedezzük a másikat, akkor kapunk egy összesítőt, hogy milyen fejlettségi szinten áll, és milyen a gazdasága, majd ha átnéztük ezt, akkor dönthetünk, hogy barátja, vagy ellensége leszünk-e a birodalomnak. Természetesen e kettő elsülhet jól és rosszul is, azonban jó tudni, hogy minden közös tevékenységet csak úgy végezhetünk, ha a másik fél is online van. A birodalmak ugyanis élnek akkor is, amikor a felhasználók nincsen bejelentkezve a játékba, a munkások dolgoznak, gyűlik a nyersanyag, és folynak a fejlesztések, azonban mivel ilyenkor nem tudunk válaszolni a hadüzenetre, a háború sem kezdődik el. Persze érdemes minden nap visszatérnünk az Age of Empires Online világába, hiszen egy idő után mindenki végez a kapott feladatával, és nem kezd bele újba, ám a játék nem fog minket büntetni akkor sem, ha nyaralás miatt néhány hétig nem kerülünk gépközelbe. Ilyenkor a birodalom becsukja a kapuit, és mély álomba zuhan, várva hazatérésünket.
A fejlődési rendszer skillpontokra, és szintekre épül majd. Kezdőként alig néhány dolgot tudunk majd csinálni, kevés lesz a pénz, és a kezünk is meg lesz kötve, azonban ahogy gyarapodik a birodalmunk, úgy nyílnak ki a lehetőségek is. Szintlépésnél mindenféle bónuszokat is bezsebelhetünk majd, nőhet az építkezések sebessége, a különböző katonáink ereje, a termelési hatékonyság, vagy csökkenhetnek az építkezésekre szükséges összegek is, ezzel is elősegítve felemelkedésünket.
Lesznek különböző questek is. Küldetésként templomot kell építenünk, vagy segíteni egy szomszédos birodalomnak, hogy visszaverje a támadóit, és ha ezekben részt veszünk, akkor további kövér tapasztalatpontokkal és bónuszokkal leszünk gazdagabbak. S mint igazi újgenerációs online játék, az Age of Empires Online is meg lesz támogatva mindenféle mikrotranzakciós vásárlásokkal. Ez azt jelenti majd, hogy noha a játék ingyenes lesz, egy kis átutalással, vagy paypal fizetéssel feltölthetjük a virtuális pénztárcánkat, amivel aztán mindenféle előnyökhöz juthatunk. Növelhetjük a hadsereg támadóerejét, vásárolhatunk különleges egységeket, és olyan eszközöket, amikhez hagyományos játék útján nem juthatunk hozzá.
S hogy ez mennyire működik? A Need for Speed Online és a Battlefield: Heroes elbukott, ám a hagyományos, casual rétegnek szánt játékok hatalmasat kaszálnak vele. Farmville, Farmerama, Én kicsi tanyám, Seafight, Dark Orbit, War of Titans, ezek mind olyan címek, amik busás euróezreket szednek be naponta a felhasználóiktól, azok pedig kifizetik, hiszen ki ne akarna 50 centért egy olyan rotációs kapához jutni, amivel két napig dupla mennyiségű búzát tud termelni, nem igaz?
Jelen cikkünk alanya sem elsősorban a keményvonalas játékosoknak szól. Ez már a külsején is látszik, a látvány a mesevilág felé fordult, olyan az egész grafika, mintha kézzel rajzolták volna. A színek élénkek, a karakterek alacsonyak és aránytalanok, a környezet pedig nincsen túldíszítve, minden fa és kő alig pár vonalból áll csak.
Az Age of Empries Online fejlesztését a sorozat atyjának számító, nemrégiben csődbe ment Ensemble Studios utódja, az eredeti vezetőkből és kulcsfejlesztőkből alakult Robot Entertainment végzi. A játék a Games for Windows LIVE rendszerét fogja használni, és kizárólag PC-re jelenik meg, a kliens futtatásához pedig nem kell komoly gép, egy 2 Ghz-es processzorral és egy 128 MB-os videokártyával felszerelt „konyhai számítógépen” simán eldöcög majd. A háború kitörése valamikor jövő év elején várható, a béta viszont nemsokára kezdődik, melyre az ageofempiresonline.com oldalon már lehet is jelentkezni. Mi már kitöltöttük a regisztrációt, reméljük, benne leszünk a szerencsés kiválasztottak között, hogy elsőként tudjunk beszámolni nektek minden személyes élményünkről!
Kapcsolódó cikk
Na meg nekem ez jobban is tetszik hisz így ha ránéz az ember látja a kis vicces alakokat akiknek nagyobb a feje mint a teste :) s a ,,nyomi'' épületeket s az élénk színek a vidám kinézet felvidítja az embert s s csupán az is örömet okoz neki ha látja.S nem valami komoly szürke valós világ amiben ha meglátod az szürke esőfelhők alatt álló sovány pacákot aki épp répát termel a zuhogó esőben rögtön a sírhatnék jön rád attól a szürke semmitől amit ott látsz.De ez csak az én véleményem hisz vannak akiknek pont ez tetszik.
Egyszóval nekem 100% ig bejön s nagyon várom s valószínűleg a bétán is kipróbálom magam még az igazi megjelenése előtt.Az egyetlen probléma vele ami nagyobbacska hátrányt okoz,hogy nem magyar hanem angol s mivel a több 100 épület miatt elég bonyolult s lesz elég nehéz lesz belerázódni de reméljük gondol majd valaki az európa szívében élő magyarokra s elkészíti nekünk a magyarosítást :)
De nem rossz!
Mai napig age of 3 azok, bár mostanában már lanba, haverokkal vagy nővéremmel
A grafika nemfogott meg de megnyugodtam h újra elő vették
az h mmo szaga van sztem nem nagy baj legalább gépigénye nem lesz annyire fent
ja és a bétáért fizetni kell?
Egy ideig játszottam vele, de aztán meguntam, hogy szétzúznak. Én igazából nem is akartam volna háborúzni, csak kereskedni, építkezni, fejleszteni. :)
Szóval, jó lenne egy olyan opció, amivel kiszállhatnánk a háborúsdiból, de akkor nem is gyárthatnánk katonát. :D
Cikk is igen jó: "...hiszen ki ne akarna 50 centért egy olyan rotációs kapához jutni, amivel két napig dupla mennyiségű búzát tud termelni, nem igaz?" :DD
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.