A Dead Space első része a semmiből jött és hatalmasat robbant, egyike azon kevés EA címnek, ami minden elismerést megérdemelve nyugodtan nevezhető mesterműnek. Pedig, ha jobban belegondolunk nem volt benne semmi olyan nagyon eredeti, ami miatt ez kijárna neki. De ahogyan azt mindig mondani szoktam, ötletet lopni nem nagy bűn, ha ezt jól teszik az illetők. A hangulatában leginkább a Halálhajóra emlékeztető Halott Űr fantasztikus játék lett, és ahogyan az lenni szokott, elkerülhetetlen volt, hogy folytassák, habár a vége alapján valószínűleg nem gondoltunk volna erre. Pedig a megoldás igencsak egyszerű, hiszen főszereplőnk, Isaac, bomlott elméjének volt köszönhető eme meglehetősen félelmetes záró képsor.
A történetet nagyjából ismeri mindenki, ezt itt most nem is nagyon részletezném, főleg hogy a demó elején kínosan hosszú ideig és részletességgel mutatják be az előzményeket (zárójelben jegyezném meg, hogy remélem, a véglegesbe ezt nem fogják beletenni). Ezek után ugyancsak zavarba ejtő módon csöppenünk bele a történésekbe, hiszen már a helyszínen is leszünk, azt se tudjuk miért vagy hogyan, de mivel ez csak egy demó, ezért most nem leszünk mérgesek a Visceral Gamesre… ugye?
A Dead Space legfontosabb ismertetőjelével már az első másodpercben találkozni fogunk, ami nem más, mint az elképesztően nyomasztó hangulat és atmoszféra. A leginkább fagyasztókamrára hasonlító első pár folyosó olyan szinten félelmetes, hogy szinte letapogatható a rettegés. A minket körülvevő hangokról nem is beszélve, amik figyelemreméltó változásokon mentek keresztül. Nem mintha az első részben amolyan félmunkát végeztek volna a srácok, de ezúttal még több és még hatásosabb zajokat fogunk hallani mindenhonnan, és fogalmunk nem lesz arról, hogy mikor ront ránk az első csúnya gonosz szörny.
Aztán jön a második felismerés, hogy ez valószínűleg csak egy álom, vagy egy vízió, hiszen az egymás után jövő termek teljesen ugyanolyanok, szinte semmi különbség nincsen közöttük. Ahogyan az is kiderül majd, hogy tévedtünk… Majd természetesen rettenetesen megijesztenek minket párszor, pont úgy, ahogyan azt szeretjük, pontosan úgy, ahogyan arra évek óta vártunk. Ez bizony Dead Space a javából…
Különösen jó ötletnek tartottam, hogy Isaac ezúttal beszélni is fog magában, ami merőben szokatlan egy ilyen stílusú játéktól. Ekkor döbbenünk meg, hogy ez a srác mennyire fiatal, mennyire kiszolgáltatott, hiszen a neki adott szinkron nem éppen egy érces kemény hőshöz méltó bariton, hanem egy teljesen hétköznapi embernek a hangja, ezzel is érzékeltetve velünk, mennyire átlagos ember is ő valójában. Természetesen a mai napig is szépnek számító grafikán is sokat csiszoltak, ahogyan a fényeffekteken és a fizikán is. Utóbbinak a legékesebb példája a szabadon repkedés öröme lesz. Isaac új ruhája ugyanis képes a nulla gravitációban való közlekedésre, nem is akárhogyan, még ha ennek ezúttal csak egy kis részét is leszünk csak képesek kiélvezni.
Sajnálatos módon azonban, amitől a legjobban féltem ugyancsak megvalósult, ugyanis a kezdeti nyomasztó hangulat és rettegés hamarosan el fog tűnni, mikor tömött sorokban rontanak ránk az ellenfelek. Egyik boss jön a másik után, minden sarkon vár valaki, és persze erről hangos nyöszörgéssel jó előre „értesítenek” is minket. Ha ennyire arcade-osra vették a srácok a hangulatot, akkor attól félek, pont azt fogják megölni a címben, amit a legjobban szerettem: a kiszolgáltatott magányos rettegést, a végtelen üres világűrben. Persze ez csak egy demó, azok közül is a rövidebbik fajta, nem szabad ebből ítélkezni. Aki meg akarta venni ettől még meg fogja, aki viszont nem ismeri az első részt, kicsit le lesz döbbenve, hogy ettől kaksizott naciba az egész játékostársadalom? Hiszen ez nem több mint egy kicsit nyomasztóbb hangulatú Gears of War!
De ne menjünk ennyire előre. Személy szerint nagyon örültem a demónak. Szebb lett a grafika, jobbak lettek a hangok, a fegyverek is mintha egy kicsit megváltoztak volna – bár ebben nem vagyok teljesen biztos, mivel az utolsó két végigjátszásban csak Plasma Cutterrel nyomultam. Isaac megszólaltatása kifejezetten jó ötlet, ahogyan az is, hogy jóval mozgékonyabbak és hatékonyabbak lettünk szörnyirtás terén is, és persze ott lesz a multi lehetősége, amit személy szerint hatalmas baromságnak tartok, de az Assassin’s Creed Brotherhood óta már minden lehetséges! A Dead Space második felvonása erőteljesen várós darab, nem tudom, hogyan fogom kibírni ezt az egy hónapot, valamit ki kell találnom addig…
Kapcsolódó cikkek
Ugyanez volt az első rész is!
Max az első fél óra volt "necces" utána viszont simán végig lehetett tolni az overpower stukkerel is! (ha jól tudom még acsi is volt rá;) )
Szóval nem értem a rácsodálkozásod.
Ettől függetlenül ez egy nagyon jó játék lesz (valószínűleg) mint ahogyan az első rész is az volt.
A következő dolgom az lesz,hogy kiprobálom meg a Mass Effect 2 is :D
Feltűnt még egy-két változás. Az Impulzus Karabély másodlagos támadása már nem 360 fokos tüzelés, hanem egy gránátvető, ami igen hatékony. Vannak olyan tárolók a falon, amiket nem kinyitni kell, hanem leverni a fedelet, illetve a hullákat se árt megtaposni, hogy eldobják a náluk lévő lőszert vagy bármi mást. Illetve az első részben a célkeresztet a lézererek adták a fegyveren és a célkereszt dinamikusan igazodott a terephez. A lézer itt is megvan, de ez csak a látszat, a célkereszt statikus, lényegtelen a távolság, ugyanakkora marad (ez remélem visszaáll a korábbi megoldásra). Valamint a liftek se biztonságosak már... :D
Az első rész demójától(még az sincs meg,pedig mászthev lenne) is fostam,amikor bekerültem egy nagyob terembe,ott valami kapcsoló volt de amikor odamentem maz ajtó szépen bezárodott és szép lassan előkezdtek mászni NECROék XD meg béiébk.Na bárátom én ugy menekültem,hogy az ajtóról még a kilincst is lekapartam kinomban,de az nem nyilt ki,igy meg kellet őket mocskolnom a plazmavágóval..A joyt is szinte eldobtam.Nagyon szépen tudja roncsolni az ember idegjeit.Remélem holnap én is lefoshatom a bokám ahogy tjames is tette XD
Ha nem vagy még tag, regisztrálj! 2 perc az egész.