Három év telt el azóta, hogy az egyszerű és naiv technikus, Isaac Clarke, önként jelentkezett az Ishimura által leadott vészjelzés felderítésére verbuválódott mentőakcióra. Amiket ott át kellett élnie, arra szavak nincsenek. A legkeményebb katonák se bírták volna ki komoly lelki sérülések nélkül, Szegény Isaac pedig nem kapott erre kiképzést, nehezen birkózik meg ezeknek a borzalmaknak a feldolgozásával, hát még azzal, amit a szerelméről kellett megtudnia. Három év telt el, de az ő számára ezek napok voltak csupán... a Szaturnusz holdja köré épített bányász bázison kezelik az orvosok és pszichológusok, mikor valami borzalmas dolog történik...
A saját kis közvélemény-kutatásomból az derült ki, hogy nem minden ember tartotta félelmetesnek a Dead Space első részét, abban viszont mindenki egyet értett, hogy az első 15-20 perc az olyan szinten velőkig hatolóan, hidegrázósan lökte az embert a rettegés legmélyebb bugyraiba, amihez foghatóval csak ritkán találkozhatunk ebben a műfajban. Ha emlékeztek még ezekre a percekre, arra a teljesen kiszolgáltatott helyzetre, amibe akkor kerültetek, akkor ezt most szorozzátok meg minimum kettővel és nagyjából már el is tudjátok képzelni a Dead Space folytatásának a startját. Rendkívül ütős és hatásos élményekben lesz részünk már rögtön a játék elejétől fogva, minden teketóriázás nélkül dobnak be minket a mélyvízbe, ahol folyamatosan kapjuk az arcunkba a hullámokat, sosincs megállás, csak egy cél van: a túlélés.
Viszont sajnos ezzel az első pár perccel meg is szűnik létezni az a hangulat, amit az előzményekben annyira szerettünk. A túlélőhorror lassan átalakul túlélőakcióba, a rettegést hamarosan felváltja a folyamatosan ereinkbe özönlő adrenalin. Ez sajnos tény, úgyhogy akik velem együtt arra vágytak, hogy újra megborzongjanak, azokat egy kis csalódás fogja érni, de úgy érzem, eléggé egyedül leszek ezzel a véleményemmel. A tények makacs dolgok, mondaná a művelt TV riporter. Azok bizony. De ha jobban belegondolunk, miért is rettegnénk, amikor Isaac is megkeményedett? Hogyan érezhetnénk egyedülinek és magányosnak magunkat egy olyan bázison, ahol több tízezren éltek? Egyértelmű, hogy vannak túlélők, egyértelmű, hogy beszélni fogunk velük, ahogyan az is egyértelmű, hogy az ellenfelek tömegesen fognak ránk rontani minden egyes sarkon. Az innovatív Dead Space újdonságérzése megszűnik létezni, de átveszi a helyét egy igazi mestermű a szórakoztatás terén, egy folyamatosan zajló, pörgő akciómassza, ahol sosincs megállás, és sose tudhatjuk mi fog történni a következő pillanatban. Sok szempontból forradalmi és példaértékű ez a játékélmény, de nem biztos, hogy mindenki erre vágyott, mikor kezébe vette a folytatást.
A Dead Space sokak által kissé egysíkúnak és unalmasnak tartott játékmenetét alaposan átdolgozták. Látszik, hogy a készítők adtak a rajongók véleményére, és a legjobbakat meg is fogadták. Isaac megváltozott, megkeményedett, és ezt érezni is lehet a játékmeneten. Sokkal mozgékonyabbá vált, közelharcban is nagyon hatékony, legyen szó ütögetésről, kivégzésekről, vagy éppenséggel a folyamatosan űzhető és sokkal gyorsabb taposgatásról. Az ellenfelek száma is kibővült; okosabbak és keményebbek lettek, ezzel együtt a fegyverarzenálunk is gyarapodott pár hasznos csúzlival, hogy a sniperkedés és robbantás szerelmesei is megtalálják a nekik legkedvesebbeket. A másodlagos lövések is hatékonyabbá váltak, érdemes kipróbálni mindet és megtalálni a számunkra legideálisabb kombinációt, tekintettel arra, hogy négynél többet nem érdemes magunknál tartani.
Akárcsak az első részben, itt is lehetőségünk lesz továbbvinni a mentett állásunkat, és ezúttal már öt különböző nehézségi fokozat is a rendelkezésünkre áll, s ebből a legnehezebb, a hardcore, ami igazi csemege lesz a rajongók körében, tekintettel arra, hogy nincsenek checkpointok, és összesen három mentés áll majd a rendelkezésünkre. Akiknek van az első részből mentése, azoknak egy fullos plasma cutter üti majd a markát, akik meg játszottak az Ignitionnel, azok most nagyon boldogok lesznek, mivel összesen négy olyan szoba is elérhető lesz számukra, amiket dugig pakoltak extra cuccokkal; olyanok, mint a szuper hacker-ruha vagy a nagyon hatékony Hacker Contact Beam fegyver. Illetve a PS3-as gyűjtői változata tartalmazza az egész Wii-s Extractiont is, amit gyönyörűen átraktak HD felbontásba, illetve Move kompatibilissé is varázsoltak.
Ahogyan azt megígérték, természetesen lehetőségünk van online is tolni. Kicsit kellemetlen hír lehet a használt játékokat vásárlóknak, hogy pass-kóddal látták el a kicsikát, akárcsak a Mass Effect 2 vagy a NFS Hot Pursuit esetében, tehát az online játék csak az első vásárlónak ingyenes. Külön köszönettel tartozom a Visceral Gamesnek azért, hogy nem raktak a játékba online achievementeket, tehát nem kényszerítenek rá minket, acsiribancokat arra, hogy multizzunk. Ezzel már rögtön több kedvem is volt kipróbálni a meglepően kellemes és ötletes többjátékos részt.
Ahogyan azt előre sejteni lehetett, olyan hatalmas nagy dologra ne számítson senki: összesen nyolcan lehetnek egy meccsben, az egyik csapatban négy ember, a másikban pedig négy nekromorf vonulhat fel. Az embereknek akad egy csomó feladata, amit ha lehet, minél hamarabb kell majd megoldaniuk, miközben összedolgozva igyekeznek feltartani a folyamatosan özönlő szörnyeket. A szerepek természetesen körönként felcserélődnek, hogy ne legyen ebből sértődés. A szavatosságot kellemesen kidolgozott szintlépéssel próbálták elérni, ami jó dolog (több extrával jár, fegyverek és ruhák formájában) de sajnos egy idő után ezzel lehetetlenné teszik majd az újoncok helyzetét, akik csak később vásárolták meg a játékot. Éppen ezért javaslom, hogy csak akkor vágjatok neki a kalandnak, ha össze tudtok szedni egy jól összeszokott négyfős csapatot, ezzel egy kicsit előnyt szerezve a tapasztaltakkal szemben, ugyanis itt bizony a csapatmunka mindenek felett áll.
Úgy érzem, hogy a Dead Space folytatása mérföldkőnek számít a modern szórakoztatás iparágában. Igaz, csak távolról emlékeztet minket arra a hangulatra és játékélményre, ami miatt annyira megszerettük a címet, de ez csak keveseket fog zavarni. Nagy változásokon esett keresztül, ami nagymértékben a javát szolgálta: kiforrott, tisztességes iparosmunka, ami pár lelkes ember ötletéből egy igazi mesterművé érett. Tartalmas, többször is végigjátszható, fantasztikus élményeket ígérő kampány, és egy nagyon jópofa és ötletes multis élménnyel lesz gazdagabb minden kedves vásárló. Kár lenne kihagyni egy ekkora címet az életünkből... aki meg csak egy kis rettegésre vágyott -mint én-, az üljön le egy egyessel az ellenőrzőjében!
Vásárlás:
Kapcsolódó cikkek
Nekem, egy az egyben hozta a régi hangulatot. Sőt lehet, hogy azért mert régen játszottam az első résszel, de nekem nem tűnt inkább akciójátéknak, mint horrornak.
Azért, ezzel a játékkal aki egyszer játszik, az nem felejti el, a sarkokon elénk guruló tárgyakat, és amikor a sisakot felrakja Isaac , azért az is epic.
Normálon nyomtam, de nekem még így is volt kihívás benne. Persze 4-5 próbálkozás után, a legnehezebb dolgok is sikerültek, így azt ajánlom, aki még nem játszotta, ne hagyja veszni a kihívást és a parafaktort az Easy móddal.
Be is ruházok a harmadik részre ;)
Ehhez képest szinte egy az egyben az első részt kapjuk.
Én most pár napja kezdtem el az 1-et tolni és szerintem az se olyan nagy horror.
Remélem a 2.nek hosszabb a játék ideje.
Az érdekelne, hogy a boltokban magyar felirattal jelent meg a Dead Space 2?
Más téma.Senkinek nem fordult meg a fejében hogy ilyen háttérrel a Visceral méltó lenne egy Aliens játék készítésére?ilyen baba engine-el(gondolok itt első sorban a fényekkel való játékra)meg hangulattal szinte csak a story-t meg a nekrókat kellene lecserélni és tuti a siker.írjunk petíciót nekik :)
Talán DS2 előtt a Vanquish volt legutoljára ilyen. Van úgy hogy szenvedsz velük órákig, aztán ha rájössz a titokra, 1perc az egész.
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.